‘Daniel Felipe Martínez in gesprek met INEOS Grenadiers’

‘Daniel Felipe Martínez in gesprek met INEOS Grenadiers’

foto: Cor Vos

Koerst Daniel Felipe Martínez komend seizoen in het tenue van INEOS Grenadiers? De Colombiaan heeft nog een doorlopend contract bij EF Pro Cycling, maar volgens Cyclingnews worden er momenteel gesprekken gevoerd om een vroegtijdige overstap mogelijk te maken.

De 24-jarige Martínez is bezig aan zijn derde seizoen voor de Amerikaanse formatie van manager Jonathan Vaughters. De beloftevolle klimmer won dit jaar met het Critérium du Dauphiné een prestigieuze ritttenkoers, terwijl hij ook de beste was in de dertiende etappe van de Tour de France met finish op de Puy Mary.

INEOS Grenadiers onthoudt zich van commentaar, maar Vaughters geeft aan dat Martínez momenteel met verschillende ploegen in gesprek is. Cyclingnews laat verder weten dat Rigoberto Urán, een andere Colombiaan binnen de ploeg van EF Pro Cycling, na de Tour zal praten over een eventuele verlenging van zijn aflopende contract.

INEOS Grenadiers is druk bezig om zich te versterken voor 2021. De ploeg wist eerder al Adam Yates en Laurens De Plus aan te trekken, terwijl ook Richie Porte op weg lijkt naar de Britse formatie. Porte kwam eerder tussen 2012 en 2015 uit voor Team Sky, de voorloper van de Ineos-ploeg.

Dit artikel delen:

69 Reacties

Onie 18 september 2020 om 11:34

Net wat ze nog misten. Een klimmer.

La Primavera 18 september 2020 om 11:46

Haha exact dat! Kopen om het kopen

Turtlehead 18 september 2020 om 11:47

Precies mijn gedachte!

jooprioolpijp 18 september 2020 om 13:08

Ik zag de kop en dacht, ja, daar spreekt visie uit. Nou ja, goed voor de spanning in de TdF van 2021.

john 18 september 2020 om 13:51

Of kopen om de andere teams te verzwakken ,want ze kunnen kopen wat ze willen maar er kunnen er maar 8 vertrekken/deelnemen aan een ronde

Murcia 18 september 2020 om 11:35

Vaughters heeft dus weer moeite om zijn begroting sluitend te krijgen. Martinez is een prima renner voor de nieuwe klimtrein bij INEOS.

chasse patat 18 september 2020 om 11:35

Er heerst paniek bij INEOS.

Sephiroth 18 september 2020 om 11:36

en daar gaat INEOS weer, ik had het er al over in de chat 2 dagen geleden.
Martinez nu, de plus gisteren en wie willen ze morgen nog meer.. Kuss, caruso? Het is echt armoe hoe INEOS paniek aankopen blijft doen ipv in te zetten op eigen kwaliteiten zoals in het begin.

xistnc 18 september 2020 om 11:42

Dit lijkt inderdaad vooral erop gericht om andere ploegen zwakker te maken, in plaats van zelf echt sterker te worden.

vocsnor 18 september 2020 om 12:33

Armoe is misschien niet de juiste term

Baik-Baik 18 september 2020 om 11:36

Ik dacht dat Porte met Froome mee ging naar Israel.

vincenzo 18 september 2020 om 12:25

Nee

madeinstars 18 september 2020 om 11:41

Wat een verrassing.

Dario Koelkast 18 september 2020 om 11:41

Zo’n fijne renner, zeker als die, noodgedwongen misschien, zijn ritten uitkiest. Zie hem niet graag in het keurslijf.
Zijn er nog grote namen, buiten Froome, die weggaan bij Ineos?

Dr op en dr over 18 september 2020 om 11:44

Enkel Kyrienka staat voorlopig als zekere vertrekker naast Froome.

appiett 18 september 2020 om 12:08

https://www.procyclingstats.com/teams.php?s=no-team-next-year&year=2020&teamlevel=wt&nation=&team=1423&sort=career_pnts&younger_then=&filter=Filter

Nog geen (bevestigde) verlenging.
Oa kwiatkowski, Geoghegan Hart, Stannard en Sivakov.

Dacht dat ik over Kwiat wel ergens gelezen had, dat hij dicht bij verlenging was.

Dario Koelkast 18 september 2020 om 12:16

kwiatek ook gelezen, kan me wel voorstellen dat oa Knees, Wurf en Stannard vertrekken. Maar dan zitten de aanwinsten wel op een ander level en andere rol.

