Contador wil profploeg uit de grond stampen

Door , zondag 28 augustus 2016 om 18:48

foto: Sirotti

Alberto Contador tekent naar verluidt spoedig een contract bij Trek-Segafredo. De 33-jarige Spanjaard ambieert met zijn stichting, waarmee hij al een opleidingsteam heeft, nog altijd een eigen profploeg op te bouwen. “Dat is de volgende logische stap”, vertelt El Pistolero aan Cycling Weekly.


Continuïteit
Contador heeft met zijn foundation al een aantal jaar een opleidingsploeg onder zijn hoede. Enric Mas is daarvan het eerste product, want de op Mallorca geboren renner komt de komende twee seizoenen uit voor Etixx-Quick-Step. “De Fundación Alberto Contador werkt eraan om renners meer stabiliteit te geven, dus het oprichten van een profploeg is de volgende logische stap”, stelt de kopman van Tinkoff. “We hebben nog geen datum voor dit doel vastgesteld. Er is een mogelijkheid om te starten als Continental-formatie. Uiteindelijk past het nieuwe team in het beeld van de junioren- en U23-ploeg. Daarmee bieden we de renners continuïteit voor meerdere seizoen, wat ons toestaat om de maximale stabiliteit te geven. Hopelijk lukt het ons op de korte termijn.”

Dit artikel delen:

17 Reacties

Vic413 28 augustus 2016 om 18:52

Mooi project en Alberto is ook de perfecte man voor de ploeg wat identiteit en charisma te geven. Lijkt me wel leuk, zo’n nieuw spans team. Nu moeten we het nog even doen met Caja Rural en Movistar alleen.

Johnny7 28 augustus 2016 om 19:02

Waarom heeft hij nog niet getekend/of is er nog niet officieel naar buiten gebracht?
Zijn vriend Jesus Hernandez mag volgens Jose Been uiteindelijk toch niet mee?!

Cyclingbruh 28 augustus 2016 om 19:14

@johnny7

Dan heb je het ook wel over iemand he.

schipperaar 28 augustus 2016 om 19:23

Echte toppers creeeren toppers, heeft natuurlijk ook kijk op om de juisten te selecteren.

alsjewint 28 augustus 2016 om 19:35

Hij heeft wel vrij veel contact met de grond de laatste tijd, dus een logische stap?

Wielrennertje 28 augustus 2016 om 20:27

@johnny7 tja jose been..

hongerklopje 28 augustus 2016 om 20:31

Als jose been de nieuwe graadmeter wordt of iets een feit is of niet boycot ik vanaf nu de wielerwereld.

Baukema Tomoulin 28 augustus 2016 om 21:34

Als het lukt wordt dat wel een leuk team. Een Spaanse etixx qua rijgedrag beeld ik me zo in.

Johnny7 28 augustus 2016 om 21:52

Hoop niet dat iedereen nu denkt dat ik naar haar uitzendingen kijk… Sporza was nog niet begonnen en toen kreeg ik toe toevallig van haar mee in die 2 minuten dat ik keek :)

Janjanssen98765 28 augustus 2016 om 23:21

edit redactie: gedraag je

vanSpringel 28 augustus 2016 om 23:25

Stampen ?
Ik lees in de info toch iets anders dan ‘stampen ‘.
Of kan hij niet met zijn voeten stampen en doet ie de grond bewegen met vallen ?

vanSpringel 28 augustus 2016 om 23:34

@jhonny7
Ik vind Jose sympathiek.
Ga je nu niet verontschuldigen omdat je naar haar luistert.
Ik kijk en luister ook naar Eurosport. Met haar sidekicks vind ik het best interressant…. maar ja dan weer die ruk-lame !
Vooral met Bobby Traksel een prima huwelijk.

AWestie 29 augustus 2016 om 00:27

Doet Fernando Alonso mee dan als mattie van Bertje?

sverige1977 29 augustus 2016 om 05:14

Was het nog niet officieel dan Contador en De Jong naar Trek ?

KeesD 29 augustus 2016 om 07:55

Niks mis met het commentaar van José Been. Vind het juist wel verfrissend.
Is mij ook veel liever dan onze vrienden van de NOS met hun gezwam.
En zodra de Belgen het ineens goed doen wordt Sporza ook wel heel erg zweverig.
Die heren zitten de gehele etappe op een roze wolk als er een zuiderbuur in de ontsnapping zit.

Cyclingbruh 29 augustus 2016 om 09:15

@keesd

Been zit ook op een roze wolk als een of andere Belg in de ontsnapping is. ;-)

ThorHushovd 29 augustus 2016 om 10:18

KeesD +10, volledig mee eens. (Alhoewel Sporza nog altijd by far my no. 1 is)

On topic: Ik denk dat de UCI niet eens voorstander is, vanwege het dopingverleden van Bertje. Liefst zien ze Riis daarom ook niet terugkomen. Maar qua rijstijl is Bertje altijd een smaakmaker geweest, geen wieltjesplakker maar een aanvaller. Dat draagt ook bij om de sport populair te maken, als hij die sportgeest kan overbrengen op z'n ploeg dan is dat een hele dikke plus voor de sport. De berekende rijstijl van Sky zorgt toch voor minder enthousiasme, al praat ik voor mezelf.