Brailsford: “Wat Dumoulin laat zien, zag ik al heel lang aankomen”

zaterdag 27 mei 2017 om 11:01
Brailsford: “Wat Dumoulin laat zien, zag ik al heel lang aankomen”

foto: Sirotti

Dave Brailsford, ploegbaas van Sky, is gecharmeerd van Tom Dumoulin. Dat zegt hij in gesprek met De Limburger. “Ik volg Tom al heel wat jaren en ben erg onder de indruk”, aldus Brailsford. “Wat hij in deze Giro laat zien, zag ik al heel lang aankomen. Dit is gewoon een bevestiging van wat hij kan. Hoe hij hier met de druk omgaat is een teken van volwassenheid.”

RIDE: Een must-have voor iedere wielerliefhebber
Met het Zomernummer van RIDE ben je optimaal voorbereid op de komende wielerzomer. Met dit magazine doe je iedere wielerliefhebber een plezier!
Bestel nu jouw exemplaar

Brailsford heeft er geen moeite mee dat de renner zich niet altijd diplomatiek opstelt in interviews. “Zijn directheid is absoluut geen probleem. Het is juist verfrissend dat hij zegt wat hij denkt. De wereld telt al genoeg politiek correcte figuren. Hij moet gewoon blijven wie hij is.”

Dit artikel delen:

45 Reacties

Pat McQuaid 27 mei 2017 om 11:03

Ik zie hem liever bij Sky. Ronaldo voetbalt ook niet bij De Geaafschap.

ONCE 27 mei 2017 om 11:04

Een mooi diplomatiek antwoord op de vraag of Tom zich wat diplomatieker op moet stellen…

vanSpringel 27 mei 2017 om 11:11

Kop ‘m erin Tom !

assen 27 mei 2017 om 11:13

Verfrissend kort artikel ook, bij De Limburger.

@ Pat
Als Tom Dumoulin bij Sky gaat rijden zal Tom Dumoulin met grotere kans grote rondes winnen. Voor het wielrennen is het allerminst een zegen! Juist Tom zal nauwelijks te verslaan zijn als elke etappe in vast ritme wordt verreden… Dan wordt wielrennen nog saaier dan nu met Sky-Froome.

Scibby 27 mei 2017 om 11:13

Alsjeblieft niet, sky heeft goede renners zat, laat er een goede rivaliteitsbalans zijn. Deze giro is prachtig doordat het zo dicht op elkaar zit. Hoef niet te zien hoe een team al bij voorbaat gaat winnen.

BoomHoogerland 27 mei 2017 om 11:13

Dumoulin zo prima bij Sky passen, steen goede renner die de Giro al had moeten beslissen. Door onprofessionele acties is het nu nog lang niet zeker dat Tom die giro gaat winnen.

Baukema Tomoulin 27 mei 2017 om 11:13

"Ik zag het aankomen, vet goed van mij" – Brailsford 2017.
Dat Sunweb dit ook zag aankomen én er naar handelde (eerst van Tom een goede tijdrijder maken, dan van Tom een klassementsman maken) is aan Brailsford niet besteed. Hij zag het immers al heel lang aankomen.

Edit: vet mooi compliment natuurlijk. Maar het is ook verkapt jezelf weer veren in de rest steken.

peterwinnen 27 mei 2017 om 11:17

Lekker bij Sunweb blijven en zorgen dat dit het nieuwe, maar leukere SKY wordt. En daar is niet eens zo gek veel voor nodig, wordt hier soms gedaan alsof Sunweb een rondrijdend amateurgezelschap is, maar ze hebben al een uitstekende ploeg. Met vier, vijf versterkingen erbij behoor je tot de top van het wielrennen.

tendam 27 mei 2017 om 11:20
Quote:
Met vier, vijf versterkingen erbij behoor je tot de top van het wielrennen.

Ja hallo, dat geldt voor bijna elke ploeg (afhankelijk van hoe sterk de versterkingen zijn). Sunweb is geen topploeg, al is er nu wel een iets vertekend beeld want met Kelderman erbij had Dumoulin vermoedelijk de sterkste meesterknecht van deze Giro gehad.

