Bauke Mollema de beste in Boxmeer, Chris Froome wint criterium Aalst

Bauke Mollema de beste in Boxmeer, Chris Froome wint criterium Aalst

foto: Sirotti

maandag 25 juli 2016 om 22:44

Bauke Mollema heeft het naTour-criterium van Boxmeer gewonnen. De Nederlander van Trek-Segafredo, die elfde werd in het klassement, pakte de zege in Daags na de Tour in een sprint. Wout Poels (Sky) eindigde als tweede, voor Stef Clement (IAM Cycling).

flag-nl Daags na de Tour 2016, Boxmeer
1. flag-nl Bauke Mollema (Trek-Segafredo)
2. flag-nl Wout Poels (Sky)
3. flag-nl Stef Clement (IAM Cycling)


Chris Froome heeft het criterium in Aalst gewonnen. De geletruidrager kwam solo over de meet in de op één na grootste stad van Oost-Vlaanderen. Achter de Britse Tourwinnaar werd Greg Van Avermaet tweede. Rafal Majka eindigde in zijn bollentrui als derde.

flag-be Na-Tourcriterium Aalst 2016, Aalst
1. flag-gb Chris Froome (Sky)
2. flag-be Greg Van Avermaet (BMC)
3. flag-pl Rafal Majka

Dit artikel delen:

47 Reacties

djoriana 25 juli 2016 om 22:13

wow wat een verrassing…

nikleb 25 juli 2016 om 22:17

Ga er maar aanstaan als je als grote favoriet moet starten.

Livestrong 25 juli 2016 om 22:18

Gokje voor Boxmeer, Wout Poels!

nikleb 25 juli 2016 om 22:20

Bauke Mollema, Poels op 2…?

TeamNL 25 juli 2016 om 22:21

Verschrikkelijk die criteriums en dat er een nieuwsbericht voor komt nog erger.

ThibautPinot 25 juli 2016 om 22:22

Vraagje van een onwetende qua criteriums… De uitslag staat hier toch al lang al vast? De meest populaire renner moet toch winnen?

Puffin87 25 juli 2016 om 22:26

@ThibautPinot
Geloof het wel ja, al weet ik niet zeker of de volgorde van nummers 1,2,3 ook vaststaan van tevoren, of dat ze gewoon zeggen welke 3 ze op het podium willen hebben.

@TeamNL
Ik vind het wel mooi hoor, die criteriums. Erg leuk om erbij te zijn, is altijd een groot feest! En dat er nieuwsberichten over komen, tja…het zijn niet echt spannende/belangrijke wedstrijden nee ;) Maar als je het niet wilt lezen kan je het ook gewoon overslaan toch?

Contador#N.1 25 juli 2016 om 22:26

@ThibautPinot
Meestal is dat het geval ja. Maar het draait natuurlijk om het feest eromheen.

krypton 25 juli 2016 om 22:28

@TP
Men wil Froome niet in het peloton als 15e zien eindigen natuurlijk als ze er een dik bedrag voor neerleggen ;)

ThibautPinot 25 juli 2016 om 22:31

Ja dat is waar maar het is wel een beetje onzinnig om er dan zo’n verslag over te maken.

Wheely 25 juli 2016 om 22:31

Zullen we afspreken dat we het spelletje gewoon meespelen in de comments, is anders ook zo lullig. Tellen ze al die flappen neer maken we het hier belachelijk. ;)

djoriana 25 juli 2016 om 22:33

@ThiboutPinot In 1998 heeft Max van Heeswijk als geboren hoensbroekenaar (gemeente Heerlen) gewonnen in de profronde van heerlen. dit was eigenlijk niet de bedoeling. daarna is hij nooit meer gestart in de profronde van heerlen. ik denk dat dit genoeg zegt.

denistel 25 juli 2016 om 22:42

morgen mooi even kijken in Surhuisterveen altijd een mooie sfeer daar

TomDJ 25 juli 2016 om 22:42

Geweldig seizoen heeft Froome zo: Naast Aalst heeft hij ook nog eens de Tour gewonnen.

Dolfy 25 juli 2016 om 22:42

Gelukkig won er vandaag ook een Nederlander, Bovenhuis won de kermiskoers GP Raf Jonckheere (nee geen criterium)… :)

simplex 25 juli 2016 om 22:51

Stef Clement verdient de Acht wel dit jaar.

montventoux 25 juli 2016 om 22:55

Criterium: koers met afgesproken winnaar waarna online wielerliefhebbers het bestaan en de nieuwswaarde van het wielerevenement traditioneel bekritiseren of er sarcastische opmerkingen over maken om aan te geven dat ze wel weten dat de winnaar vooraf al bekend was.

@redactie geweldige nieuwsberichten. En hoe lang bestaat Wielerflits inmiddels?

TeamNL 25 juli 2016 om 22:56

@Puffin
Misschien komt het ook omdat het op de Draai van de Kaai meer draait om het zuipen en de muziek dan de wielersport. Behoorlijk wat vechtpartijen elk jaar door de drank.

Oké, ik doe ook even mee.
BAM! Zege voor Bauke. Die verslaat Poels gewoon even en dat was toch de sterkste de laatste week?

Nick Doup 25 juli 2016 om 22:58

@montventoux
Afgelopen 4 juli werd WielerFlits acht jaar oud.

Poeksel 25 juli 2016 om 23:08

Ik deed vorig jaar met wat forumleden een spelletje om de winnaars van de criteriums te voorspellen. Dat bleek nog helemaal niet zo makkelijk.

Puffin87 25 juli 2016 om 23:17

@TeamNL
Draai van de Kaai is ook het criterium waar ik altijd heen ga als ik vrij kan krijgen van m’n werk. (Dit jaar niet dus..)
Zelf nooit last gehad van vechtpartijen. Maar ik kan me best voorstellen dat de lol er dan gauw vanaf gaat inderdaad. Zou het zuipen en muziek er bij andere criteriums niet zijn? Ben nooit bij andere geweest nml.

Retro Lex 25 juli 2016 om 23:20

Ik lees ook graag hoe Pantano het doet in de criteriums. Clement vertelde hoe verbaasd hij was over het startgeld en dan ook nog grote winstkans ;-)

simplex 25 juli 2016 om 23:28

@Puffin87 Zuipen en muziek hoort bij elk criterium. Vechten zou niet erbij mogen horen, maar is nooit uit te sluiten bij massale mensenmassa’s waar een aantal mensen te veel drinken om het leuk te vinden. Ja en in Brabant wordt nou eenmaal wat meer gedronken maar dat leidt zelden tot problemen. Dat is dan weer mijn ervaring.

Jaizkibel2008 25 juli 2016 om 23:49

Mollema al goed hersteld van zijn valpartij, wellicht kan hij in Rio gewoon meedoen om de medailles als hij hier medaillekandidaat Poels voorblijft. On: Criteriums zijn het lelijkste aspect van de wielersport.

blokkie5 26 juli 2016 om 00:10

Het valt mensen niet uit te leggen hoe het kan dat Froome een Van Avermaet klopt in de sprint. Het is allemaal niet dramatisch maar echte reclame voor de sport vind ik het niet.

Headlines

Materiaalzone

Populair