Boonen valt zonder erg in Oman

Door , dinsdag 14 februari 2017 om 17:15

foto: Tim De Waele

Tom Boonen kwam in de finale van de eerste rit in de Tour of Oman ten val. Met een kapot koerstenue passeerde hij de finish, op anderhalve minuut van ritwinnaar Alexander Kristoff. Zijn achterstand, alsmede die van Iljo Keisse en Eros Capecchi, werd na afloop teruggedraaid in dezelfde tijd als de ritwinnaar.


Boonen schrijft op Instagram dat alles goed met hem gaat. “Ik ben vandaag wat huid verloren op het asfalt. Na de rit heb ik nog eens veertig kilometer gereden om wat stoom af te blazen. Nu ben ik weer in orde”, aldus Tornado Tom. Ploegleider Wilfried Peeters vertelt tegenover De Telegraaf hij de tuimelperte tot stand kwam. “Een renner was aan het uitbollen, waardoor gangmaker Yves Lampaert even moest inhouden. Toen raakte Tom zijn wiel. Maar ik denk dat de verwondingen meevallen. Het zijn wat schaafwonden en morgen zal hij wat stijf zijn.”

De wereldkampioen van 2005 is bezig aan zijn laatste weken als profwielrenner. Na Parijs-Roubaix stopt de Belg van Quick-Step Floors moet koersen. “Als renner moet je niet teveel nadenken”, antwoordt Peeters op de vraag of deze val zijn voorbereiding verstoort. “Op elke hoek kan er een gevaar zijn, maar dat is in het gewone leven ook zo. Je moet je eigen ding doen en aan elke wedstrijd een goed gevoel overhouden. Voor de toekomst is deze val geen reden om te paniekeren.”

It’s not always easy,not even for a champion @bomtoonen #crash #injury @tourofoman #cycling #stage1 @quickstep_team

Een bericht gedeeld door Tim De Waele (@tdwsport) op

Dit artikel delen:

24 Reacties

Piet Lut 14 februari 2017 om 17:20

valt zonder erg? oftewel hij viel niet opzettelijk?

Zonder erg.
‘Iets zonder erg doen’ wil zeggen, zonder kwade bedoeling, niet opzettelijk, onwillekeurig.

achtpuntzes 14 februari 2017 om 17:22

@ Piet Lut:
dit is de Begische insteek van ‘zonder erg’. het betekent dat hij er niets aan overgehouden heeft.

zipp404 14 februari 2017 om 17:46

@8.6 niets op kleerscheuren na.. kom aan Tommeke, houd uzelf heel tot aan Roubaix!

roaster 14 februari 2017 om 18:13

Zonder erg…wat een slechte spreektaal zeg.

nederbelg 14 februari 2017 om 18:19

@roaster
Een regionale variant is geen slechte spreektaal. cfr de stappen/lopen, lopen/rennen, uitgaan/stappen verschillen tss de varianten.

Wheely 14 februari 2017 om 18:24

Schijfremmen zeker?

marehoek 14 februari 2017 om 18:26

Het wordt tijd voor een driewieler!

Piet Lut 14 februari 2017 om 18:36

Ik vind Belgische, nee zelfs Vlaamse spreektaal, geen taal om te gebruiken in Een titel van een Nederlandse gerenomeerde wielerwebsite

Straks komen jullie ook nog met titels als “renner x grijpt de ruikers in koers y” ofzo. Verschrikkelijk!!

lorenzvdg 14 februari 2017 om 18:42

@Piet Lut: Ga je kunnen slapen straks?

Leukefans 14 februari 2017 om 18:46

@Piet Lut
Goede gebruikersnaam!
pietluttig bijv.naamw.Uitspraak: [pitˈlʏtəx] als je waarde hecht aan dingen die de meeste mensen onbelangrijk vinden

peetee9 14 februari 2017 om 19:04

@Piet Lut
was het Lul of Lut ?

Verweggistan 14 februari 2017 om 19:32

Heel Vlaanderen in complete paniek neem ik aan ;)
+1 voor 'zonder erg'.

Baukema Tomoulin 14 februari 2017 om 20:04

Als Nederlandse wielervolger pik je automatisch wat Belgische taal op, dus heel erg vind ik de titel niet. Denk aan woorden als: Grinta, uitgepierd, goesting, etc.

Gelei 14 februari 2017 om 20:22

Heel bizar hoe vaak er kritiek is als hier een Vlaams woord of uitdrukking wordt gebruikt. Je kan toch maar iets bijleren? Tegen het letterlijk adopteren van Engelse uitdrukkingen heerst er kennelijk een pak minder weerstand in NL. Als ik op nl tv mensen hoor die “eager” zijn of een “gut feeling” hebben, nou… dan breekt m’n klomp.

Piet Lut 14 februari 2017 om 20:23

Belgische taal?

Het Koninkrijk België heeft drie officiële talen. In volgorde van aantallen sprekers: Nederlands, Frans en Duits.

Er bestaat helemaal geen Belgische taal

Baukema Tomoulin 14 februari 2017 om 20:30

#Vlaams Lut piet

Wheely 14 februari 2017 om 20:31

@Baukema +1
Wielerjargon = Vlaams

schipperaar 14 februari 2017 om 20:46

Nog een nieuwe variant voor ddvd, schijfwonden als de Uci haar zin doordrijft.

lorenzvdg 14 februari 2017 om 21:40

@Piet Lut: Hartelijk bedankt voor de Belgische les. Nu begrijp ik meteen ook waarom je zo geprikkeld bent. Dit komt natuurlijk omdat het koninkrijk België drie officiële talen heeft en er dus daarom geen Belgische taal bestaat beste flitsers. (Sorry flitsers de capslock was een verwijzing naar Cor Bakker :p dacht dat die hier wel bekend was, verkeerd gedacht dus.)

Piet Lut 14 februari 2017 om 22:19

@lorenzvdg je medicijnen vergeten in te nemen om 21 uur?

@schipperaar ik vind 'diepe schijfsnede' wel lekker klinken

Thijs E 14 februari 2017 om 22:20

@lorenzvdg: kom even van de kast af en zet je capslock even uit. Tom is ok, geen reden voor stress. Nou hopen dat hij tot Roubaix heel blijft voor een mooie Koers. En ja, dat is met een hoofdletter.

Het Vlaams is gewoon de officieuze voertaal van de wielervolger.

jan jansen 15 februari 2017 om 07:15

Piet Lut+1
Gebruik de nederlandse taal op een nederlandse site

nederbelg 15 februari 2017 om 08:01

@baukema
Goed geprobeerd maar ‘uitgepierd’ is even weinig ‘Vlaams’ als ‘uitgewoond’ (check de etymologie maar). Staat volledig los van ‘pier’, de regionale variant voor een regenworm.
Wel boeiend, is hier al een thread rond in het forum?

Mark 15 februari 2017 om 08:47

Gelukkig is het ook zonder erg dat er wat nationalisten hier op hun teentjes getrapt worden. De Nederlandse taal kijkt over landsgrenzen heen en is veel rijker dan enkel de Hollandse dialecten.
Leuk dat er hier gebruik gemaakt wordt van uitdrukkingen die niet iedereen bezigt.