Contador kampt met maagproblemen

Contador kampt met maagproblemen

foto: Sirotti

woensdag 23 augustus 2017 om 08:47

Alberto Contador heeft een reden gevonden voor zijn slechte prestatie tijdens de eerste afspraak van de klassementsrenners, afgelopen maandag. Net als een aantal van zijn ploeggenoten, waaronder John Degenkolb, worstelt de 34-jarige Spanjaard met een maagvirus. Dat vertelt El Pistolero aan onder meer Filemon on Tour en Cyclingnews.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar!
Gravel, kasseien, modder, zand, met tassen, zonder tassen: dat zijn de thema's van de nieuwe RIDE die eind september verschijnt. Bestel nu ons najaarsnummer online en krijg hem binnen enkele dagen thuisbezorgd. Bestel hem hier

Hoop
Voor de kopman van Trek-Segafredo is het afwachten wat het virus woensdag met hem doet. “Je weet met een virus nooit of je daar maar één dag last van hebt, of meerdere dagen. Ik hoop dat het weg is, maar het tegenovergestelde kan waar zijn. We bekijken het dag per dag, ik blijf geconcentreerd en blijf hopen dat ik weer in de vorm geraak van voor de Vuelta a España. Ik duim dat ik kan herstellen om verderop in deze rittenkoers nog iets te proberen.”

Dit artikel delen:

12 Reacties

Poeksel 23 augustus 2017 om 08:53

Er zijn er meer: “Rafal Majka is still out of the game with stomach problems and he also had trouble keeping up with the field today.” volgens feltet.dk.

0
Laatste man 23 augustus 2017 om 08:55

Degenkolb ook. Veel renners die ziek gestart zijn. Zo heet of slecht weer is het toch niet?

Hopelijk gaan we hem nog zien in de komende weken. Er komt nog genoeg vuurwerk aan.

0
xistnc 23 augustus 2017 om 09:05

Gisteren 2 uur achter de karavaan aangereden vanuit het vertrek. Toen liep de temperatuur op tot 40 graden. Dus ja, wel degelijk heel heet.

En bedenk daarbij wat al die airco’s kunnen doen die ze in vliegtuigen, auto’s, hotels, restaurants en weet ik waar voor hun kiezen krijgen.

0
FritsvanHoefelen 23 augustus 2017 om 09:09

Beetje slecht vlees gegeten, denk ik

0
Secondant 23 augustus 2017 om 09:28

Hoewel ik gisteren in een topic pleitte tegen het ophemelen van dopingzondaars (en dit topic niet opnieuw hoef aan te snijden), gun je Contador dit natuurlijk nooit. Tijdens zijn laatste kunstje. Hopelijk kan hij op de fiets blijven, want een renner van zijn stature verdiend op zijn minst een waardig afscheid.

0
Abdoe 23 augustus 2017 om 09:59

Ook bij Bora hebben ze idd massaal last van hun maag. “I love this cooking revolution”?!

0
Romāns Vainšteins 23 augustus 2017 om 10:13

‘Hoewel ik gisteren in een topic pleitte tegen het ophemelen van dopingzondaars (en dit topic niet opnieuw hoef aan te snijden)’

ok

0
SteVwonder 23 augustus 2017 om 11:08

“Alberto Contador heeft een reden gevonden voor zijn slechte prestatie” Ineens heb je het, ik heb maagproblemen, al 4 dagen aan het zoeken….

0
klootje kriekeljon 23 augustus 2017 om 11:27

Off: Degenkolb niet van start

0
Pantani77 23 augustus 2017 om 11:44

Als Alberto ook af stapt voorspel ik bij deze dat hij komend jaar alsnog nee doet aan de giro en daarna echt stopt

0
LaFlorecita 23 augustus 2017 om 11:46

@SteVwonder
Dat is inderdaad wat ongelukkig geformuleerd, want zo is het natuurlijk niet gegaan. Eergisteren na de etappe vertelde hij dat hij niet wist waarom hij zich zo zwak voelde, gisterochtend zei hij dat hij een slechte nacht achter de rug had ivm maagproblemen.

0
schipperaar 23 augustus 2017 om 14:39

@stevwonder
Je eten niet binnen kunnen houden is dodelijk voor een renner, op het vlakke kan je je nog verstoppen maar zodra bergop staan ze klaar met de hamer.
Wij hadden gelukkig geen last van airco, sliepen in een tentje waar het s’nachts meestal flink afkoelde op hoogte en buitenlucht komt herstel ten goede.

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone