Tour 2016: Bouhanni vecht zich niet op tijd terug

Door , woensdag 29 juni 2016 om 11:56
Nacer Bouhanni

foto: Sirotti

Nacer Bouhanni doet niet mee aan de komende Tour de France. De Franse sprinter en kopman van Cofidis liep een handwond op na een nachtelijke vechtpartij afgelopen zondagnacht, die men in het ziekenhuis met vier hechtingen moest dichten. Die blessure houdt hem nu aan de kant.


Irrelevante zorg
Na het handgemeen in de nacht voorafgaand aan het Frans kampioenschap op de weg, kwam hij in diezelfde koers nog wel aan de start. Hij moest er echter vroeg op geven. “De wond moest men met spoed dichten met vier hechtingen. Het is gebleken dat Nacer vervolgens irrelevante zorg heeft gekregen. Omdat de situatie verergerde, moest hij dinsdagavond om 18.00 onder het mes in Nancy. De beslissing om de Tour te laten voor wat hij is, is omdat wij de prioriteit geven aan de gezondheid van Nacer. Hij moet nu rusten en zich richten op nieuwe doelen.”

Cofidis volledig op Bouhanni afgestemd
De afwezigheid van de Franse sprinter is een fikse domper voor Cofidis. De Franse ProContinental-equipe had hem namelijk het kopmanschap gegeven, met zes renners in ondersteuning. Nicolas Edet vervangt hem en moet Arnold Jeannesson en Daniel Navarro helpen in de bergen. Cofidis gaat de strategie van het team heroverwegen als gevolg van Bouhanni’s terugtrekking. De negen renners blijven echter vastberaden om een ritzege te boeken, stelt Cofidis in het persbericht.

 

Dit artikel delen:

91 Reacties

Marathoner 29 juni 2016 om 11:58

Sportief gezien een gemis, maar ik denk niet dat veel mensen hem als karakter in deze ronde zullen missen.

Henki 29 juni 2016 om 11:58

Maar hij heeft daarna wel in alle rust kunnen slapen..Wel zonde, toch wel een topper. Ook iemand waar vaak veel over na gepraat kan worden, positief of negatief.

Bulcke 29 juni 2016 om 11:58

Had hij beter een nachtje wat minder goed kunnen slapen

Stofzuigert 29 juni 2016 om 11:58

Wat een ontzettende kneus

StassenR 29 juni 2016 om 12:00

Net goed!

123poetertjes 29 juni 2016 om 12:00

Ik zal hem als karakter missen.:(

elrio 29 juni 2016 om 12:01

Ben benieuwd wat nu het nieuwe plan van cofidis voor de tour wordt, wie wordt naar voren geschoven?

Patrijs 29 juni 2016 om 12:01

Wat een ongelooflijk ei is het ook!

TykkeThor 29 juni 2016 om 12:03

Jammer jongens. De meeste fans van Bouhanni hier hadden zich zo verheugd op een renner die z´n collega´s met 70 per uur van hun fietsen af kegelt.

Jan Blokland 29 juni 2016 om 12:03

t Ja, dat is dan een duur klappie geweest.
Kan iedereen zijn poultjes weer aanpassen.

Koersmaniak 29 juni 2016 om 12:04

De vechterbazen van het peloton missen hun koersen, eerst Gilbert, nu Bouhanni.
Cofidis volledig onthoofd lijkt mij

Stefankraaijvanger 29 juni 2016 om 12:04

De grootste ronde van het jaar voor Cofidis en flikt ie zoiets!

Thoin 29 juni 2016 om 12:04

Some people never change…

aardappeljager 29 juni 2016 om 12:06

Bozic of Soupe, wie gaan ze uitspelen in de sprint?

TiesW 29 juni 2016 om 12:07

Tja, ik vind karma een rotwoord maar het is hier wel op z’n plek.

ivo001 29 juni 2016 om 12:08

Jammer, had voor een hoop spektakel kunnen zorgen. Echter denk ik dat dit de veiligheid van andere renners ten goede komt.

Weet iemand trouwens wanneer de startnummers bekend worden?

Bjorn75 29 juni 2016 om 12:09

Hij kan beter gaan boksen als wielrennen, nu Soupe uitspelen dan maar

grootverzet 29 juni 2016 om 12:11

Zichzelf uit de Tour geslagen.

Team Spaak 29 juni 2016 om 12:13

Ik kan een klein glimlachje niet onderdrukken eerlijk gezegd :p

Ergens is het voor de veiligheid misschien wel beter. Maar is tenminste niet zo’n saai lulletje rozenwater, heeft ook wel weer iets…

Zal ook nog wel een straf krijgen van de ploeg misschien? De sponsor zal sowieso niet blij zijn!

achtpuntzes 29 juni 2016 om 12:13

wat een klap (voor zijn ploeg)

Kwiat 29 juni 2016 om 12:13

Had Bouhanni er toch wel graag bij gewild. Hij zorgt voor lekker wat reuring, en is gewoon een hele snelle man. Dat hij nu niet kan starten is gewoon ontzettend dom van hem, nu zit Cofidis met een sterke sprinttrein…maar voor wie?

de winnaars 29 juni 2016 om 12:14

Demare in zijn plek dus veel verschil maakt dat niet

denise 29 juni 2016 om 12:15

Is dit een grap.

Tuttipazzi 29 juni 2016 om 12:15

Nu maar hopen op een overwinning in een ontsnapping met Edet, Navarro, Maté of Jeannesson. In de sprint zie ik ze niet meedoen voor de overwinning.

Mapsv 29 juni 2016 om 12:16

Ik vind dit een zeer tendentieuze kop :)