Jean Dumas 18 september 2020 om 11:42

Ik snap het wel: jongere renner, explosief. Goede move voor Martinez zelf.

La Primavera 18 september 2020 om 11:48

Financieel een goede move, maar verder? Mag zich gewoon gaan schikken in het treintje en kan dan net als Kwiato uitkijken naar jarenlang knechten.

Peetvader 18 september 2020 om 14:43

Dus een move naar bvb Jumbo zou je ook afraden voor hem?

Dr op en dr over 18 september 2020 om 11:42

Mag hopen voor hem dat hij de overstap niet maakt. Daar wordt hij een dertien in een dozijn renner terwijl hij bij iedere andere ploeg door kan groeien tot kopman.

Het is me nogal een pak talent dat Ineos binnensleept de laatste tijd, man, man, man.

Vorig seizoen Carapaz al, Porte, Yates en De Plus erbij vanaf 2021, Vlasov in 2022. Stel dat ook Uran en Martinez gaan dan heb je wel een team waarmee Jumbo-Visma weer ruimschoots overvleugeld word.

Romāns Vainšteins 18 september 2020 om 12:02

Vlasov is nog niks rond van.

Dr op en dr over 18 september 2020 om 12:30

@ Romans …>

Tsja dat zijn jouw woorden vriend. ;)

Lendilonus 18 september 2020 om 11:45

Suprise, suprise, Ineos koopt weer een supertalent weg bij een andere ploeg. Voor de mensen die niet begrijpen waarom veel mensen minder problemen hebben met de dominantie van Jumbo dan Ineos, dit is een van de redenen. Waar Jumbo de meeste van hun renners zelf hebben opgeleid(Roglic, Kuss, Kruijswijck, Groenewegen om zo eens wat namen te noemen) koopt Ineos gewoon ieder jaar een paar van de beste renners van de concurrenten of bieden ze jonge renners zulke dikke contracten aan waardoor andere ploegen die voor hun ontwikkeling beter zouden zijn geen kans hebben om dit soort renners binnen te halen.

Dario Koelkast 18 september 2020 om 11:59

Vanaf wanneer spreek je binnen wielrennen van zelf opgeleid?

Sephiroth 18 september 2020 om 12:01

Dario als ze uit Pro tour komen of de jeugd en je ze tevens van weinig naar een topper laat groeien denk ik. Alternatieve definitie: ze vertonen een duidelijke groeicurve in de eerste Jaren.

Dylan van baarle heeft INEOS bijv. wel omgetraind /opgeleid tot behoorlijke klimmer. Carapaz daar en tegen hebben ze kant en klaar verpakt gekocht van Movistar.

RodyTur10 18 september 2020 om 12:57

Ineos is een vreselijke ploeg.
UCI moet gaan ingrijpen en een nieuw financieel/budget/loonsysteem gaan invoeren.

lander luypaert 18 september 2020 om 11:45

Jammer, ze gaan te veel het voetbal achter na.. Contracten die worden afgekocht jammer…

Geit in mijn Kelderman 18 september 2020 om 11:46

Alsjeblieft niet zeg. Mooie renner, laat die nou niet naar Ineos gaan. Je ziet het bij Kwiat, van wereldkampioen tot anonieme knecht.

Turtlehead 18 september 2020 om 11:48

En VanAert bij Jumbo juist andersom ! ;)

Chasse_patate 18 september 2020 om 11:50

Die een touretappe wint.

CechRepublic 18 september 2020 om 15:31

Toch nog MSR, AGR, E3-prijs, San Sebastian, Polen en de Tireno gewonnen als eenvoudig hulpje. Maarja, als je anonieme knecht bent valt dat natuurlijk niet op.

Jungle Man 18 september 2020 om 11:48

Ineos wil wellicht hard doorselecteren als ze hun tot heden gevolgde beleid willen voortzetten. Froome is over, en Thomas heeft ook niet het eeuwige wielerleven.
Ik zie ze er toe in staat om ook Roglic te willen inlijven.
Overigens zou het inderdaad zonde zijn als Martinez naar Ineos zou gaan. Juist een renner die nu zo lekker vrijblijvend koerst.

reusjen 18 september 2020 om 11:52

Wauw dat zou een nachtmerrie zijn. Ik ben toch een beetje fan van Roglic en heb een hekel met passie aan Ineos. Ik voel wat dilemma’s aankomen. Laten we hopen dat het niet zover komt.

