Toptalent Uijtdebroeks wint juniorenkoers na solo van zeventig kilometer

zondag 2 mei 2021 om 18:08
Toptalent Uijtdebroeks wint juniorenkoers na solo van zeventig kilometer

foto: Cor Vos

Cian Uijtdebroeks heeft in de Grote Prijs van West-Bohemen, een juniorenwedstrijd, andermaal zijn klasse getoond. De 18-jarige Belg bereikte na een solo van maar liefst zeventig kilometer als eerste de finish, met een voorsprong van bijna vier minuten op zijn naaste belagers.

De renner van Team Auto Eder, de opleidingsploeg van BORA-hansgrohe, besloot in de koers van 133 kilometer al snel voor de aanval te kiezen. Uijtdebroeks profiteerde daarna optimaal van het afstoppingswerk van zijn ploeggenoten van Team Auto Eder, maar de dappere solist bleek tegelijkertijd sterk genoeg om zijn voorsprong uit te breiden en vast te houden.

Aan de streep was het verschil immens voor Uijtdebroeks, die een maand geleden ook al op indrukwekkende wijze een juniorenwedstrijd in Oostenrijk wist te winnen. Eind vorig jaar besloot de gewilde coureur een meerjarig contract te tekenen bij BORA-hansgrohe. Er was flinke interesse voor de beloftevolle wielrenner.

Veldrijden 
Onder meer Team Sunweb, Deceuninck-Quick-Step en Jumbo-Visma streden om zijn handtekening. Uijtdebroeks zal in 2022 de overstap maken naar de WorldTour. Het toptalent is komende winter ook in het veld te bewonderen. De renner gaat zich in België aan een aantal crossen wagen, in de hoop zijn explosiviteit en stuurvaardigheid aan te scherpen.

Dit artikel delen:

37 Reacties

RidderSchwobin 2 mei 2021 om 18:18

Slim dat hij ook gaat crossen. Waarschijnlijk met een schuin oog gekeken naar het andere Belgische wonderkind.

0
Pizzi 2 mei 2021 om 18:35

Arme R.EV. Die gaat dus nooit een grote ronde winnen.

0
Edwin Jansen 2 mei 2021 om 20:13

Hahahahahaha! Je bent erg grappig! Renners die nog niet eens 22 zijn worden nu al afgeschreven. Briljante onzin! Er zijn zoveel beloftevolle renners die het bij de profs nooit gemaakt hebben.

0
Gilberto 2 mei 2021 om 20:36

Edwin, ben jij heel jong, of heel dom?

0
platteprijs 2 mei 2021 om 18:47

Beetje op zijn Evenpoels. Toch eens gaan onderzoeken wat in België in het kraanwater zit.

0
lander luypaert 2 mei 2021 om 19:11

Spanje heeft er ook zo 1 Juan Ayuso. Die doet solo’s als 18 jarige bij de categorie -23.

0
Romāns Vainšteins 2 mei 2021 om 19:39

Even op gezocht die Ayuso, die gekke garagedeurgasten zitten nog steeds in het wielrennen joh. Er zijn er hier om minder in de hmmmmmmm-hoek verzeild geraakt.

0
thorsen 2 mei 2021 om 18:55

Is hij nou de nieuwe Merckx, of de nieuwe Evenepoel?

0
S'mon 2 mei 2021 om 19:25

Hij is zichzelf. Cian Uijtdebroeks.

0
Edwin Jansen 2 mei 2021 om 20:15

Vraag het over 10 jaar nog eens en dan is het antwoord wss nee en nee. Er zijn zoveel renners die bij de junioren iedereen naar huis reden die bij de profs niet tot in de top geraken. Ik geloof dat iedereen tegenwoordig al lyrisch wordt als een zesjarige zijn eerste 'koers' wint. :P Don't be silly.

0
Krakowic 2 mei 2021 om 21:37

Met Cian Ciyanide heeft hij alvast een dodelijke bijnaam te pakken!

0
antilek 2 mei 2021 om 19:45

Uitdebroek??? Die Belgen krijgen steeds meer excotische namen in het peloton.

0
Turtlehead 2 mei 2021 om 21:42

Heeft ie ook een zus die aan wielrennen doet?

0
Gilberto 2 mei 2021 om 21:48

Bah, wat een toxic male reactie

0
Michiel De Rooij 3 mei 2021 om 11:48

Toxic male? Hihi haha. Gilberto what went wrong

0
antilek 2 mei 2021 om 22:39

O o Giliberto wat een simpele reactie van je.

0
kkv81 3 mei 2021 om 07:11

Nee Gilberto heeft gewoon gelijk. Dit artikel gaat over een talent en in het wielrennen. Niet nodig om daarbij een masculiene grap te maken waarbij vrouwen als een lustobject worden weggezet.

0
Posterix 3 mei 2021 om 09:31

Zucht…. stoor je vooral aan vanalles wat jou niet aangaat. #HetismaarHumor

0
Marik 3 mei 2021 om 09:35

We leven nu eenmaal in het hypergevoelige tijdperk waarin velen op de teentjes lopen om anderen maar niet voor het hoofd te stoten. En als we toch iets zeggen wat een bepaalde bevolkingsgroep niet helemaal leuk vindt, dan dompelen we ons gehaast in een bad met excuses. Want zo hadden we het toch niet bedoeld.
Hoe mooi zou de wereld zijn als we allemaal niet zo snel op de teentjes zijn getrapt. Dan kunnen we ons weer druk maken om andere zaken.

0
kkv81 3 mei 2021 om 10:23

Het heeft voor mij alles te maken met respect voor mensen om mij heen. Het is een structureel probleem dat vrouwen seksistisch bejegend worden. Ik wil daar geen onderdeel van zijn, als ik het om mij heen bemerk dan vind ik daar iets van. Daarnaast vind ik het niet thuis horen op een forum waar inhoudelijk over wielrennen wordt gediscussieerd, want dan was ik wel lid geworden van GeenStijl.

0
Michiel De Rooij 3 mei 2021 om 11:49

edit wf: dergelijke opmerkingen mag je achterwege laten

0
Michiel De Rooij 3 mei 2021 om 11:59

Weet je wat ik ook zo seksistisch vind, kkv? Dat Sneeuwwitje terwijl ze slaapt! Ongevraagd wakker wordt gekust! Dat riekt naar verkrachting!

0
Limal 3 mei 2021 om 12:13

In de echte wereld zou het inderdaad niet kunnen om iemand die slaapt en waarmee je het bed niet deelt zomaar te beginnen kussen, Michiel, daar heb je zeker een punt! ;-p (dit heet dan wel aanranding, niet verkrachting)

Maar wacht, dit is een wielerforum, niet?

0
Michiel De Rooij 3 mei 2021 om 12:28

Er is serieus consternatie over dit sprookje, Limal. In de echte wereld

0
Limal 3 mei 2021 om 15:36

En zulke discussie mag gevoerd worden, maar misschien dat het een teken is dat er wel héél ver ‘off topic’ gegaan is als het er op een wielerforum bijgesleurd wordt?

0
Michiel De Rooij 3 mei 2021 om 18:02

Discussies over sprookjes. Hoe diep zijn we gezonken. Richt je dan maar tot de veroorzakers van deze discussie, de seksisme schreeuwende Gilberto en kvk

0
Lalsacien 3 mei 2021 om 18:52

Empathisch vermogen is niet iedereen gegeven.

0
Turtlehead 3 mei 2021 om 10:11

Het was inderdaad een grap. Die zijn altíjd fout. Dat is er grappig aan. ;)

0
joep b 3 mei 2021 om 11:37

edit wf: dergelijke opmerkingen mag je achterwege laten

0
joep b 3 mei 2021 om 11:47

Ga dan maar op t forum bij de glossy of iets

0
reusjen 3 mei 2021 om 11:54

Lol, waarschijnlijk maakt Gilberto gewoon een grapje jongens. Wie gebruikt er nou woorden als toxic male en masculiene. Dat zijn mensen die teveel Buzzfeed troep kijken en denken dat we in Nederland ook safespaces moeten gaan creëren.

0
kkv81 3 mei 2021 om 12:06

@Michiel De Rooij, ik heb geen jurkje aan. En nee @Joep B ik ben rechts georiënteerd op het politieke spectrum. Ik ben een een vader van twee lieve dochters en getrouwd met een vrouw die ook aan wielrennen doet. Aan de reacties onder mijn bericht raak ik blijkbaar wel een snaar, dat is altijd fijn.

0
Michiel De Rooij 3 mei 2021 om 12:08

Ja hè. Zoals mensen als jij dan zeggen, de reacties bewijzen mijn gelijk. Hahaha

0
joep b 3 mei 2021 om 17:46

Je raakt geen snaar..maar een grapje moet kunnen,ook over vrouwen..heb zelf ook 2 dochters. So what?

0
Kelder is de Man 3 mei 2021 om 19:15

Vreemde draadjes zijn hier aanwezig. Ongeacht de mening over het geheel, zou ik zeggen.. delete die onzin en laat staan wat gerelateerd is aan het bericht.

0
Romāns Vainšteins 3 mei 2021 om 19:20

Inclusief een aantal randfiguren die alleen maar hautain op komen duiken als het dit type baggerdiscussie is. Moderators hoeven niet eens kleur te kiezen maar kunnen gewoon naar hartelust vegen omdat die verjaardagsfeestpraat simpelweg off topic is.

Wat overigens ook onze verstandige opmerkingen naar het hiernamaals verhuist kidm, take one for the team!

0
Kelder is de Man 3 mei 2021 om 19:37

Ik hoef ook geen credits RV.. Weg met dit. Proost!

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone