Cian Uijtdebroeks voert weer nummertje op in Classique des Alpes Juniors

zaterdag 29 mei 2021 om 16:50
Cian Uijtdebroeks voert weer nummertje op in Classique des Alpes Juniors

foto: Peter Maurer

Cian Uijtdebroeks heeft weer een nummertje opgevoerd. De Belgische junior van Team Auto Eder bleek in de Classique des Alpes Juniors weer onklopbaar te zijn. Met een voorsprong van maar liefst vier en zes minuten op Luis-Joe Luhrs en Lenny Martinez kwam hij na 128 kilometer over de meet.

Op de eerste beklimming van de dag, de Col du Mont Tournier, trok de 18-jarige renner al ten aanval. Een voor een raapte Uijtdebroeks de vroege vluchters op, waarna hij zijn voorsprong minuut voor minuut wist uit te bouwen.

Het is niet de eerste keer dat de Belg een solo uit de benen perst. Eerder deed hij dat ook al in de Grote Prijs van West-Bohemen, waar hij ook al met minuten voorsprong over de finish kwam.

Dit artikel delen:

36 Reacties

Romāns Vainšteins 29 mei 2021 om 17:07

Hebben ze daar een blik open staan of zo?

0
Merzbow 31 mei 2021 om 23:25

Dat geldt enkel bij de junioren/beloften. Eens die Belgische junioren/beloften prof worden raken ze geen vluchtheuvel meer over. Dus maak je geen zorgen het Nederlands wielrennen gaat het altijd beter doen in grote rondes.

0
RidderSchwobin 29 mei 2021 om 17:08

Zou hij wel in peloton kunnen rijden?

0
Thijs E 29 mei 2021 om 17:53

Waarschijnlijk kijkt hij naar een peloton als The Stig naar openbaar vervoer

0
Franco Ballerini 29 mei 2021 om 17:08

De nieuwe Merckx!

0
rennerske 29 mei 2021 om 17:17

De nieuwe Evenepoel!

0
Dikke vrouw 29 mei 2021 om 17:09

Volgend jaar bora?

0
S'mon 29 mei 2021 om 17:14

Zou wel eens kunnen, maar ik hoop eigenlijk toch dat hij eerst nog een jaartje bij de beloften rijpt.

0
CeRo 29 mei 2021 om 17:28

Ja volgend jaar prof bij Bora, is dit jaar ook al mee op stages geweest met de profploeg waardoor hij nu ook wel een grote voorsprong heeft op andere juniores. Blijft natuurlijk een uitzonderlijk talent.

0
S'mon 29 mei 2021 om 17:15

Was dit een “bergetappe”?

0
Lalsacien 29 mei 2021 om 17:26

Een paar klimmen van de derde categorie. Mont Tournier, Crusille en Banchet. En eentje van buiten(eerste)categorie. 133 km met bijna 3000 hoogtemeters.

0
FritsvanHoefelen 29 mei 2021 om 17:16

Had hij nu zijn fiets boven het hoofd getild? Een andere Belg heeft daar karma-punten voor moeten betalen

0
Lalsacien 29 mei 2021 om 17:19

Col du Mont Tournier, leuk! Van de zuid-west kant het moeilijkst. Vlakbij de lac d’ Aiguebelette. Zwaarste klim in de buurt de relais du Chat.

0
xistnc 29 mei 2021 om 17:24

Die kan meteen het vers geslagen gat van de hoop opvullen.

0
BlancoProCycling 29 mei 2021 om 17:24

Potverjandriedubbeltjes, dat is toch wel de rest even degraderen.

0
Davide Lappartiente 29 mei 2021 om 17:31

Zo'n arrogant ventje minuten wegrijden van de rest en dan fiets omhoog tillen bah. Kan misschien ooit een overwinning bij de profs pakken of heel misschien een B-rondje van een week. Hij kan wel niet sturen, want heeft nog nooit in een peloton gereden, dus hij kan beter eens goed vallen om de voetjes op de grond te houden en een lesje in nederigheid te krijgen.