Peetvader 18 september 2020 om 14:44

Roglic rijdt nochtans volledig volgens INEOS tactiek. In dat opzicht zou hij er wel passen.

lander luypaert 18 september 2020 om 11:49

welke teams zouden er nog interesse hebben?

xistnc 18 september 2020 om 11:58

UAE, op zeker.

Maar heb je nu al wat over Zeeman kunnen vinden?

lander luypaert 18 september 2020 om 12:03

Nope, vergist met andere ploegleider.

xistnc 18 september 2020 om 12:09

Ja, ik haal Zeeman en Vino ook altijd door elkaar.

Turtlehead 18 september 2020 om 12:18

.. en Theo de Rooy, die vertoont ook gelijkenissen ;)

Miko1983 18 september 2020 om 13:25

Hahaha…luipaard toch. Weer eens de verkeerde prooi gekozen jongen??

lander luypaert 18 september 2020 om 13:30

Miko bek dicht.

koos1 18 september 2020 om 11:49

Zou heel jammer zijn als hij naar Ineos gaat, waar hij waarschijnlijk vol in de knechtenrol zal moeten rijden. Hoop dat hij kiest voor een vrijerol/kopman bij een andere ploeg en lekker aanvallend blijft rijden.

harryjohan71 18 september 2020 om 11:49

Dit is toch geen verrassing. We wisten van te voren dat De Plus zou knechten bij Ineos en dat INEOS nog meer klimmers zou aantrekken. Ik snap nog steeds niet dat sommige wielerflitsers dachten dat De Plus meer kansen bij Ineos zou krijgen dan bij JV en De Plus daar een kans als kopman zou krijgen. Droom lekker verder.

Dolfy 18 september 2020 om 12:10

Zoals ik eens eerder opmerkte De Plus is gewoon binnengehaald als de nieuwe Poels, de potentie hebbende maar de kans dat werkelijk voor zichzelf in een grote ronde mag gaan rijden is inderdaad erg klein maar wel een superknecht die op de juiste momenten er zal staan. Wel de vraag op wat voor niveau hij terugkomt natuurlijk.

Witte Trui 18 september 2020 om 11:57

Wat blijft het ontzettend jammer dat Ineos (en voorheen Sky) kleppers koopt om in het keurslijf te stoppen. Maakt het ook minder knap mochten ze straks weer grote rondes domineren. Voorheen was het toch leuker, met de transformatie van Wiggins, de groei van Froome en zelfs het oogsten met Thomas (knap).

Nu langzamerhand de eigen identiteit kwijt (het grotere doel van 10 jaar geleden al lang behaald) en bakken met geld spenderen aan direct succes. Zonde.

Ik zie momenteel veel liever de aanpak van TJV en Bora qua formeren van een klassementsploeg of van DQS qua benadering van de klassiekers.

lathumnees 18 september 2020 om 15:56

Precies dit.

Johnny7 18 september 2020 om 11:58

Wederom een vreemde aankoop. Net zoals Carapaz. Waarom? Omdat ze hem 2,5x zoveel betalen als elke andere ploeg zou hebben gedaan en de kans groot is dat hij echt geen grote ronde meer wint. Ze betalen voor alle renners die ze halen niet een klein beetje teveel maar echt veel te veel.

john 18 september 2020 om 14:01

Ja die gasten kijken alleen maar naar de ponden /dollars die ze kunnen verdienen ,want meestal moeten ze de hele familie onderhouden met wat ze verdienen in die paar jaar dat ze fietsen

Glorious 18 september 2020 om 12:03

Wat een enge ploeg dat ineos, geld geld geld.

harryjohan71 18 september 2020 om 12:10

Makkelijk om Ineos de schuld te geven. De renners tekenen met hun volle verstand. Toch zijn er nog steeds wielerfans die geloven dat renners niet voor het geld naar Ineos gaan, maar voor ?

Glorious 18 september 2020 om 12:15

Schuld? Gewoon eng en triest. Ze kopen gewoon alles. En veel mensen doe alles voor geld.
Van Aert niet bv..

appiett 18 september 2020 om 12:20

Ja ehm, ik snap je wel. Maar het blijft wel topsport.

Jumbo, quickstep of bora haalt zijn resultaten met goede gedachten en een mooi beleid. Maar Alaphilippe, Roglic of Kämna rijden daar ook voor een goed salaris.

Dus ook bij die ploegen maakt het budget heel wat uit.

Ineos heeft het grootste budget, tja je kunt het ze moeilijk kwalijk nemen dat ze daarmee goede renners gaan kopen. Zij hoeven niet te gaan kijken naar renners van de categorie: Schillinger, Stijn Steels of Pfingsten.

harryjohan71 18 september 2020 om 12:39

Alle ploegen zijn bezig met hun budget te vergroten, zodat ze financieel kunnen concurreren. De nieuwe sterren rijden ook niet voor een habbekrats bij Bora, Sunweb, DQS, JV etc. Het is niet voor niets dat Lefevere het alleen over geld heeft en zijn sponsor over salarisplafond, omdat ze niet kunnen wedijveren met de andere ploegen. Als Lefevere meer geld had gehad, had hij nu ook dure renners aangetrokken om Evenepoel te ondersteunen. DQS fans waren helemaal happy geweest als de renners die nu naar Ineos gaan, maar DQS waren gegaan en Evenepoel hadden geholpen bij het winnen van een GT.

Gerard111 18 september 2020 om 12:06

Bij Ineos hebben 14 renners boven de 30 dus verjongen is wel nodig, maar jammer wel ja zie Martinez ook liever bij een andere ploeg.

Gerard111 18 september 2020 om 12:26

(ze)

Wheely 18 september 2020 om 12:31

Wie weet wordt Ineos nu tegen wil en dank een hele leuke ploeg die voor bollen en etappes gaat, individueel allemaal sterke renners maar ik mis de cohesie en het zijn allemaal geen wagonnetjes of type Kuss, Poels.

Porte, Yates, Carapaz, Martinez, Vlasov, Sikavov… waarom zouden ze gaan knechten?

harryjohan71 18 september 2020 om 12:41

Dat worden ze wel. Ze hebben bijv Poels ook goed omgeschoold. Sivakov en Carapaz van de huidige ploeg zijn al omgeschoold.

fietsvriend 18 september 2020 om 13:05

Ik ben het met je eens – er gaat toch onvrede onstaan in deze ploeg met al die mannen met eigen ambities aan boord.

Zonde van Martinez trouwens.

harryjohan71 18 september 2020 om 13:12

Geld maakt gelukkig en is belangrijker dan ambities

ghostwriter 18 september 2020 om 13:20

Er moet een salarisplafon worden ingesteld zodat de rijkste ploegen niet meer dan vier keer zoveel aan salaris kunnen besteden dan de armste ploegen. Het wielrenners wordt jammer genoeg gewoon minder leuk als er maar een paar ploegen zijn waar de meeste wereldtoppers onder contract staan.

Chris Van Uden 18 september 2020 om 13:32

Prima plan!

harryjohan71 18 september 2020 om 13:36

De renners willen vast niet openheid van zaken geven mbt het salaris dat ze verdienen, Bovendien kun je naast salaris ook bonussen geven dan wel andere verkapte inkomsten aan de renners geven, bijvoorbeeld 1 ton voor een jumbo commercial. 10 commercials 1 miljoen. Leuke ideeën maar niet haalbaar.

john 18 september 2020 om 14:05

Denk niet dat een Ineos renner een jumbo commercial gaat doen voor 100.000

harryjohan71 18 september 2020 om 14:12

@John ik geef gewoon een voorbeeld hoe makkelijk een salarisplafond is te omzeilen. Dat zal niet alleen INEOS doen maar alle ploegen. Ook de ploegen (o.a. DQS) die nu om een salarisplafond vragen. Ik kan me niet voorstellen dat DQS naar buiten wil brengen hoe hun budget is opgebouwd, welke salaris ze de renners betalen, welke overige inkomsten de renners ontvangen dan wel overige kosten DQS voor hun rekening neemt. In plaats van salaris kan dan ook overgegaan op privé sponsoring van hun renners. Mijn laatste vraag is wie gaat de regels opstellen en controleren? De UCI waar een ieder nu al een hoge pet van op heeft

CechRepublic 18 september 2020 om 15:35

@HarryJohan71, en toch lukt dat ik bijvoorbeeld de NHL wel. Rara, hoe kan dat?

harryjohan71 18 september 2020 om 20:52

@checRepublic Heb jij je al eens verdiept hoe het salarisplafond in NHL werkt? Bovendien is er sprake van tekengeld van miljoenen euro’s in de NHL. Ook hier is er een groot verschil tussen de gemiddelde salarissen per team. Net als bij het wielrennen. Niet alle teams in de NHL hebben de beschikking over dezelfde budgetten.

Frank V 18 september 2020 om 14:26

oh nee

EricV 18 september 2020 om 17:42

Vlasov gaat ook toch?

Headlines

Materiaalzone

Populair