CCC neemt WorldTour-licentie BMC over

maandag 16 juli 2018 om 15:37
CCC neemt WorldTour-licentie BMC over

CCC wordt de nieuwe titelsponsor van de BMC-ploeg. Dat hebben manager Jim Ochowicz en Dariusz Miłek van de Poolse schoenenfirma maandag tijdens een persconferentie bevestigd.

CCC neemt de WorldTour-licentie over. Er is volgens de ploeg geen sprake van een fusie met de bestaande ProContinentale formatie, maar een partnership. De huidige ProContinantale CCC-ploeg onderzoekt of het als opleidingsploeg verder kan gaan.

Het WorldTour-team streeft ernaar om in 2019 23 tot 25 renners onder contract te hebben. De kleur van het shirt wordt aangepast naar oranje. BMC stopt als fietsenleverancier. Gesprekken met een opvolger zijn nog gaande.

Van Avermaet blijft
Greg Van Avermaet rijdt ook in 2019 voor de ploeg. Het team mikt vooral op de voorjaarsklassiekers en zal vooralsnog geen kopman voor de grote rondes aantrekken.

Van Avermaet is een van de weinige toprenners die de ploeg trouw blijft. Richie Porte gaat naar verluidt naar Trek-Segafredo terwijl Tejay van Garderen in verband wordt gebracht met EF Education First. Rohan Dennis lijkt te vertrekken naar Bahrain Merida. De ploeg geeft aan op een later moment bekend te maken welke renners er in 2019 voor het team gaan rijden.

Dit artikel delen:

48 Reacties

krypton 16 juli 2018 om 16:55

@Duh
Buchmann zou een geweldige zijn voor Sunweb ter ondersteuning van Dumoulin, in kleinere rondes voor zichzelf en uiteindelijk misschien zelf ook kopman in grote rondes.

djerkson 16 juli 2018 om 17:02

Ploeg wordt rond Gva gebouwd, wellicht nog wat Belgen ter ondersteuning dan (Roelants, Teuns, ?).

Laatste man 16 juli 2018 om 17:04

Veel van die bedragen uit kranten kloppen niet (voor de Nederlandse ploegen). Vaak beetje van horen zeggen. En als CCC een PT en eventueek opleidingsteam gaan sponsoren moet het budget ook weer verdeeld worden.

We leuk tenue altijd en het Poolse wielrennen staat er qua renners goed voor.

tendam 16 juli 2018 om 17:06

@arema
? Teunissen gaat terug naar TLJ, aldus Raymond Kerckhoffs.

On: een budget van 25 miljoen, en ze hebben alleen nog Van Avermaet als toprenner… of blijft Porte ook?

Frits des Jeux 16 juli 2018 om 17:31

Als ik Trek was zou ik me nog wel 3x bedenken voor ik Porte neem. Bij BMC in 3 jaar tijd maar 1x een top tien in een grote ronde gereden als kopman en vooral veel brokken gemaakt in valpartijen. Hoeveel wil je nog investeren in een 33-jarige renner als kopman voor grote ronden die ze amper uitrijdt.

Koel 16 juli 2018 om 17:34

Frits des Jeux – 16 juli 2018 om 17:31
Precies mijn idee.
Eeuwige belofte, leuk voor een klein rondje, maar zonde van je geld!

ditisdavid 16 juli 2018 om 17:46

Weinig Polen einde contract voor komend jaar trouwens. Majka zal daar zowat zeker heengaan als ze een dergelijke klassementsman willen, Wisniowski zou een goede versterking voor het team om Greg heen zijn, Poljanski is vrij, maar daar houdt het eigenlijk op. Niemiec is inmiddels 38, tussen CCC en Paterski zal er het nodige oud zeer zijn, en andere enigszins interessante namen zijn niet vrij.

Scott Sunderland 16 juli 2018 om 17:46

Kittel jaarsalaris van 3.5 miljoen…. Ok vorig jaar goed etappes gewonnen in de Tour maar dan nog… En nu een catastrofaal slecht jaar. Daar gaan ze bij zijn nieuwe ploeg niet mee lachen. Terwijl bij zijn vorige ploeg Gaviria en Viviani de zeges aaneenrijgen. Wat zal Patrick Lefevre weer lachen.

Scott Sunderland 16 juli 2018 om 17:51

Lars Boom kan mooi een Nederlandse werknemer in Poolse dienst worden dan.

Bauke Mollema is ook vrij en beschikbaar. Kwestie van genoeg bieden.

LennartZ 16 juli 2018 om 17:52

Vergeet niet dat Porte elk jaar wel heel veel WT punten binnen haalt, die kan een ploeg als Trek best gebruiken…

jdijkhof 16 juli 2018 om 17:52

@Scott Sunderland
Vind zelf ook dat hij dat salaris totaal niet waard is, maarja een contract ontbinden (wat voor Katusha-Alpecin miss wel beter zou zijn) kost ook weer mega veel geld natuurlijk, met zo’n salaris zal de ontslagvergoeding ook wel hoog zijn.

Scott Sunderland 16 juli 2018 om 17:55

Porte rijdt als hij niet geblesseerd is toch vaak sterk en goed hoor. Je moet hem alleen niet in de Tour laten starten. Dat eindigt altijd in tranen of / en in botbreuken. Geen verkeerde om in de ploeg te hebben verder.

jooprioolpijp 16 juli 2018 om 18:00

@jdijkhof Dat ‘naar verluid’ budget, is dat niet wat optimistisch ongeveer het budget van BMC nu? 25 mln lijkt me wat veel voor een voorjaarsklassiers-ploeg.

jdijkhof 16 juli 2018 om 18:03

Mensen, Porte is gewoon een goede renner alleen heeft bij BMC afgelopen twee jaar gewoon veel pech gekend.
Hij heeft in Romandië, Zwitserland en Tour 2016 zijn potentieel meer dan bewezen.
Als hij niet geblesseerd is hoort hij gewoon bij de beste 5 klassementsrenners ter wereld samen met Froome, Quintana, Nibali en Dumoulin.
Trek heeft met hun budget een prima team voor volgend jaar samengesteld, kunnen volgend jaar zomaar eens gaan verrassen in WT-ranking

wijnand007 16 juli 2018 om 18:07

Volgens Nieuwsblad wordt het een klassieke ploeg rond GvA van 23-25 renners. Geen klassementsrenners voor grote ronden. VHooydonk en Schär blijven.

WernerFranke 16 juli 2018 om 18:10

BMCCC dus

tendam 16 juli 2018 om 18:22

@jdijkhof
Vergeet je Roglic niet? Die versloeg Porte nota bene in Romandië…

Verweggistan 16 juli 2018 om 19:08

Vaak kloppen die bedragen wel ergens; maar is niet duidelijk hoe het opgebouwd is: Kittel zal wellicht 3,5 mlj per jaar verdienen. Maar het kan zijn dat daar 2 mlj is van de wielerploeg; dat Alpecin hem ook nog 1 miljoen geeft om in de reclames te spelen en dat hij die andere miljoen ook nog bijelkaar schnabbelt.
Datzelfde geldt een beetje voor de wielerploegen: wordt de waarde van het eigendom (onroerend goed en wagenpark) ook meegerekend bijv?

Polleke 16 juli 2018 om 19:26

BMC heeft eerder al laten weten dat ze 15 miljoen hadden (Tag-Heuer, Sophos, etc..) maar dat er 10 bij moesten om op hetzelfde niveau te kunnen doorgaan… volgens die logica brengt CCC 10 miljoen mee… dus voor dezelfde inbreng rijden ze nu op het hoogste niveau… win-win…

Covadonga 16 juli 2018 om 20:59

Goed nieuws dit. Altijd mooi als een bedrijf geld in het wielrennen wil stoppen.

Laatste man 16 juli 2018 om 22:58

Polleke,
Ik denk te makkelijk. Bmc stopt, de overige sponsoren met deze constructie is nog onbekend. Alleen GvA als speerpunt en wellicht een sprinter zal niet zo’n enorm budget vragen.

Polleke 16 juli 2018 om 23:13

Ze zijn al aan het shoppen…

Samlambeej 16 juli 2018 om 23:23

Zwarte broeken s.v.p. Je hult renners niet lijnentrekkersplunje. Kost wat kost ook Rohan Dennis, Schär en Baby Schär aan boord houden. Dylan Teuns heeft ook een uniek talent met zijn heuvelsprint én hij kan Top 10 rijden in rondes van 1 week.

Headlines

Materiaalzone

Populair