Cookson: “Als er een bid komt, praten we graag met Groningen en Drenthe”

Cookson: “Als er een bid komt, praten we graag met Groningen en Drenthe”

foto: Sirotti

donderdag 13 oktober 2016 om 09:41

UCI-voorzitter Brian Cookson staat open voor een WK wielrennen in Groningen en Drenthe. Beide provincies doen een gooi naar de editie van 2020. “Als Drenthe en Groningen met een goed bid komen, wil ik graag over de mogelijkheden praten”, zegt hij in gesprek met RTV Drenthe.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar!
Gravel, kasseien, modder, zand, met tassen, zonder tassen: dat zijn de thema's van de nieuwe RIDE die eind september verschijnt. Bestel nu ons najaarsnummer online en krijg hem binnen enkele dagen thuisbezorgd. Bestel hem hier

Vlak parcours
Cookson is al meermaals te gast geweest in de Ronde van Drenthe voor vrouwen en kent de regio. Dat het daar zo vlak als een biljartlaken is, deert de UCI-voorzitter niet. “Je hebt wind in Nederland. Het is veel draaien en keren en jullie hebben zelfs nog een klim op een vuilnisbult (de VAM-berg, red.). Dat is een bijzonder fenomeen. Het WK wielrennen hoeft zich niet altijd in bergachtig gebied af te spelen. De renners maken de koers. We hebben in Nederland al heel wat uitdagende parcoursen gezien. Dus mocht het wereldkampioenschap naar Noord-Nederland gaan, dan komt dat vast goed.”

Dit artikel delen:

27 Reacties

Jowinho 13 oktober 2016 om 09:47

Wat is daar fout aan?

0
Chaba 13 oktober 2016 om 09:49

Met andere woorden als Drenthe met genoeg geld over de brug komt dan wil ik er over nadenken.

0
Senioralex 13 oktober 2016 om 09:52

Een criterium dus….

0
Pizzi 13 oktober 2016 om 10:01

Ik bid dat Cookson oplazert.

0
TiesW 13 oktober 2016 om 10:05

Keienstrookjes in Drenthe zouden echt wel leuk zijn.

0
Mkay 13 oktober 2016 om 10:18

Froomefan56 bidt niet voor bruune boon’n.

Maar vier Europese WK’s op een rij, wordt het niet tijd voor een ander continent? Zuid-Amerika ofzo.

0
ChefSpijker 13 oktober 2016 om 10:39

Leuk zo’n WK om de hoek, maar ga inderdaad maar gewoon naar Colombia voor een mooi klim-WK: http://caracol.com.co/radio/2016/09/21/deportes/1474467976_023781.html

0
Arema Pro Cycling Team 13 oktober 2016 om 10:47

Zou mooi zijn; kasseistroken,wind,VAM-berg,TT-baan. En veel publiek.

0
Romy2007 13 oktober 2016 om 10:54

Het heet officieel een bid book; een aanbiedingsboek, je plan, dus bid is geen gek woord

0
Skedel 13 oktober 2016 om 11:02

Ho Ho! We gaan toch niet zomaar over ons graf heen regeren?

0
ShutUp 13 oktober 2016 om 11:10

Een klim op de vuilnisbult?? Wat moet ik me daar in godsnaam bij voorstellen? Veelbelovend klinkt het niet. Als je dan toch een WK wil in Nederland, doe het dan gewoon nog een keertje rond Valkenburg…

0
Romāns Vainšteins 13 oktober 2016 om 11:11

Ken deze streek goed, de kasseienstroken moet je echt heel heel heel vaak over om te schiften en de rest vh terrein gaat geen enkel peloton van een sprint afhouden, zo slectief is de wind er echt niet. Hup Colombiaaaaaaah!

0
wiebipedia 13 oktober 2016 om 11:17

Dat eeuwige geschreeuw om Valkenburg etc. AGR is al jaren een afzichtelijke klassieker bijvoorbeeld.
Schitterend om een WK in Drenthe/Groningen te organiseren. Groningen is uitermate geschikt voor waaiers onder de juiste omstandigheden en in Drenthe kan er een heel mooi wisselend parcours uitgetekend worden.

0
Frits des Jeux 13 oktober 2016 om 11:40

Na Bergen, Oostenrijk en yorkshire is een sprinters wk gewoon een reële optie. En liever een wk in eigen land dan ergens weet ik waar in Zuid Amerika. Dus hup Drenthe en Groningen!

0
McMulenga 13 oktober 2016 om 11:56

Waarom zien we nooit een echt klim WK? Daarmee bedoel ik niet heuvelig met een paar muren zoals een klassieker, maar een ekte ekte bergetappe zoals in de Giro. Kijken hoe die treintjes het dan houden als ze in kleinere landenteams rijden zonder oortjes.

0
Mark 13 oktober 2016 om 12:05

Ookal zie ik mijzelf als agnost. Ik bid mee voor Groningen en Drenthe!

0
Max01 13 oktober 2016 om 12:23

Shut up waarom doe je je naam geen eer aan. Nog nooit gehoord vd VAM berg?
Er is in NL -gelukkig- meer dan alleen Zuid-Limburg

0
Romy2007 13 oktober 2016 om 12:26

Innsbruck 2018 – tussen de 4000 en 5000 hoogtemeters. Genoeg McMulenga?

0
achtpuntzes 13 oktober 2016 om 12:27

ik deel de mening van Shutup in deze. we hebben zo’n grote berg afval gecreeerd dat het een berg is geworden om u van te zeggen en zowat een col geworden is. en dat is niet iets om trots op te zijn of zo.

0
ChefSpijker 13 oktober 2016 om 12:31

@Romy2007 > Ligt er puur aan hoe de ronde opgebouwd is. Grand Prix Montréal heeft ook zowat 4000 hoogtemeters. Maar heel selectief kun je dat parcours toch niet noemen? Ook doordat de lange klim in het begin van de ronde ligt.

0
Pizzi 13 oktober 2016 om 13:31

ChefSpijker +1!

Wat mij betreft rijden ze het rondje van de Ötztaler Radmarathon (228km/5100hm), maar dan met start/finish in Kematen: Kematen, Innsbruck, Brenner, Jaufen, Timmelsjoch, Sölden, Kühtai, Kematen. Eindigend met kanonsnelheden in de Kühtai-afdaling. VET!

Gaat natuurlijk nooit gebeuren.

0
Charlie33 13 oktober 2016 om 14:36

Ik bid niet voor brune bonen.

0
Jungle Man 13 oktober 2016 om 14:57

waarom niet eens een wk op de kasseistroken bij Roubaix….of iets rondom de Muur van Geraardsbergen oid???

0
tvm 13 oktober 2016 om 15:07

Ora et Labora(bid en werk).
1: Hard werken door te gaan bouwen aan een parcours, bijv. een (ploegen)tijdrit op de afsluitdijk. Het heet dan de GP Zurich. Vanaf de gelijknamige plaats via Den Oever terug naar Friesland om te finishen in Sexbierum.
De wegwedstrijd gaat zowel over de Houtribdijk als de afsluitdijk en gaat verder zoveel mogelijk over de contouren van de voormalig Zuiderzee. Deze ronde kan eventueel gesponsord worden door de ANWB.
2: Bidden d.m.v. collecte houden om zo meer euro's te kunnen bieden dan de oliesjeiks.

NB: Ik weet het, dit is niet geen Groningen/Drenthe, edoch wel een uitdagender en meer fotogenieke parcours.

0
Scotty 13 oktober 2016 om 15:30

@8.6, we moeten er om gaan huilen ofzo?

Beter onder de grond dan in 95% van de rest van de wereld: gewoon op straat flikkeren of in de fik steken.

0
  • 1
  • 2

Headlines

Populair

Materiaalzone