‘Daniel Felipe Martínez in gesprek met INEOS Grenadiers’
Koerst Daniel Felipe Martínez komend seizoen in het tenue van INEOS Grenadiers? De Colombiaan heeft nog een doorlopend contract bij EF Pro Cycling, maar volgens Cyclingnews worden er momenteel gesprekken gevoerd om een vroegtijdige overstap mogelijk te maken.
De 24-jarige Martínez is bezig aan zijn derde seizoen voor de Amerikaanse formatie van manager Jonathan Vaughters. De beloftevolle klimmer won dit jaar met het Critérium du Dauphiné een prestigieuze ritttenkoers, terwijl hij ook de beste was in de dertiende etappe van de Tour de France met finish op de Puy Mary.
INEOS Grenadiers onthoudt zich van commentaar, maar Vaughters geeft aan dat Martínez momenteel met verschillende ploegen in gesprek is. Cyclingnews laat verder weten dat Rigoberto Urán, een andere Colombiaan binnen de ploeg van EF Pro Cycling, na de Tour zal praten over een eventuele verlenging van zijn aflopende contract.
INEOS Grenadiers is druk bezig om zich te versterken voor 2021. De ploeg wist eerder al Adam Yates en Laurens De Plus aan te trekken, terwijl ook Richie Porte op weg lijkt naar de Britse formatie. Porte kwam eerder tussen 2012 en 2015 uit voor Team Sky, de voorloper van de Ineos-ploeg.
Martinez nu, de plus gisteren en wie willen ze morgen nog meer.. Kuss, caruso? Het is echt armoe hoe INEOS paniek aankopen blijft doen ipv in te zetten op eigen kwaliteiten zoals in het begin.
Zijn er nog grote namen, buiten Froome, die weggaan bij Ineos?
Nog geen (bevestigde) verlenging.
Oa kwiatkowski, Geoghegan Hart, Stannard en Sivakov.
Dacht dat ik over Kwiat wel ergens gelezen had, dat hij dicht bij verlenging was.
Het is me nogal een pak talent dat Ineos binnensleept de laatste tijd, man, man, man.
Vorig seizoen Carapaz al, Porte, Yates en De Plus erbij vanaf 2021, Vlasov in 2022. Stel dat ook Uran en Martinez gaan dan heb je wel een team waarmee Jumbo-Visma weer ruimschoots overvleugeld word.
Tsja dat zijn jouw woorden vriend.
Dylan van baarle heeft INEOS bijv. wel omgetraind /opgeleid tot behoorlijke klimmer. Carapaz daar en tegen hebben ze kant en klaar verpakt gekocht van Movistar.
UCI moet gaan ingrijpen en een nieuw financieel/budget/loonsysteem gaan invoeren.
Ik zie ze er toe in staat om ook Roglic te willen inlijven.
Overigens zou het inderdaad zonde zijn als Martinez naar Ineos zou gaan. Juist een renner die nu zo lekker vrijblijvend koerst.
Maar heb je nu al wat over Zeeman kunnen vinden?
Nu langzamerhand de eigen identiteit kwijt (het grotere doel van 10 jaar geleden al lang behaald) en bakken met geld spenderen aan direct succes. Zonde.
Ik zie momenteel veel liever de aanpak van TJV en Bora qua formeren van een klassementsploeg of van DQS qua benadering van de klassiekers.
Van Aert niet bv..
Jumbo, quickstep of bora haalt zijn resultaten met goede gedachten en een mooi beleid. Maar Alaphilippe, Roglic of Kämna rijden daar ook voor een goed salaris.
Dus ook bij die ploegen maakt het budget heel wat uit.
Ineos heeft het grootste budget, tja je kunt het ze moeilijk kwalijk nemen dat ze daarmee goede renners gaan kopen. Zij hoeven niet te gaan kijken naar renners van de categorie: Schillinger, Stijn Steels of Pfingsten.
Porte, Yates, Carapaz, Martinez, Vlasov, Sikavov... waarom zouden ze gaan knechten?
Zonde van Martinez trouwens.