Bram Tankink ook volgend jaar bij LottoNL-Jumbo

maandag 28 augustus 2017 om 19:15

Fans van Bram Tankink kunnen rustig ademhalen. De 38-jarige renner heeft besloten zijn verbintenis met LottoNL-Jumbo te verlengen met één seizoen. “In onze jonge ploeg kan hij als ervaren renner een hoop kennis en kunde overbrengen”, zegt teammanager Richard Plugge tegen WielerFlits.

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

32 Reacties

Chasse_patate 28 augustus 2017 om 18:59

Goed nieuws. Samen met leezer de beste knecht bij TLJ

Natte spons 28 augustus 2017 om 18:59

Daarna in begeleingsteam waarschijnlijk.

Scott Sunderland 28 augustus 2017 om 19:00

Terecht. Goede knecht met héél veel ervaring. Goed voor de jonge gasten in de ploeg. Wedstrijden winnen heeft Tankink nooit echt gedaan en dat is natuurlijk ook niet nodig.

Hengacity1 28 augustus 2017 om 19:01

Top!

Vlinder 28 augustus 2017 om 19:02

Yes… het was al min of meer bekend maar nu met zekerheid. Ik word hier heel blij van!

benaffleck 28 augustus 2017 om 19:06

Ik dacht dat er een kwaliteitsinjectie zou komen nu die nieuwe geldschieter zou komen, maar werkelijk alle matige renners krijgen gewoon nieuwe contracten.

mooiman 28 augustus 2017 om 19:12

Bram heeft besloten…… Dat is niet de juiste omschrijving lijkt mij.
Maar wel goed dat hij nog 1 jaar mag blijven

Verweggistan 28 augustus 2017 om 19:19

Ik vond hem dit jaar weer van meer waarde dan vorig jaar. Alleen Keizer en Vermeulen nog zonder contract. Keizer met een minder jaar, maar in principe gewoon een goede renner en Vermeulen is nog jong, maar niet echt een toptalent.

TeamNL 28 augustus 2017 om 19:29

@Chasse
Leezer en Clement zijn beide net iets beter.

Renner nr 23 voor volgend seizoen. Volgens PCS hebben de volgende renners nog geen verlenging of andere ploeg.

Campenaerts (ging weg toch?)
Castelijns
Keizer
Vermeulen

rahimns 28 augustus 2017 om 19:31

Castelijns gaat ook weg

Retro Lex 28 augustus 2017 om 19:35

Ik vind mooi nieuws om te lezen. Tankink heeft altijd een positieve spirit. Ik hoop dat ie na het actief fietsen bij de ploeg betrokken blijft in de begeleiding/ploegleider

Arsene-Millocheau 28 augustus 2017 om 19:36

Ah, mooi! Goeie helper en zeker ook gewardeerd voor z’n humor.

ikbenprocycling 28 augustus 2017 om 19:52

Sinds Bram iets van acteertalent vertoonde in de Giro met zijn hilarische Freek imitatie, zit ik te wachten op ambitieuzer dramawerk, concreet lijkt een mini remake van ‘Quest for fire’ in wielersfeer mij geweldig, featuring Bram Tankink en Laurens ten Dam. http://www.imdb.com/title/tt0082484/

mark vv 28 augustus 2017 om 20:09

Mooi!

schipperaar 28 augustus 2017 om 20:22

Ongelooflijk belangrijk voor de ploeg met de juiste moraal, gaat de jeugd veel bijbrengen.

Covadonga 28 augustus 2017 om 20:28

Dat heeft Tankink goed geregeld. Ze moeten haast wel want jong talent kiest blijkbaar niet voor tlj.

Kelder is de Man 28 augustus 2017 om 20:51

Wat retrolex zegt..
Maar dan liever nu al..

Thijs E 28 augustus 2017 om 21:19

Leuk als buschauffeur icm mentale begeleiding

Livestrong 28 augustus 2017 om 21:35

De ploeg zal het belang wel inzien van behoud Tankink bij de ploeg. Toffe gozer met het hart op de tong en een mediatrekker van jewelste. Qua sfeer en ervaren captain zeg ik ja maar echte fietskwaliteit is ietwat minder, mag het op je 38e!

mollemarijden 28 augustus 2017 om 22:14

Je mag zeggen wat je wil maar enorm sterk nog en soms zie je hem knechten terwijl andere toprenners al gelost zijn! Voornamelijk bij heuvelritten in 1weeks koersen zie je hem lang erbij blijven.

EdEnd 28 augustus 2017 om 22:16

Volgens mij rijdt Bram nog helemaal niet zoveel minder als in het verleden… hij is nooit een afmaker geweest maar hij zit regelmatig als een van de laatste knechten mee. Hij is gewoon erg taai en weet zich perfect op te offeren voor de ploeg. Ze mogen blij zijn dat hij blijft om dit werk te doen.

Als je plaats moet maken voor jong talent, dan niet ten koste van de man die ze op kan leiden. Maar, waar is al dat jonge talent en willen we wel meer jong talent bij TLJ, want er moet gewonnen worden, toch?

Keuzes keuzes keuzes dus…

jooprioolpijp 28 augustus 2017 om 22:20

Heb toch mijn twijfels bij deze move van TLJ. ‘Toffe gozer’ – ja, ‘veel ervaring’ – ja. Maar m.i. is een van de problemen bij deze club dat ze niet altijd even uitgekookt rijden (lees: doelstellingen niet afstemmen op rennersmateriaal, halfslachtig prioriteiten stellen etc.) en dan lijkt Tankink me niet het aangewezen type om dat te veranderen; meer het type ‘zo doen we dat nu eenmaal’, maar wellicht doe ik hem daarmee tekort.

DaveEvans 28 augustus 2017 om 22:36

Groots motivator en ja die moet je er zekers bij hebben!

sooike 28 augustus 2017 om 22:48

Vraagtekens bij dit nieuwe contract. Hij zal best motiveren, van belang zijn ‘in de kleedkamer”, voorbeeld voor jongeren zijn etc. Blijkbaar kunnen veel “fans’ hem hier beoordelen op zijn vorm, zijn in dienst rijden van anderen en zijn gedrag in de koers, maar eerlijk gezegd heb ik hem niet veel gezien. In de grote wedstrijden kwam hij af en toe op kop, maar meer dan dat was het toch niet? En hoe kunnen wij buitenstaanders nu beoordelen wat zijn rol is in een team. Natuurlijk is het een plezierige vent vol relativerende humor, maar rechtvaardigt dat een nieuw contract op je 38ste jaar. Het is bijna vanuit TLJ “bij gebrek aan beter”….