Chaves laat Tour de France links liggen en kiest opnieuw voor de Giro

Chaves laat Tour de France links liggen en kiest opnieuw voor de Giro

foto: ANSA

dinsdag 1 november 2016 om 13:06

De honderdste editie van de Giro d’Italia mag de nummer twee van het voorbije jaar verwelkomen. Ook in 2017 kiest Johan Esteban Chaves voor de Italiaanse rittenkoers. Bijgevolg: Chavito stelt zijn debuut in de Tour de France andermaal uit, vertelt hij aan Deportes RCN.

Relatie met Italië
Tot op heden reed de 26-jarige Colombiaan van Orica-BikeExchange drie keer de Vuelta a España (41ste (2014), vijfde (2015) en derde (2016)) en twee keer de Giro (55ste (2015) en tweede (2016). Volgend jaar komt daar in ieder geval nog een Giro bij. “Er liggen nog vele jaren voor me om mee te doen aan de Tour de France. Op een dag zal het parcours wel bij mijn kwaliteiten passen en dan ga ik mijn geluk beproeven in Frankrijk. […] Ik heb een erg speciale relatie met Italië. Ik houd enorm van het Italiaanse wielrennen en ik heb daar vele vrienden”, motiveert Chaves zijn keuze.

Dit artikel delen:

20 Reacties

Niko1995 1 november 2016 om 13:11

Wordt een giro met veel kleppers

123poetertjes 1 november 2016 om 13:11

Hup Chavito! Die gast moet eigenlijk zijn leven lang in de Giro rijden, hij past daar perfect en roze staat hem ook heel cute. Een uitstapje Tour voor de bollen zit er dan altijd nog in.

Romāns Vainšteins 1 november 2016 om 13:20

Opmerkelijk vind ik dit toch wel, die 2 tijdritten zijn niet in zijn voordeel,… Wel een hele toffe opponent voor Kruijswijk, vraag me af of ze de 1 of meer eeneiige Yatseyes met hem meesturen want dat zou hem bijzonder helpen op deze quest. Zie ze het wel doen.

Joachim 1 november 2016 om 13:24

Haha die foto, één van de podiummissen is niet zuinig geweest met haar lippenstift zo te zien.

On topic: Lijkt me wel een verstandige keuze, in de Tour zie ik hem voorlopig niet verder komen dan Aru dit jaar.

Shinzawai 1 november 2016 om 13:41

Ik verwacht dat Adam & Simon Yates naar de Tour gaan, maar misschien doet Kreuziger de Giro wel.

Romāns Vainšteins 1 november 2016 om 13:50

Zullen we ‘kleppers’ trouwens eens afschaffen ? Voor mij zijn dat van de oude speelkaarten die je vroeger tussen de spaken zette.

Brummel 1 november 2016 om 13:54

altijd een goeie om erbij te hebben

Jandepandaman 1 november 2016 om 13:57

Dat gaat nog een karig bezette Tour worden op deze manier.

Raafje 1 november 2016 om 14:03

Chaves moest in 2015 naar naar de Tour, dat parcours had hem wel gelegen denk ik.

vevie 1 november 2016 om 14:13

@Jandepanda: Froome, Contador, Valverde, Quintana, Porte, S. Yates, A. Yates, Bardet. Dat zijn toch weer de usual suspects in de Tour. En dan Froome, Valverde, Quintana, Contador, Chaves, Kruijswijk, Rodriguez, Aru, Nibali, Landa, Sanchez in de Vuelta.

bilthoven 1 november 2016 om 14:33

Dan maar alle ballen op de Yates brothers!!!!

Johnny7 1 november 2016 om 14:43

Chaves/Kreuziger Giro,
Kreuziger,Yates,Yates Tour,
Yates/Yates Chaves Vuelta

Zoiets?

josi 1 november 2016 om 15:06

Wel begrijpelijk, want om de Tourzege zie ik hem voorlopig nog niet strijden. In de Giro liggen betere kansen, maar die twee tijdritten zullen hem wel eens op kunnen breken. De Yates-broers dan allebei naar de Tour, gok ik.

Vic413 1 november 2016 om 15:38

Goeie keuze man

F e r o x 1 november 2016 om 16:04

Mooi mooi. Enkel aan te moedigen!

Baukema Tomoulin 1 november 2016 om 18:48

Steven vs Steven. Zin in!

EscartinBotero 1 november 2016 om 21:31

En Adam Yates dan als kopman in de Tour? Waar zal Kreuziger dan opgesteld worden? En met welke rol?

Rikkert 2 november 2016 om 10:42

Dit wordt echt een geweldige Giro! Chaves gaar hier zeker mee doen voor de eind overwinning. De tijdritten zijn wel in zijn nadeel maar bergop is hij misschien wel de sterkste, gok dat die nog sterker zal zijn dan vorig jaar.

schipperaar 2 november 2016 om 11:40

@rv
Leuk die kleppers, was dacht ik een leeg schoensmeerdoosje met een knijper erop en dan s’nachts om 3 uur van cafe komen in een kraakheldere nacht.

Wildebert 11 november 2016 om 11:31

De opdracht voor Kruijswijk wordt lastiger en lastiger. Maar heb er nu al zin in om al die kleppers :) weer aan het werk te zien.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair