Boonen gaat als adviseur aan de slag bij Lotto Soudal

Door , donderdag 22 februari 2018 om 17:04
Boonen gaat als adviseur aan de slag bij Lotto Soudal

foto: Sirotti (archief)

Tom Boonen gaat de renners van Lotto Soudal adviseren. Dat is opvallend, want de ex-wereldkampioen was jarenlang het uithangbord van de Belgische concurrent Quick-Step Floors. Bovendien is de viervoudig winnaar van Parijs-Roubaix aangesteld als ambassadeur bij het Captains of Cycling-project, waarbij mensen zich kunnen aansluiten bij het team van Marc Sergeant en financieel hun steentje kunnen bijdragen.


“In april vorig jaar maakte Tom een einde aan zijn actieve wielercarrière en vanaf september stopte ik als manager van wielrenners. Ik ben heel blij dat onze wegen elkaar opnieuw kruisen, ditmaal in het Captains of Cycling- en Lotto Soudal-verhaal”, aldus algemeen manager Paul De Geyter. “Ik ben uiterst tevreden dat Tom aan het Captains of Cycling-verhaal wil meeschrijven en ook de Lotto Soudal-ploeg met raad wil bijstaan. Hopelijk is dit het begin van een jarenlange succesvolle samenwerking.”

“Tom wordt ambassadeur van Captains of Cycling. Het was voor iedereen duidelijk dat Tom de meest geschikte persoon is om die rol op zich te nemen. Als renner was hij jarenlang het uithangbord van het Belgische wielrennen en zijn ambassadeurschap bij Captains of Cycling is dus allesbehalve een breuklijn met het verleden, maar een voortzetting van de promotie die hij steeds gevoerd heeft voor het Belgische wielrennen. De eerste reacties vanuit de ploeg en staf van Captains of Cycling zijn heel positief en de renners kijken ernaar uit om met Tom van gedachten te kunnen wisselen en tips te krijgen om zo hun resultaten nog te verbeteren.”

Dit artikel delen:

17 Reacties

Bikeage 22 februari 2018 om 17:10

Verrassend!

Cadellie 22 februari 2018 om 17:11

Ik dacht dat ze toen zeiden dat hij een rol bij Quickstep zou krijgen

klootje kriekeljon 22 februari 2018 om 17:13

Opvallend, hoe kan Patrick zijn poulain zo naar de concurrent laten stappen?

Rhohan 22 februari 2018 om 17:16

Zijn vader werkt voor het fietsenmerk Ridley… Denk dat dit ‘een’ verklaring kan zijn.

marehoek 22 februari 2018 om 17:29

Was de ” vriendschap” toch niet zo hecht met Lefevre.
Ik heb toch in de gaten dat ik door Lefevre , niet voor Boonen kon supporteren.

bidon colle 22 februari 2018 om 17:35

Ik ben niet verbaasd van dit nieuws. Paul de Geyter is nu de CEO van Lotto Soudal en was de voormalige rennermakelaar van Boonen. Zo simpel kan het gaan in het leven mannen.

west 22 februari 2018 om 17:42

Wie is de Mol, Vlaanderen. (Naast Dirk)

Samlambeej 22 februari 2018 om 17:51

@bidon colle. Zo is dat. Bij Qs zou het vooral gaan over het materiaal. Dit is op zich prima. Maar ik vind dat uitpakken met een nieuwe fiets in Roubaix altijd mis. Bij Lotto Soudal zou Boonen die subtoppers wat kunnen bijbrengen maar ik denk dat hij driekwart van zijn overwinningen op Klasse heeft geregeld. Bovendien zou het maar gaan over 3 tot 10 dagen.

@marehoek Het zijn geen vrienden in de zin dat ze samen naar Ferrari en Lamborghinis zitten te kijken. Het wederzijds respect voor wat ze gepresteerd hebben is gewoon heel groot. Kijk eens naar "Alles voor de koers-the godfather" en zijn optredens in Extra time koers. De man komt als een blaaskaak over maar heeft een prachtige familiale structuur neergezet bij Qs die renners al jaren doet floreren.

ah-ja 22 februari 2018 om 18:00

Bij Lotto, als commentator, de krant staat nog steeds vol van deze man… iets te vroeg gejuichd bij zijn ‘afscheid’

Lars 22 februari 2018 om 18:11

@Samlambeej Precies, na het kijken van die docu ben ik toch anders naar Patriek gaan kijken. Meer als een ondernemer/leider met een uitgesproken mening. Dat ‘zeggen wat je denkt’ misstaat hem misschien toch niet in zijn taak..

zotvankoers 22 februari 2018 om 18:20

Voor geld danst de beer euhm den tom

Retro Lex 22 februari 2018 om 18:27

Leuk dat deze wielergrootheid nog iets in de sport blijft doen. En Lotto Soudal heeft zijn advies harder nodig dan QS die blijven toch wel winnen.
Ik denk vooral aan jongeling Benoot die nog wel wat van de ervaren rot kan opsteken.

mic1984 22 februari 2018 om 18:52

Zijn oud manager is nu ploeg manager bij lotto. Is niet verrassend dus

Nibs 22 februari 2018 om 19:02

Boonen wordt aandeelhouder van lotto soudal. Dat had er bij mogen staan.
Patrick lefevere zal het niet graag horen en quickstep al helemaal niet
Doet lotto nu aan een soort van crowdfunding ? Ik had daar al eens iets over gehoord maar dan al lang geleden

Romāns Vainšteins 22 februari 2018 om 20:15

Lefevere is een sierraad voor de sport. Heerlijke man met een geweldige, idd iets van het midden tussen godfather en Sithlord in-achtige, uitstraling. Dat hij nog makkelijk 10 jaar ploegleider bij dezelfde ploeg blijven mag.

Patat Lefevre 22 februari 2018 om 20:19

@Romans 10? 100!

Thijs E 22 februari 2018 om 21:01

Iemand als Boonen is toch wel wat ambitieuzer dan materiaaladviseur zijn.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair