Broers Van Poppel in belangstelling LottoNL-Jumbo

donderdag 2 juli 2015 om 09:13
Broers Van Poppel in belangstelling LottoNL-Jumbo

Foto: Sirotti

LottoNL-Jumbo heeft de broertjes Van Poppel een eenjarig contract voorgelegd. Boy (27) en Danny (21) rijden momenteel voor het Amerikaanse Trek Factory Racing en zijn beide einde contract na dit seizoen bij de formatie waar ook Bauke Mollema voor koerst.

LottoNL-Jumbo is met het oog op de komende seizoenen op zoek naar snelle mannen om meer zekerheid op succes te hebben, zo meldt de Telegraaf. Danny (afgelopen weekend nog derde op het NK) staat te boek als één van de grootste sprinttalenten in ons land en Boy speelt een belangrijke rol in de voorbereiding van de sprint. Beide doen overigens niet mee aan de Tour de France die komende zaterdag van start gaat.

Dit artikel delen:

37 Reacties

Netraam 2 juli 2015 om 09:19

Danny > Barry, maar of het zo’n grote vooruitgang is…

piet115 2 juli 2015 om 09:21

Logische keuze. Hoop wel dat Danny nog een paar stappen gaat maken dan krijgen we ook eindelijk een top sprinter samen met Holland kun je dan zeker een rol gaan spelen in de sprints.

ti-raleigh 2 juli 2015 om 09:22

Alleen maar Nederlanders…., het blijft een tunnelvisie.

Sephiroth 2 juli 2015 om 09:26

tunnel of sponsor visie T-raleigh.. volgens mij is de voorwaarde NL sprekende renners trouwens. Hopelijk komt TLJ vooral ook toe aan wat kleinere koersen. Dan heeft het zin om de van poppels aan te trekken. Want op top niveau zie ik ze nog niet de grote kannonen eruit sprinten.

Bulcke 2 juli 2015 om 09:27

@ ti-raleigh : lekker simpele redenering : ik ben het niet eens met het beleid, dus is het een tunnelvisie.

Sagan=hulk 2 juli 2015 om 09:33

Ze gaan toch nooit komen voor een eenjarig contract…

burgyv 2 juli 2015 om 09:35

Ik denk dat beide zich redelijk goed voelen bij Trek en niet graag vertrekken. Denk dat beide trots zijn om bij Cancellara in de ploeg zitten. Het is vooral de vraag hoeveel waardering de aanbieding van Trek biedt. Ik meen me te herinnering dat ook trek zich aan het orienteren was op andere sprinters, in dat geval…. (maar ik kan het me niet meer zeker herinneren)

Overigens gaat ook het gerucht dat er interesse was voor Groenewegen. En ook Wippert lijkt me geen ondenkbare optie.

achtpuntzes 2 juli 2015 om 09:38

er jagen meer ploegen op Wippert, dus in hoeverre is die haalbaar? dan is dit toch een redelijk alternatief. en misschien zit er nog rek op Danny….

burgyv 2 juli 2015 om 09:39

@xistnc
Niets mis met de genoemde renners toch? Beter jong talent dan gearriveerde 2e garnituur zou ik zo zeggen. En dat is toch ook gewoon de visie van de ploeg? Ruimte voor jong (nederlands) talent.
En met name Danny van Poppel zie ik ook echt ooit nog wel eens uitgroeien tot wereldtop. (hij is van 1993) Maar bij de Lotto ploeg is eigenlijk alleen Freire succesvol sprinter geweest.

El_Imbatido 2 juli 2015 om 09:41

Die jongens moeten lekker in het buitenland blijven. En niet naar die slappe ouwe-wijven-club komen

Sephiroth 2 juli 2015 om 09:41

Wippert heeft duidelijk uitgesproken dat hij liever niet voor een NL team koerst.

Burgyv, hofland doet het nochtans ook niet slecht hoor. Het is vooral wat Sagan=hulk zegt.. 1 jarig contract uit niet zoveel vertrouwen

xistnc 2 juli 2015 om 09:43
Quote:
burgyv – 2 juli 2015 om 09:35
Ik denk dat beide zich redelijk goed voelen bij Trek en niet graag vertrekken. Het is vooral de vraag hoeveel waardering de aanbieding van Trek biedt.

