Colombia heeft olympische selectie al rond

dinsdag 23 februari 2016 om 16:53
Colombia heeft olympische selectie al rond

Foto: Sirotti

De Colombiaanse selectie voor de Olympische Spelen in Rio de Janeiro bestaat uit Nairo Quintana, Rigoberto Uran, Sergio Henao, Esteban Chaves en Miguel Angel Lopez. Dat heeft bondscoach Carlos Jaramillo laten weten aan Revista Mundo Ciclisto.


Colombia mag voor de wegwedstrijd op 6 augustus het maximale aantal van vijf renners afvaardigen. Twee van de geselecteerde renners zullen vier dagen later ook de tijdrit rijden.

Selectie Colombia voor Olympische Spelen
flag-co Nairo Quintana
flag-co Rigoberto Uran
flag-co Sergio Luis Henao
flag-co Johan Esteban Chaves
flag-co Miguel Angel Lopez

Dit artikel delen:

21 Reacties

rahimns 23 februari 2016 om 16:57

De meest logische selectie… heel sterk.

Arry1337 23 februari 2016 om 17:08

Wie zal er met Uran de tijdrit doen?

Keshi 23 februari 2016 om 17:10

Veel opperhoofden, weinig indianen. Nederland lijkt ook al die kant op te gaan en dat zal de trend wel blijven ook neem ik aan. Lijkt me wel leuk om een wedstrijd te hebben met alleen maar toppers aan de start.

Toch vraag ik me af of een ploeg met 1 uitgesproken kopman en verder knechten niet meer kans maakt. Weliswaar een alles of niets, maar of met hagel schieten die ene kans op de overwinning nou echt vergroot?

Sephiroth 23 februari 2016 om 17:11

toppers als knechten zal het wel zijn, en idd wie rijdt er naast uran de tijdrit?

Jotto-Lumbo 23 februari 2016 om 17:13

Polen met Kwiatkowski was een mooi voorbeeld toen hij wereldkampioen werd. Sagan natuurlijk ook in mindere mate. Ik ben er van overtuigd dat je met 1 uitgesproken kopman veel meer kans maakt.

zipp404 23 februari 2016 om 17:13

Ik had als ik hun was eerst maar eens afgewacht hoe de, mogelijke, wederopstanding van Betancur verloopt.

Netraam 23 februari 2016 om 17:15

Ik denk dat als Uran het een beetje goed doet, hij de beste papieren heeft voor een goede uitslag (als beste Colombiaan in eendagskoersen van de afgelopen 10 jaar) en de rest (met een beetje motivatie) daar best voor zou willen werken.
Of je krijgt natuurlijk ploegbelangen erdoorheen waardoor alles weer gigantisch in de soep loopt, ik hoop er vast op.

heuvelcolombia 23 februari 2016 om 17:18

Ik had toch Pantano geselecteerd ipv Lopez. Behalve dat die meer heeft laten zien en veel constanter is, lijkt hij me ook nuttiger als knecht als betere rouleur. Lopez is altijd beschermde renner geweest.

josi 23 februari 2016 om 17:19

In eigen land is er dus weinig geloof in Betancur, die in goeden doen op dit parkoers natuurlijk de beste optie zou zijn.

Cyclingbruh 23 februari 2016 om 17:20

In dezelfde race van Sagan, moest Boasson Hagen toch wachten op Kristoff? Het kan ook tegen je werken, anders had Hagen nog kans.

Purito 23 februari 2016 om 17:25

Chavito zal de man zijn. Die reed al top-10 in zijn eerste echte Lombardije, na een krampaanval in volle finale. Hij leek op de Civiglo zelfs de sterkste, kon heel gemakkelijk de aanvallen van Nibali pareren.

En hij begint zijn seizoen pas in Tirreno. Dat betekent dat hij fris zal zijn ten opzichte van heel wat concurrenten.

Ja, ik zie dat wel zitten. Chaves en Rio. Waarom niet gewoon voor een medaille?

Hakkie2 23 februari 2016 om 17:30

Logische selectie. Deze wedstrijd krijgt echt wel een heel mooi deelnemersveld, trouwens. Misschien wel de best bezette wedstrijd van de afgelopen jaren…

nielsboy 23 februari 2016 om 17:42

Ik verwacht zelf Uran, en Quintana voor de tijdrit. Quintana kan een goede TT rijden wanneer het moet, maar ik zie ze beide niet meedoen om de medailles in de TT. Over wie de kopman zal zijn… De Tour zal het ons leren.

Rosanero 23 februari 2016 om 17:44

Uran en Henao rijden natuurlijk de tijdrit.

lrxrl 23 februari 2016 om 18:34

Sergio henao een beethe rap op een vlakke aankomst?

sven241 23 februari 2016 om 18:41

Beste en meest logische selectie. Betancur heeft al 2 jaar bijna niks laten zien en deze mannen stuk voor stuk wel.

josi 23 februari 2016 om 19:09

@sven241, Nou ja, Lopez natuurlijk nog niet echt. Da’s nog een broekie en die heeft (ook wel logisch natuurlijk) nog niks gepresteerd in eendagskoersen van enige betekenis.

Rosanero 23 februari 2016 om 22:47

Lopez heeft al ontzettend veel bewezen bergop. Heel erg veel. Zeker voor zijn leeftijd.

sven241 24 februari 2016 om 00:33

@Josi In eendagskoersen indeerdaad nog niet, maar bergop wel. Ze kunnen er ook voor kiezen om een renner als Arredondo, Anacona, of Atapuma mee te nemen, maar die hebben ook niks gepresteerd in eendagskoersen. Lopez is qua klimmer dan gewoon de beste denk ik.

Zenon J. 24 februari 2016 om 07:21

Wat is er eigenlijk met Betancur aan de hand? Ik zie hem op geen enkele startlijst staan

josi 24 februari 2016 om 08:58

@sven241, Qua klimmer is Lopez inderdaad het beste alternatief dat ze hebben. Ik verwacht echter nog niet al te veel van hem in zo'n zware, lange eendagskoers waar het veel op en afrijden is. Daarom verbaast het me wel dat ze al zo vroeg in het seizoen de selectie vastleggen zonder te kijken wie er dit seizoen wat presteert en of Betancur in zijn nieuwe omgeving wellicht op miraculeuze wijze zijn oude benen weer heeft teruggevonden.
Ik ben trouwens ook wel benieuwd waar/wanneer Betancur dit seizoen zijn debuut gaat maken.