Clement: “Dit zijn niet de etappes waar je wielrenner voor bent geworden”

zaterdag 13 mei 2017 om 11:05

LottoNL-Jumbo kende weinig problemen in de zevende etappe van de Giro d’Italia. Kopman Steven Kruijswijk eindigde in dezelfde tijd als zijn voornaamste concurrenten. “Uiteindelijk was het een lange dag”, concludeert Stef Clement na afloop. “Dit zijn niet de etappes waar je wielrenner voor bent geworden.”

Zijn ploegmaat Bram Tankink is wat positiever. “Ik ben wel tevreden over hoe ze reden. De snelheid en zo”, stelt hij, “heerlijk! Het was een goed hersteldagje.”

Dit artikel delen:

16 Reacties

kittelkolb 13 mei 2017 om 11:11

Dit zijn ook niet de etappes waar je het wielrennen voor bent gaan volgen.

vinnievidefietsen 13 mei 2017 om 11:20

Elke dag Tankink en Clement, de rest heb ik nog he-le-maal niet gezien. Maak me daar een beetje zorgen over. Sunweb zit structureel met minimaal 4 man bij Dumoulin, welke etappe dan ook. Nou ja, “wij” hebben in ieder geval JVDB nog :(

flyellus42 13 mei 2017 om 11:21

nee, niet klimmers en sprinters zijn wielrenners geworden om over de bergen te fietsen.
Dit soort etappes horen ook gewoon bij het wielrennen. Iedere werknemer heeft weleens dagen die minder leuk zijn. Als meneer Clement dit niet wil moet ie gewoon een ander vak kiezen.

gardeyn 13 mei 2017 om 11:23

Voor een sprintetappe is 170 km lang zat

vinnievidefietsen 13 mei 2017 om 11:34

@flyellus: je gaat er wel heel serieus op in he… Tijd voor een andere baan? ;)

pirazzi 13 mei 2017 om 11:35

Ik mis de reactie van de ploegleider in deze filmpjes.

ikbenprocycling 13 mei 2017 om 11:36

Stevie Crossdistrict

Maenhout 13 mei 2017 om 11:43

@flyellus42 – 13 mei 2017 om 11:21 Ik denk dat Clement bedoeld dat het vooral erg saai was, op de laatste kilometers na. Hij boft dat hij niet in de gloriejaren van TI-Raleigh fietste: toen waren er in de Tour nog echte, letterlijke wandeletappes.

Omhoog73 13 mei 2017 om 11:47

@pirazzi Ik hoor liever de renners dan die saaie ploegleiders!

Mooie_Mario 13 mei 2017 om 12:08

We kunnen pas een mening hebben over JVDB en Clement na de giro. Alles kan veranderen na 1 goede etappe, en daarom moet je pas onder de streep de balans opmaken.

Baukema Tomoulin 13 mei 2017 om 12:20

Ik denk dat JvdB geforceerd moet sparen van de ploegleiders om in de laatste week relatief fris te zijn voor Kruijswijk. Zoals Poels in de tour voor Froome. Clement heeft misschien wel dezelfde opdracht maar is te eigenwijs/eerzuchtig om zich daar compleet voor in te zetten. Misschien ook wel pech met een minder goeie Campenaerts dab gehoopt waardoor Clement nu al moet werken.

Wielrennertje 13 mei 2017 om 12:25

Laat het spektakel maar gewoon snel beginnen vanaf morgen.

KnightBiker 13 mei 2017 om 12:48

@baukema t
Ik help het je hopen! Lijkt mij een ideaal plan maar aan de andere kant hebben we nog altijd geen enkel teken gezien dat het conditioneel wel goed zit bij JVDB. Op dit moment vrees Ik ervoor, en er is eigenlijk geen plan B, want Clement zal zelden de laatste Col op kunnen knechten.
Zou Clement bij Steven op de kamer liggen?

oscaritoforlife 13 mei 2017 om 12:50

Battaglin is volgens mij ook prima in orde. Die zal ook de eerste twee weekjes lekker mogen spelen in etappes waar hij een kans maakt en daarna gaan werken

jerteg 13 mei 2017 om 13:26

Van den Broeck heeft zelf aangegeven dat hij de eerste twee weken moet sparen voor de Giro. Volgens mij heeft hij in de Ronde van Romandie een goede tijdrit gereden

schipperaar 13 mei 2017 om 15:38

Wie houdt hem tegen om mee te gaan in de ontsnapping? De dag ervoor lag het gemiddelde aanmerkelijk hoger omdat de 5 voorop eendrachtig samenwerkten.
Jammer dat er niet meer Stuyvens rondrijden in het peleton, iemand die de boel wakker schudt.

Headlines

Materiaalzone

Populair