‘Richie Porte in 2021 naar Team Ineos’

maandag 3 augustus 2020 om 14:37
‘Richie Porte in 2021 naar Team Ineos’

Richie Porte - foto: Cor Vos

Richie Porte lijkt op weg naar Team Ineos. Volgens La Gazzetta dello Sport verruilt de Australiër volgend seizoen Trek-Segafredo voor Team Ineos.

Eerder werd Porte – die bij zijn Amerikaanse werkgever een aflopend contract heeft – gelinkt aan Israel Start-Up Nation. Daar zou hij herenigd kunnen worden met Chris Froome. De 35-jarige Porte kwam eerder tussen 2012 en 2015 uit voor Team Sky, de voorloper van de Ineos-ploeg.

Porte is momenteel namens Trek-Segafredo in Zuid-Frankrijk actief tijdens de Route d’Occitanie. Eerder dit jaar won hij in eigen land de Tour Down Under.

Dit artikel delen:

31 Reacties

Marik 3 augustus 2020 om 14:40

Deze move volg ik eerlijk gezegd niet. Porte is toch, met alle respect, inmiddels vergane glorie

Duh 3 augustus 2020 om 14:43

Schikt zich naar goed betaald knechten. Stuk minder stress en gedoe. En/of hoopt met de goede begeleiding nog een redelijk niveau te halen.

S. Morgenstern 3 augustus 2020 om 14:41

Zal Yates gekozen hebben voor een langer verblijf bij Mitchelton? Of zullen beide in een deel van het salaris van Froome passen?

Groningen 3 augustus 2020 om 14:42

Zou wel verrassend zijn

Wheely 3 augustus 2020 om 14:43

Dit vind ik maf.

john 3 augustus 2020 om 14:47

Net zo maf als dat de Plus zijn carrière naar de klote helpt om in het rijtje van Bernal te gaan fietsen ,in plaats van enkele jaren wachten en kopman worden bij Jumbo(die hij nooit gaat worden bij Ineos)

jvh93 3 augustus 2020 om 14:49

precies dat….

Massimo Bataille 3 augustus 2020 om 15:47

Wat De plus doet is 100% logisch en goed.
Bij Jumbo staat hij altijd achter Dumoulin, Roglic en Kruiswijk en zelfs Bennett lijkt nog ietsje hoger te staan (of gelijk).
Bij Ineos heb je Carapaz, Bernal en Thomas ( met Thomas die ouder wordt).
Dan moet hij zelf maar de concurrentie aangaan met Sivakov.
Als je dan toch in het rijtje moet fietsen, kan je maar beter er goed voor betaald worden ook. En als je als renner wilt ontwikkelen als klimmer, dan nergens beter dan ineos zekers?

S. Morgenstern 3 augustus 2020 om 15:57

De nuance bij Thomas is bij Jumbo ook minimaal één keer van toepassing. Sivakov lijkt me een grotere bedreiging dan Bennett voor de plek in het rijtje. Porte heb je dan nu ook nog en de komst van Yates hing eerder nog in de lucht. Daarnaast weet je dat ze bij Ineos altijd nieuwe concurrenten zullen halen, waar er bij Jumbo dan weer meer kans is dat iemand boven hem wordt weggekocht.

Sephiroth 3 augustus 2020 om 16:05

Massimo:
nee Sosa, Sivakov, Bernal, Carapaz, Hart evt. en nog Thomas staan daar nog jaren voorop in de pikorde. Bij TJV is Kruijswijk op zn hoogst nog 2-3 jaar kopman, dumoulin en roglic ietsje langer maar de Plus zou volgend jaar makkelijk bij die mannen als schaduwkopman kunnen rijden. Bij Ineos blijven ze alle mega toppers aantrekken en gaat de Plus er wssch niet doorheen komen. De enige reden waarom het logisch is dat hij daarnaar toe gaat is geld. Evt onvrede over TJV en evt de hoop nog betere begeleiding te krijgen. Die laatste twee zijn veel meer speculatie en eerder wat onwaarschijnlijker.

Romāns Vainšteins 3 augustus 2020 om 14:44

Doe maar joh

Murcia 3 augustus 2020 om 14:46

Echt een verrassing, Ik had gedacht dat hij zijn vriend zou volgen naar Israel. Als kopman nooit echt geslaagd in de grote rondes, maar kan natuurlijk als knecht binnen INEOS altijd ietsje meer. Overigens is het wel indrukwekkend wat voor een ploeg ze volgend jaar op de been kunnen brengen. Met de Plus en Porte hebben ze de klimtrein weer een stuk sterker gemaakt.

Pimpin 3 augustus 2020 om 15:56

zijn die twee nog vrienden dan? Dacht het niet meer nadat Froome Porte de Dauphine deed verliezen.

jvh93 3 augustus 2020 om 14:50

Weer een renner die naar het oogt puur voor het geld kiest ipv zijn eigen kansen. Het wielrennen wordt er niet leuker op……….

Jacco van Stierop 3 augustus 2020 om 15:19

Porte heeft genoeg kansen gehad en een aantal daarvan verzilverd. Zal zijn beperkingen onder de loep hebben genomen en deze aanbieding dankbaar aanvaarden. Vanuit zijn perspectief niet onlogisch, en ik heb niet de indruk dat de wielerliefhebber het kind van de rekening is, daarvoor zijn Porte’s bijdragen van de laatste jaren te marginaal geweest.

Johnny7 3 augustus 2020 om 17:16

Porte zal op basis van zijn prestaties bij Trek van geen enkel team (inclusief INEOS) nog een dik betaald salaris krijgen mag ik toch hopen. Zelfs niet een dik betaald knechtensalaris.

harryjohan71 3 augustus 2020 om 14:58

Dat het qua kansen voor De Plus bij INEOS niet beter zou worden is geen verrassing. Ik zag het direct al niet als een sportieve verbetering voor De Plus maar meer een financiële. Ik had alleen Simon Yates ipv Porte verwacht.

Spake Breekerd 3 augustus 2020 om 15:52

Simon heeft misschien genoeg geduld om te kijken waar de kansen voor een mooi kopmanschap liggen. Waarom dan niet naar Trek in 2021?

Kannibaal van Schepdaal 3 augustus 2020 om 15:02

Moeilijk te geloven. Zijn er dan echt geen jongere knechten te vinden? Ik zou het niet doen.

chasse patat 3 augustus 2020 om 15:10

Geeft dit ook iets aan over de hiërarchie in de Trek ploeg en zijn rol in de Tour 2020?

thorsen 3 augustus 2020 om 15:13

In de Tour moet alles en iedereen zich schikken in de rangorde bij Ineos, maar in andere rondes is er natuurlijk wel ruimte voor kopmanschap. Het is niet alsof Carapaz nou hun beste renner is, maar hij wordt wel kopman in de Giro.

Of wellicht dat Porte een grote ronde voor zichzelf niet meer ziet gebeuren maar wel ruimte krijgt in de koersen van een week bijvoorbeeld.

Uiteraard gaat hij meer moeten knechten (en zal waarschijnlijk beter betaald worden), maar een move naar Ineos betekent heus niet dat je nooit meer voor jezelf gaat kunnen rijden.

Witte Trui 3 augustus 2020 om 15:14

Is de Plus naar Ineos eigenlijk al helemaal in kannen en kruiken?

Jos84 3 augustus 2020 om 15:53

om de fietsen te poetsen? Wat moet ineos nog met porte?

LB108 3 augustus 2020 om 15:58

Evenveel of eigenlijk meer als wij met een opmerking als deze

S. Morgenstern 3 augustus 2020 om 16:00

Winnaar van een WT-rondje in 2020.

Fast Freddy 3 augustus 2020 om 16:06

Dit is gewoon om te voorkomen dat Porte naar NTT gaat. Concurrentie leegkopen is al jaren de strategie. Nu doen ze het een stap eerder en kopen ze de renner voordat hij erheen gaat.

Rico. 3 augustus 2020 om 16:14

Idd, Ineos zal echt staan te trillen omdat Porte misschien naar NTT gaat…

KnightBiker 3 augustus 2020 om 16:11

Dat hadden we niet verwacht. Zal in een paar rondjes van een week wellicht zijn kans mogen gaan en cashen maar jongens wat een ongeïnspireerde keuze….

nickdt 3 augustus 2020 om 16:28

Het is ook een mogelijkheid dat Porte in 2021 zijn laatste jaar rijdt en dan in een ploegleiders wagen van Ineos gaat plaatsnemen (Of een andere rol binnen die ploeg). Als je daarover nadenkt, is de stap plots niet zo raar meer, want door zijn ervaring kan Porte als wegkapitein dienen in zijn laatste seizoen voor de jonkies.

Samlambeej 3 augustus 2020 om 16:39

Grapje toch eh?

Bummetje 3 augustus 2020 om 21:48

Als ik de reacties zo lees denkt men hier dat Porte nog wereldtop is in het Ronde werk? Kopman in de giro? Concurrentie leegkopen? Porte zal zwaar inleveren om nog eens in de ineos trein plaats te nemen en zo zijn carrière nog met een goed gevoel af te kunnen sluiten bij de ploeg waar hij zijn grootste successen had. Nog 1 a 2 jaartjes knechten zonder de druk van kopman te zijn. In TDU zal hij voor eigen kans mogen, verder waarschijnlijk nergens. En dat vindt hij prima.

Headlines

Materiaalzone

Populair