0
antilek 29 mei 2021 om 17:37

Dat komt omdat m.i. dat zulke figuren die net komen kijken de weelde niet kunnen dragen. Heb je vaak bij voetballers en liggen ze hele dagen bij tatoo shop.

0
Panache 29 mei 2021 om 18:13

Wat is het verband tussen de zwakke punten van Evenepoel en Cian Uijtdebroeks? Of probeer je een België versus Nederland discussie op te rakelen, alsof Belgische toptalenten per definitie niet gepruimd zouden worden?

0
Gebruikersnaam 29 mei 2021 om 18:17

Fijn dat de minder heldere lampjes nu ook al hun licht schijnen.

0
Lalsacien 29 mei 2021 om 19:25

@Davide kom op, je kunt best!!! Ik bedoel natuurlijk positief uit de hoek komen.

0
djerkson 29 mei 2021 om 23:40

Oh ironie ;-)

0
Krakowic 29 mei 2021 om 17:37

Cian cyanide strikes again!

0
Michelangelo 29 mei 2021 om 18:03

Alle teleurgestelde Evenepoel fans kunnen meteen overstappen… weer een nieuwe Eddy!
De prins is dood. Leve de prins!!!

0
Franco Ballerini 29 mei 2021 om 18:09

De koning is het.

0
Michelangelo 29 mei 2021 om 19:05

@Franco,
Dank voor de feedback. Maar gezien de jonge leeftijd en nog incomplete erelijst leek het me opportuun om het gezegde een klein beetje te modificeren….

0
Thijs E 29 mei 2021 om 18:04

4 minuten verschil en een armada aan Belgen in de top tien, de Fransen halen hun Cyclisme a deux vitesses pamfletten alvast weer boven.

0
rennerske 29 mei 2021 om 18:25

Uijtebroeks, Evenepoel, van Wilder, VanSevenant, België is de komende 15 jaar verzekerd van heel veel wielerplezier!

0
Michelangelo 29 mei 2021 om 19:07

In theorie zeker. Maar de vraag zal zijn of deze jonge gasten ook een degelijke carriere kunnen opbouwen, of dat ze na een jaartje of 5 opgebrand en uitgeblust wegdeemsteren.

0
rennerske 29 mei 2021 om 19:31

Tuurlijk, de toekomst blijft immer ongewis maar toch, het talent druipt van deze vier af.

0
Wildebert 29 mei 2021 om 19:14

De toekomst bij de Belgen ziet er veel rooskleuriger uit dan bij de Nederlanders.

0
antilek 29 mei 2021 om 20:00

Nou en????

0
Barry Batsbak 29 mei 2021 om 20:02

Omdat ze zich doorgaans iets te rijk rekenen bedoel je? Dan zien zaken er al snel rooskleurig uit hè.

0
Peter Lippens 29 mei 2021 om 19:42

Straf nummer en allicht een talent, dat ongetwijfeld, wat me wel opviel dat hij op zijn 17 jaar al volgroeid lijkt tegen veel van zijn leeftijdsgenoten. Op dat vlak dus helemaal niet vergelijkbaar met Evenepoel, integendeel, eerder met Mikkel Berg, dus zeker een toekomste en het zal hem hopelijk niet vergaan zoals de illustere Jan de Prins.

0
antilek 29 mei 2021 om 20:02

Het forum van wielerflits.be wordt totaal niet gebruikt, dat zegt al genoeg.

0
jph 30 mei 2021 om 16:55

Tuurlijk niet, bitter weinig kaaskoppen om te jennen daar :-)

0
Gilberto 29 mei 2021 om 22:08

Leuke podcast met hem op Sporza, net als de podcasts met de vele andere Belgische talenten, goeie mannetjes allemaal

0

Headlines

Populair

Materiaalzone