Bazzz 27 mei 2017 om 11:20

Had hij hem dan niet beter al jaren geleden een aanbieding gedaan, hem een gouden toekomst kunnen beloven met een top jaarsalaris die hij nu kwijt is aan Landa en Thomas.
Makkelijk zeggen dit!

Pat McQuaid 27 mei 2017 om 11:21

Je hebt nu eenmaal een topploeg nodig om een grote ronde te winnen. Ik wert zo gauw geen voorbeeld van het tegendeel.

city17 27 mei 2017 om 11:22

Dumoulin en Brailsford zouden goed bij elkaar passen, beide geobsedeerd door extreme controle, wat ze ook veel succes heeft opgeleverd maar verder niet erg sympathiek maakt.

Jowinho 27 mei 2017 om 11:24

Als Dumoulin naar Sky gaat kun je het wielrennen opdoeken. Wordt dan nog saaier zoals het nu al is. Zeker als de Tour met zo’n zwak parcours afkomt zoals dit jaar het geval is.

DMenchov 27 mei 2017 om 11:26

@Pat, Menchov won de Giro met een zeer zwakke ploeg.

SolitaryShell 27 mei 2017 om 11:28

@Pat

Menchov had een topploeg?
Hesjedal had een topploeg?
Evans had een topploeg?
Horner had een topploeg?

josemanuelfuente 27 mei 2017 om 11:31

Sky is voor mij de limit, asjeblieft niet doen Tom!!!

LutsenkoFan 27 mei 2017 om 11:42

Hij heeft net zijn contract verlengd en meteen is er hosanna

Pat McQuaid 27 mei 2017 om 11:42

@Ss okee, maar wel eendagsvliegen, misschien op Evans na..

Geit in mijn Kelderman 27 mei 2017 om 11:44

Mensen die ‘m liever bij Sky zien begrijp ik eerlijk gezegd niet zo goed. Dan krijg je alleen maar een verdere Champions Leagueisering van het wielrennen waar bij 2 a 3 profploegen 80 procent van de toprenners in handen hebben. Machtsverdeling in het peloton is al veel te krom, laat kleinere ploegen hun parels vooral behouden.

krypton 27 mei 2017 om 11:51

@SS
Hesjedal en Horner hadden een beter team dan Dumoulin nu in ieder geval…

Fast Freddy 27 mei 2017 om 11:56

@geit
Ik begrijp ze wel, dat zijn mensen die er klaar mee zijn dat nl-ers grote ronden verliezen door een te zwakke ploeg.

peterwinnen 27 mei 2017 om 11:58

@tendam…precies…waarom zou je dan naar Sky gaan als je met paar aankopen net zo sterk bent?

KnightBiker 27 mei 2017 om 11:59

@pat
Sunweb vergelijken met de Graafschap? Er zijn werelwijd Maar 12 ploegen met zo’n budget en slechts een ploeg of vier komen in de buurt van het budget van Sky. Sunweb is eerder net een niveau lager (als Sky Ajax is is Sunweb AZ/Heereveen: in sommige jaren kunnen ze winnen), niet alle toppers kunnen bij dezelfde ploeg rijden maar rekening maar dat de de Sky’s en Bmc’s voor deze kerel in de rij staan.
Ow en Cadel en Menchov eendags vliegen noemen? Moet iemand 5x de tour winnen om een leuke renner te zijn geweest?

DeRookmagier 27 mei 2017 om 12:09

Dit zag ik allang aankomen! Maar wat er in dat pakje zat, geen idee. Oeps. Vergeten.

jooprioolpijp 27 mei 2017 om 12:12

Grappig. Nergens staat hier dat Sky Dumoulin wil overnemen, maar meteen barst het bal los dat Tom naar Sky moet of juist niet. Ik kan me vergissen, maar qua kopmannenaankoopbeleid is Sky, buiten Froome, de laatste jaren ook niet mega succesvol toch? En wellicht vind Tom er zelf ook nog iets van? Hij lijkt me meer dan slim genoeg om voor meer te gaan dan alleen een vet salaris en een heel regiment grote namen als collega’s.

  • 1
  • 2

Laatste nieuws

Materiaalzone