Waar haal je die aanbieding van Trek vandaan? Alleen dan kan ik je denkwijze volgen.

ti-raleigh 2 juli 2015 om 09:43

@ bulcke
Mensen van buitenaf hebben een andere kijk op het leven en dus ook de sport, hebben andere mentaliteit en andere invalshoeken etc.. Daar kun je wat van leren, het maakt je sterker in een sport die zo enorm mondiaal is. Je blijft op een boel gebieden beperkt als je alleen maar met NL’ers werkt, vind ik. Volgens mij is dat een reden waarom bepaalde NL’ers níet naar TLJ willen komen, zoals Wippert en Van Baarle (los van het geld natuurlijk). Zij vinden dat ze in een buitenlands, internationaal team veel meer leren.

burgyv 2 juli 2015 om 09:45

@8.6
Als een Giant Alpecin vertrouwen in Wippert uitspreekt had ik het wel geweten in zijn schoenen. Maar voor alle andere ploegen geldt toch vooral de ondersteuning die men in de sprinttrein kan bieden? Lijkt me belangrijker dan het salaris. Ik zou niet weten waarom Lotte kansloos is, dan zullen ze het natuurlijk wel eerste moeten proberen.

Het lijkt erop dat Lotto misschien geen vertrouwen in Wippert heeft? In het verleden niet voor niets laten lopen…

@sephiroth
Hofland doet het inderdaad vrij aardig. Maar net als Freire is hij ook geen typische massasprinter.

burgyv 2 juli 2015 om 09:47

@xistn
Die aanbieding is een aanname, had ik erbij moeten vermelden. Maar ik kan me niet voorstellen dat Danny geen aanbieding meer mag ontvangen. Tot noch toe zijn er vanuit Trek louter positieve geluiden over Danny naar buiten gekomen.

kooltje 2 juli 2015 om 09:53

Wat irritant dat ze altijd samen genoemd worden…
Danny toch veel interessanter dan Boy

alig309 2 juli 2015 om 10:01

Lijkt me geen goede keuze van de broertjes. Lekker in het buitenland blijven rijden en je eigen plan trekken. Karsten kroon heeft het ooit eens gezegd over zijn tijd bij Rabobank: in een ploeg met allemaal renners van dezelfde nationaliteit gebeuren kinderachtige dingen tussen renners onderling. Hij was blij dat hij naar het buitenland ging en de focus lag op topprestaties.

Chaba 2 juli 2015 om 10:02

Ik vind ze allebei niet zo interessant. Danny blijft toch een beetje stilstaan hoewel ik nog wel kan begrijpen dat hij interessant is voor wat ereplaatsen.
Sowieso rappe mannen hebben ze toch wel genoeg zou je denken. Ik zie liever ondersteuning voor de kopmannen in de bergen alleen is het lastig een Nederlander hiervoor.

TeamNL 2 juli 2015 om 10:12

Waarom nou weer alle Nederlandse renners bij de buitenlandse ploegen wegplukken? Juist door het aantal Nederlanders in andere ploegen hebben we dit jaar 20 landgenoten aan de start staan in Utrecht.

Overigens vind ik wel dat de jongste van Poppel stilstaat in zijn ontwikkeling.

burgyv 2 juli 2015 om 10:21

@TeamNL
Stilstaan in zijn ontwikkeling vind ik wel wat ver gaan. Hij heeft moeite om de juiste vorm te pakken te krijgen, maar bij vlagen laat hij zijn krachten zeker zien tijdens de koers.

Hij moet gewoon even wat gas terug nemen, goed trainen en vervolgens realistische doelen kiezen. Ik ben er van overtuigd dat hij het najaar nog vele koersen kan winnen op Belgisch/Nederlandse bodem. Moet hij wel de Vuelta links laten liggen denk ik.

tendam 2 juli 2015 om 10:54

Danny van Poppel leek een toptalent, maar eigenlijk hebben we daar vooralsnog weinig van gezien bij de profs. Hij zal er niet op achteruit gaan als hij naar LottoNL gaat. Maar wat voor zowel Van Baarle als hem geldt: die ploegen met een fietsenmerk als sponsor hebben iets meer bestaanszekerheid. Tenzij LottoNL nu de stenen uit de straat rijdt in de Tour denk ik niet dat Lotto en met name Jumbo erg van zins zijn om de sponsortermijn te verlengen.

Wheely 2 juli 2015 om 10:58

Stiekem willen ze ook Terpstra, Westra, Poels en Weening nog in het team. Wie weet kunnen Boom, Mollema en Bos ook wel weer terug komen.

woutie 2 juli 2015 om 11:25

Off-topic : Odd Christian Eiking volgens PCS voor 2 jaar naar FDJ

Sebas 2 juli 2015 om 11:55

Ik vind het allebei interessante renners. Vergeet ook niet dat ze, vooralsnog met name Boy, hun mannetje staan in het voorjaar. Dat kan Lotto-Jumbo echt wel gebruiken. Ja, ik zou ze graag zien komen.

Wielario 2 juli 2015 om 12:22

Nou dat gaat mij toch een partij overwinningen opleveren voor TLJ. Not…

Volg hier

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair