Chinees Zhi Hui Jiang stagiair bij LottoNL-Jumbo

Door , dinsdag 2 augustus 2016 om 21:46

Zhi Hui Jiang, midden - foto: Marcel Koch

LottoNL-Jumbo maakt in de laatste weken van dit seizoen gebruik van de diensten van Zhi Hui Jiang. De 22-jarige Chinese coureur van SEG Racing Academy heeft een stagecontract gekregen bij de Nederlandse WorldTour-formatie, bevestigt Jiangs continentale werkgever op Twitter.


Jiang maakte in juni 2015 de overstap naar de opleidingsploeg van SEG Racing. De komende periode zal hij koersen in het tenue van LottoNL-Jumbo en krijgt hij de kans om een goede indruk achter te laten.

Bekijk hier de resultaten van Zhi Hui Jiang (ProCyclingStats)

 

Dit artikel delen:

91 Reacties

Vastaranta 2 augustus 2016 om 21:48

Ok wat is dit nu weer?

Onie 2 augustus 2016 om 21:49

Hopelijk op basis van zijn kwaliteiten en niet vanwege een marketingtechnisch verhaal.

vlek 2 augustus 2016 om 21:49
Quote:
in de laatste weken van dit seizoen

Mocht het op de fiets bij Hainan of iets in die richting blijven, dan is dit uit sportief oogpunt misschien nog te begrijpen. In alle andere gevallen lijkt dit me andersoortig opportunisme van TLJ en heeft het enkel negatieve sportieve waarde.

Belkinrabo 2 augustus 2016 om 21:50

kent iemand hem en wat is het voor type.

klassementsrenner 2 augustus 2016 om 21:50

ehhh wat is dit voor renner klimmer, tijdrijder, sprinter?

SjiekeKost 2 augustus 2016 om 21:50

Dit lijkt me echt nergens op te slaan, tenzij het om koersen in China gaat. Er zijn 10x grotere talenten dan Jiang

NumberSeventeen 2 augustus 2016 om 21:53

Wat is zijn specialiteit?

UrbanSteel 2 augustus 2016 om 21:54

@Verweggistan
Moet je is bij 2015 kijken. ;)

Volgens mijn mening is daar zwaar voor betaald, de uitslagen van die jongen rechtvaardigen in de verste verte niet een stage plaats.

klassementsrenner 2 augustus 2016 om 21:55

Dit lijkt mij niet een aanwinst voor TLJ.

Chrys 2 augustus 2016 om 21:55

Tja.. Bijna iedere renner van het Rabobank Development Team was een betere optie.

Edit: maar hé, Cheng Ji stopt er mee. Die heeft nu iig een waardige opvolger als Breakaway Killer. ;)

Verweggistan 2 augustus 2016 om 21:56

Ik vraag mij af voor welke sponsor dit is. Niet voor Lotto of Jumbo, Bianchi lijkt mij ook toch ook niet (Italie en Amerika hebben ze belangen, maar hoeveel Chinezen kopen er Bianchi fietsen?). BrandLoyalty wellicht? Als die een Chinees willen en genoeg geld neerleggen zodat VanMarcke kan blijven en er nog meer versterking komt, vind ik het best.

jobo14 2 augustus 2016 om 21:56

Hehe eindelijk de meesterknecht waar Kruijswijk op zat te wachten, mochten er ook wel een keer mee komen natuurlijk.

storm-biker 2 augustus 2016 om 21:57

Ongeloofelijk… Zijn zoveel Nederlandse (belofte) renners die wel uitslagen hebben neergezet en dit meer verdienen.
SEG is blijkbaar erg invloedrijk + een Chinees zal sponsortechnisch wel interessant zijn…

MDKIDW 2 augustus 2016 om 22:01

dit zal wel vanuit bianchi komen denk ik, vorig jaar ook al met battaglin en vermeulen

benaffleck 2 augustus 2016 om 22:02

Opheffen deze ploeg.

luckyloek 2 augustus 2016 om 22:05

Zucht, hier begrijp ik niks van…

jobo14 2 augustus 2016 om 22:07

Ik ga me nationaliseren tot Chinees, misschien maak ik dan ook een kans ;)

Daan° 2 augustus 2016 om 22:07

Geweldig, de nieuwe Tourwinnaar is binnen! Eerst een jaartje als meesterknecht voor Stevie in de Giro, het jaar daarna kopman in de Tour.

Wie is dat?

bart12 2 augustus 2016 om 22:07

Het is maar stage jongens, rustig aan

Daan° 2 augustus 2016 om 22:09

‘maar’ stage? Geef mij dan ook ‘maar stage’ bij een World-Tour ploeg..

TeamNL 2 augustus 2016 om 22:09

De Duitse ploeg geeft Nederlanders een stageplek en de Nederlandse ploeg een… Chinees.

ghostwriter 2 augustus 2016 om 22:10

Slimme zet van LottoNL, de ploeg krijgt nu even kort veel publiciteit in de Chinese media en ze hoeven hem geen vast contract te geven.

Arema Pro Cycling Team 2 augustus 2016 om 22:11

Binnenkort., in navolging van Lidl en Aldi, zeker Aziatische weken bij Jumbo?

Turtlehead 2 augustus 2016 om 22:12

Wat je van ver haalt is lekker.