Cannondale-Garmin kaapt Craddock weg voor neus LottoNL-Jumbo

donderdag 17 september 2015 om 20:00
Cannondale-Garmin kaapt Craddock weg voor neus LottoNL-Jumbo

foto: Sirotti

Niet LottoNL-Jumbo, maar Cannondale-Garmin is de nieuwe werkgever van Lawson Craddock. Dit bevestigt manager Jonathan Vaughter aan VeloNews. De 23-jarige Amerikaanse coureur komt over van Giant-Alpecin.

Begin deze maand meldde De Telegraaf nog dat LottoNL-Jumbo geïnteresseerd zou zijn in de diensten van de klimmer van Giant-Alpecin. Op dat moment was Craddock actief in de Vuelta a España, waarin hij bergop de enige knecht was van klassementsrenner Tom Dumoulin.

Craddock zal in 2016 onder de vleugels van Vaughters de kopmannen Andrew Talansky, Rigoberto Uran en Pierre Rolland bijstaan, en zal daarnaast als kopman fungeren in de rittenkoersen van een week. “Lawson heeft bewezen dat hij een veelzijdige renner is”, zegt Vaugthers. “Ik volg hem sinds hij junior is en vond hem altijd al een groot talent. Zijn werk voor Dumoulin liet zien dat hij een onbaatzuchtige teamspeler is, als dat nodig is.”

Voor Craddock in 2014 bij Giant-Shimano tekende, kwam de klimmer twee jaar uit voor de continentale Bontrager-ploeg. Cannondale-Garmin is actief op de transfermarkt. Eerder al trok het Wouter Wippert, Rigoberto Uran, Pierre Rolland, Matti Breschel, Ryan Mullen, Patrick Bevin en Mike Woods aan voor het komende seizoen.

Dit artikel delen:

68 Reacties

rahimns 17 september 2015 om 20:02

Dus waar 2 vechten om een been…. loopt Cannondale-Garmin er mee heen ;)

Jeff®ey 17 september 2015 om 20:03

Ik ga er verder niks over zeggen maar weer eentje weg voor de neus van Lotto Jumbo…

Verweggistan 17 september 2015 om 20:04

Dat gaat lekker met de versterking voor Dumoulin. Nu is er geen klimmer meer over.

xistnc 17 september 2015 om 20:06

Tjonge, die Vaughters is aan het shoppen zeg!

LinusGerdemann 17 september 2015 om 20:07

Vreemde transfer.. meer eigen kans zal hij niet krijgen met Uran en Rolland. Het geld dus dan denk ik…

Verweggistan 17 september 2015 om 20:09

@xistnc: Inderdaad, voorlopig 8 in en 5 uit. En dat na eerder volkverhuizingen met Cannondale vorig jaar en eerder al Cervelo.

Verzuurde Benen 17 september 2015 om 20:10

Jammer voor LottoJumbo. Nu Horner maar proberen…

Turtlehead 17 september 2015 om 20:12

Leuke renner, maar in die duiventil van Vaughters verwacht ik er maar niet teveel van.

xistnc 17 september 2015 om 20:12

Dat een Amerikaan bij een Amerikaanse ploeg wil rijden is op zich natuurlijk niet vreemd. Toch meer ‘thuis’, kan ik me voorstellen. Maar waar hij een bolwerk van ogenschijnlijke vreugde en succes verlaat, tekent hij bij een zooitje ongeregeld.

DeGroteMolen 17 september 2015 om 20:16

Maar altijd beter dan TLJ, dat dan weer wel.

tdv21 17 september 2015 om 20:18

Heeft Garmin ook niet Patrick Bevin en Ryan Mullen al aangetrokken ? Zo ja dan zitten ze al aan acht nieuwe renners

Edit redactie: Helemaal gelijk. Het zijn er zoveel ondertussen… Zijn toegevoegd. ;)

Onie 17 september 2015 om 20:22

Fijn moet dat zijn bij Cannondale-Garmin, ken je net al je collega’s is er weer een volksverhuizing.

Spartacus 17 september 2015 om 20:31

Dat had ik al gezegd en opgemaakt uit de tweet van Vaughters vorige week ;)

Nick Doup 17 september 2015 om 20:33

@Spartacus, jij doelt op deze? Je kan er inderdaad een dubbele lading in zien ;)

Quote van JV:
Congrats to @lawsoncraddock for making the World’s team and joining up with my two kids, @alex_howes and @BenKing89, for the adventure.
Grintametbrinta 17 september 2015 om 20:33

Tot hoe lang blijft het transferwindow open eigenlijk? Ben toch wel benieuwd wat giant allemaal gaat doen…

xistnc 17 september 2015 om 20:35

Maar dan zou Ben King dus ook hebben bijgetekend. Dat is volgens mij nog niet bekend gemaakt.

Spartacus 17 september 2015 om 20:35

Dat klopt Nick Doup; die tweet haalde ik aan:

Quote:
Spartacus – 14 september 2015 om 16:07
Craddock gaat naar Garmin Cannondale, dat heeft Vaughters vorige week al op twitter gemeld.

Het stond er inderdaad niet letterlijk, maar ik las dat tussen de regels door er wel in.

Japsie 17 september 2015 om 20:36

Twee jaar later rijpen en wennen en dan net op het punt dat hij serieus gaat presteren vertrekt hij alweer. Bedankt Giant, zal Vaughters gedacht hebben.

Di_Rossi 17 september 2015 om 20:42

Cannondale-Garmin moet ook wel nieuwe renners aantrekken aangezien dit jaar nou niet echt denderend is.
Jammer voor Giant, ze verzwakken nu bergop terwijl er versterkt moet worden.

Paul Urbach 17 september 2015 om 20:48

Dus geen: Van Baarle, Slagter, Van Poppel, Graddock. wel erg armoe troef op deze wijze.

xistnc 17 september 2015 om 20:49

Overigens bijzonder dat als kop wordt gekozen voor een verwijzing naar TLJ, terwijl het toch veel belangrijker is in de geest van het moment dat Tom Dumoulin een klimknecht kwijtraakt – feitelijk zijn enige. Raymond Kerckhoffs is er natuurlijk als de kippen bij op die kop te re-tweeten en zal vermoedelijk momenteel druk bezig zijn om een stukje met soortgelijke strekking te tikken.

Edit: valt nog mee.

Tutu888 17 september 2015 om 20:51

En Battaglin ook nog nergens bevestigd…
Enige troost is dat er nog genoeg namen zonder contract voor volgend jaar zijn.

wgr 17 september 2015 om 20:52

Nuttige kracht voor Giant. Jammer dat hij weg gaat.
Ik verwacht echte na het WK een super transfer voor Giant/Alpacin.
Tony Martin! De Duitsers (kittel, Degenkolb en Martin) hebben al aangegeven samen graag in 1 ploeg te gaan rijden. Volgens mij is Martin einde contract bij Etixx.
Demoulin en Martin hebben veel respect voor elkaar en Martin zou Demoulin perfect kunnen helpen in een grote ronde.

Kelder is de Man 17 september 2015 om 20:57

Als hulp voor Uran.. sorry hoor, maar dat die jongen hulp krijgt vind ik erg bijzonder. Winst in Quebec is leuk, maar voor de rest laat hij erg weinig zien de afgelopen jaren. Als ik Craddock had geheten, zou ik graag nog een paar jaar buffelen voor Dumoulin of Barguil.

Tutu888 17 september 2015 om 20:59

@xistnc
Niet overdrijven, Geschke en Preidler zijn er nog en Haga zou in potentie ook een goede knecht bergop moeten zijn. Maar voor twee klassementsmannen wordt het inderdaad wat magertjes.

Headlines

Materiaalzone

Populair