Team NTT trekt Barbero en Gogl aan

maandag 9 september 2019 om 14:05
Team NTT trekt Barbero en Gogl aan

foto: Cor Vos

Carlos Barbero verlaat Movistar na drie seizoenen om aan de slag te gaan bij Team NTT, dat nu nog onder de naam Dimension Data actief is in het peloton. De ploeg ziet in de Spanjaard een belangrijke versterking voor de klassieke kern.


“Ik ben erg blij dat ik deel ga uitmaken van deze ploeg, nadat ik eigenlijk mijn hele carrière alleen voor Spaanse teams reed”, reageerde Barbero. “Het is een uitdaging om aan de slag te gaan in een buitenlands team. Dit motiveert me en ik denk dat mijn koersstijl wel past bij het team. Ik wil de ploeg etappezeges bezorgen als ik de kans krijg en tevens mijn collega’s ondersteunen in het behalen van overwinningen.”

“Mijn ambitie is stabiel blijven gedurende het hele seizoen en ik ben gemotiveerd om me te gaan concentreren op de klassiekers. Maar bovenal wil ik dat de ploeg tevreden kan zijn over mijn werk aan het einde van het jaar”, aldus de Spanjaard, die zijn carrière in 2012 begon bij Orbea en dan via Euskadi en Caja Rural-Seguros RGA in 2017 bij Movistar terechtkwam. Voor die ploeg won hij vooral etappes in Spaanse rittenkoersen.

Teambaas Douglas Ryder is tevreden met zijn nieuwe Spaanse aanwinst. “Hij brengt niet alleen een uiteenlopend palet van kwaliteiten naar ons team, maar is tevens een versterking van onze huidige klassieke kern. Zijn ervaring spreekt voor zichzelf en zijn veelzijdigheid is een groot pluspunt. Hij reed altijd voor Spaanse teams tijdens zijn profcarrière, dus de ervaring die hij daar heeft opgedaan en die hij meebrengt naar onze groep is eveneens een groot voordeel.”

Update

Team NTT heeft een tweede aanwinst gepresenteerd. Michael Gogl beschikte over een aflopend contract bij Trek-Segafredo en zou en vond onderdak bij de opvolger van Dimension Data. De Oostenrijker is nog maar 25, maar heeft al vier seizoenen ervaring in de WorldTour. Na een stageperiode werd Gogl in 2016 prof bij Tinkoff, waar hij na een seizoen al vertrok. De laatste drie jaar reed hij voor Trek-Segafredo.

Dit artikel delen:

18 Reacties

Johnny7 9 september 2019 om 09:58

Ik dacht dat deze man altijd opvulling was in die voorjaarsklassiekers maar schijnbaar zijn dat zijn doelen. Leuk.

Grobbel 9 september 2019 om 10:51

Je bedoelt dat opvulling zijn in de voorjaarsklassiekers ook zijn doel is? Want dan zit ie op zich wel goed bij Dimension Data. ;)

Jack2811 9 september 2019 om 10:02

Denk dat die vooral ook een keer een grote ronde wilt rijden en bij een klassementsploeg als Movistar zit dat er gewoon niet in. Kan me ook niet heugen dat ik Barbero een top 10 plaats ergens in een klassieker gereden heeft.

Leonard Stiksma 9 september 2019 om 11:34

Alleen dit jaar al 26e in de E3, 12e in Gent-Wevelgem en 10e in KBK.

Niet per se een hoogvlieger – en Dimension Data is niet bepaald de ploeg om daar plotsklaps verandering in te brengen -, maar ordinaire pelotonvulling is hij ook niet.

koos verrek 9 september 2019 om 10:06

Wat bezielt een renner naar DD te gaan, geen andere opties mss..

Jack2811 9 september 2019 om 11:00

vind dit echt zo’n typische TDD aankoop haha. Een tweede/derde rangs sprinter die weinig tot niks gaat winnen

Sagan=hulk 9 september 2019 om 10:14

Movistar is bezig met alle renners van die gekke manager te lozen.

Grobbel 9 september 2019 om 11:06

Doet me er trouwens aan denken dat Jürgen Roelandts bij Movistar schijnt te rijden, en nog een vol programma ook. Die is daar wel echt in de anonimiteit aan het verdwijnen zeg, zonde.

west 9 september 2019 om 15:27

Renners die bij de gemiddelde Pro-conti ploeg net aan schaduwkopman zijn. Die Ryder die moet ook gewoon iets anders gaan doen en lekker ruimte maken voor iemand met visie.

Polleke 9 september 2019 om 15:53

Hij is eigenaar van dat team, dan zou hij zichzelf moeten ontslaan…

west 9 september 2019 om 16:34

Daar heb ik het al vaker over gehad, dat het een achterlijke situatie is dat de eigenaar van de meeste wielerploegen èn verantwoordelijk is voor het financiële beleid èn voor het sportieve. Ryder is net als Spekenbrink een marketingfiguur. Die moet je centjes bijeen laten lullen maar die moet zich vooral niet met renners en het sportieve gedeelte bezighouden. Naast dat het een specifieke job is, is het ook nog eens onmogelijk om beleidsmatig bakzeil te halen omdat “de directeur” dan intern heel erg door het stof moet.

koos verrek 9 september 2019 om 15:51

Gogl es gegogld, tja…

Brabander 9 september 2019 om 16:56

Haha

Polleke 9 september 2019 om 19:34

walscheid is wel een renner die wel al eens iets kan winnen…

west 9 september 2019 om 20:51

Ook al een jaar niet meer gewonnen. En stiekem “al” 26 en “pas” 3 overwinningen in Europa (en 5 in de Tour of Hainan 2016, maar dat resultaat heeft hij dus nooit kunnen repliceren).

Scott Sunderland 10 september 2019 om 00:57

Ik ben heel benieuwd welke renners moeten vertrekken behalve Cavendish en zijn helper Eisel. Ik vrees voor jongens als Meintjes en Slagter die echt te weinig hebben laten zien.

Scott Sunderland 10 september 2019 om 10:28

Meintjes staat trouwens wel voor 2020 nog genoteerd.