Boy van Poppel vertrekt bij Trek-Segafredo

Boy van Poppel vertrekt bij Trek-Segafredo

foto: Sirotti

woensdag 12 september 2018 om 08:00

Boy van Poppel verdedigt na 2018 niet langer de kleuren van Trek-Segafredo. De lead out-man start woensdag in de GP de Wallonnie, maar op zijn Instagram-account schrijft de oudste Van Poppel-telg dat het een van zijn laatste koersen is in het rode shirt van de Amerikaanse WorldTour-ploeg. Onze 30-jarige landgenoot heeft er na dit jaar acht seizoenen als prof op zitten, waarvan hij er vijf afwerkte bij Trek.

Toekomst onduidelijk
“Dat wordt een van mijn laatste wedstrijden voor Trek-Segafredo. Ik ga de ploeg na dit seizoen verlaten”, klinkt het. “Ik ben dankbaar voor de steun die ik heb mogen ontvangen van de ploegleiding en mijn ploeggenoten. Laten we er een aantal fantastische laatste weken van maken”, aldus de oudste zoon van voormalig topsprinter Jean-Paul van Poppel.

Voor welke formatie de snelle man volgend seizoen rijdt, is nog niet bekend. Volgens ProCyclingStats komt Van Poppel ook nog in actie tijdens het Kampioenschap van Vlaanderen en de Omloop van het Houtland-Lichtervelde. Bij Trek-Segafredo staan ook landgenoten Bauke Mollema en Koen de Kort onder contract. Zij hebben hun aflopende verbintenis met de ploeg van Luca Guercilena inmiddels verlengd.

Dit artikel delen:

18 Reacties

Chasse_patate 12 september 2018 om 08:10

Benieuwd waar hij heen gaat. Is volgens mij altijd een gewaardeerde kracht geweest.

0
josi 12 september 2018 om 08:10

CCC? Fortuneo?

0
Fast Freddy 12 september 2018 om 08:15

Roompot? Of zou hij een WT aanbieding op zak hebben? Vervanging van Wagner dan misschien.

0
Birdheart 12 september 2018 om 08:17

Bij sunweb lijkt me nog plaats. Alleen weet ik niet of hij daar past of niet

0
Javier 12 september 2018 om 08:39

Inderdaad. Spekenbrink vertolkte laatst bij NOS dat er waarschijnlijk nog knechten voor de sprinttrein en klassiekers zouden komen.

0
Birdheart 12 september 2018 om 10:17

Maar is hij daarvoor geschikt? Ik volg hem te weinig om te zien of hij potentië heeft bij sunweb in die rollen

0
jvh93 12 september 2018 om 08:42

Ik verwacht Sunweb, Roompot of Fortuneo

0
Chaba 12 september 2018 om 09:06

Ik verwacht dat het Sunweb gaat worden want de ploeg voor volgend jaar moet nog aangevuld worden. Dat is zijn geluk denk ik want hoewel hij kan wel wat betekenen voor Matthews, veel verwacht ik er ook niet van.

0
LB117 12 september 2018 om 09:06

Gewoon een aardige knecht, niets meer niets minder..
hopelijk naar Sunweb ipv een Frohlinger of gewoon als aanvulling.

0
Tutu888 12 september 2018 om 09:07

Zou Terpstra niet nog een landgenoot meenemen naar Direct Energy?

0
Wielerfan999 12 september 2018 om 10:21

Dacht ik ook al aan

0
KnightBiker 12 september 2018 om 09:40

Opties te over, goede renner die er in de finales van de kasseiklassiekers vaak bij is. Jumbo zit al wat vol Maar weer samen brengen van de Broers zou een hoop vertrouwen uitspreken naar Danny die zich goed ontwikkelt als 2e sprinter.

0
LB117 12 september 2018 om 11:34

Danny heeft volgens mij ooit aangegeven bewust niet meer met z’n broer te willen koersen

0
Sagan=hulk 12 september 2018 om 10:13

Roompot, Sunweb of Direct Energie. Terpstra mocht nog een tweede man meenemen naast Ligthart. Als ik hem was zou ik toch voor een betere knecht dan Boy Van Poppel opteren.

0
Wheely 12 september 2018 om 10:33

Zou hij niet nog bij Jumbo kunnen aansluiten om zijn broer Danny, rappe Dylan en sterke Timo te ondersteunen?

0
ChefSpijker 12 september 2018 om 11:19

Nizzolo gaat naar Dimension Data. Dan zal Boy wel mee daar naartoe gaan vermoed ik.

0
assen 12 september 2018 om 12:07

Verwacht wel dat ie in de WT kan blijven, hij is een sterk renner.

0
Verweggistan 12 september 2018 om 19:56

VerTrekt :)

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone