Boom kampt met hartritmestoornissen

Door , vrijdag 22 december 2017 om 10:50
Boom kampt met hartritmestoornissen

foto: Marcel Koch

Lars Boom heeft last van hartritmestoornissen. De Nederlander is inmiddels onderzocht en wordt binnenkort aan de kwaal geholpen. Door de problemen is de renner van LottoNL-Jumbo gedwongen om zijn seizoenstart aan te passen.

Boom zou aanvankelijk zijn seizoen beginnen in de Tour Down Under, maar die Australische rittenkoers mist de Vlijmenaar. Hij zal geopereerd worden om de hartproblemen te verhelpen.

Met een trainingsstage op hoogte maakt Boom zich in februari klaar voor de klassiekers. Na het voorjaar concentreert hij zich op de Tour de France, waar hij in 2014 de vijfde etappe won – de kletsnatte kasseienrit naar Arenberg.

“Jammer, maar het voorjaar gaat er iets anders uitzien”, zei Boom. “We moeten even afwachten hoe snel ik herstel van de operatie. Ze gaan via de lies naar binnen en dan halen ze het plekje weg waar het stoort. Ik ben in goede handen.”

Dit artikel delen:

25 Reacties

josi 22 december 2017 om 10:53

Tjonge, de volgende alweer. Hopelijk is het goed te verhelpen. Sterkte, Lars!

Romāns Vainšteins 22 december 2017 om 10:54

Klotenieuws

west 22 december 2017 om 10:57

Sneu. Kan tlj straks ook weer een jaar alle vlaamse wedstrijden betwisten met de superkopmannen Wynants en Roossen… En begint het seizoen al met 2 renners minder dan gepland.

Arry1337 22 december 2017 om 11:09

@West
Misschien een klein beetje overdreven ?

horsm 22 december 2017 om 11:10

Aah… wat rot. Ik hoopte dat dit voorjaar voor hem zou zijn

vevie 22 december 2017 om 11:19

Vervelend, zeg.

ikbenprocycling 22 december 2017 om 11:22

Bummer, sterkte

Wheely 22 december 2017 om 11:32

Het houd niet op, niet vanzelf

HoofdIsVrij 22 december 2017 om 11:52

TLJ houdt in de eerste twee maanden van het nieuwe seizoen weinig renners over…

kelderfan 22 december 2017 om 12:09

Zo weer een renner minder. Hopelijk is Lars Boom weer snel de oude.
Dan moeten Tolhoek en Eenkhoorn toch weer sneller aan de bak.

rahimns 22 december 2017 om 12:13

Denk dat ze het wel redden zonder deze twee in die paar koersen in Februari

skylimit 22 december 2017 om 12:38

Na Lobato, de volgende miskoop helaas voor TLJ. Ben geen dokter, maar lijkt me toch raar
dat je daar nu opeens mee te maken krijgt na een trainingskamp in Spanje.

Scott Sunderland 22 december 2017 om 12:43

Wat een slecht nieuws voor deze jongen. Operatie ook nog. Of je nou wel of geen supporter van hem bent, dit is echt shit voor hem.

RRobson 22 december 2017 om 12:56

@skylimit: dus dit is gewoon verzonnen? En straks nog een ingebeelde operatie erachteraan?

Thailand 22 december 2017 om 13:09

@ skylimit, ik denk dat het de schuld is van de Russen.

Even serieus, dit is gewoon sneu allereerst voor Boom zelf. Sterkte, hopelijk komt hij er snel weer terug op niveau.

ruud gullit 22 december 2017 om 13:32

erg vervelend die ritmische hartstoornissen

KnightBiker 22 december 2017 om 13:45

(Ik ben geen arts dus mijn mining is niet gebassert op iets anders dan gevoel…)
Ik neem aan dat die hartritme stoornissen niet van gister zijn… (gesink reed er ook Jaren mee) als dat het geval is vind Ik de timing van van de operatie raar. Doe die operatie dan aan het begin van Oktober als Het seizoen afgelopen is, als Het echt pas jongstleden ondekt is is er dan niet ook meer tijd en onderzoek nodig? Wederom dient zich een verstoorde voorbereiding voor,
dat kan die Jongen niet gebruiken en TLJ ook niet.

assen 22 december 2017 om 14:37

Sterkte Lars!
Heel erg blij dat het tijdig is ontdekt, HEEEEL blij.
Hopelijk ben je weer tijdig herstelt voor een spetterend voorjaar.

Emergo 22 december 2017 om 14:56

@Skylimit Als je toch geen dokter bent kun je je beter van commentaar onthouden.

schipperaar 22 december 2017 om 15:11

Liefdesverdriet waarschijnlijk na die wilde nachten in Spanje maar hartritme stoornissen komen ook bij gezonde mensen voor, niks verontrustend. Benieuwd of ie er echt last van heeft.
@sky
Lobato was geen miskoop, heeft zich nooit kunnen/mogen bewijzen vanwege de derde week van Steven.

veld 22 december 2017 om 15:28

Als die 250.000 waar is, dan was Lobato m.i. wel degelijk een miskoop; en als Battaglin ook dat salaris heeft( en ik vrees dat dat zo is), dan geldt dat ook voor hem. Die twee hebben n.m.m. niet veel meer gedaan dan geholpen bij taalproblemen tijdens de weliswaar vele wedstrijden in Spanje en Italie.

schipperaar 22 december 2017 om 15:33

@veld
Misschien tijd voor een cursus Spaans/Italiaans tijdens de wintermaanden of is dat teveel/te duur gevraagd? Belabberd loon overigens als ze ook nog voor tolk moeten spelen.

west 22 december 2017 om 16:01

@veld
Baataglin is zo ongeveer de enige renner die consequent van hulp is voor Kruijswijk/ in de Waalse klassiekers. En spreekt bovendien voor een Italiaan heel aardig Engels en een mondje Nederlands.
Lobato is ongeacht het wel of niet presteren op de fiets een miskoop geweest.

ikbenprocycling 22 december 2017 om 16:55

Die LTJ docu met teambesprekingen in tenenkrommend slecht -groep 8 basisschool- Engels, en dat voor de likes van enkele mediterrane elementen in de ploeg. Gewoon alles in duidelijk Nederlands bespreken met wat meer vocabulaire lijkt me heel wat verstandiger.

Polleke 22 december 2017 om 22:24

Bij Astana/Bahrein/UAE is de voertaal tenminste gewoon Italiaans….

Headlines

Materiaalzone

Populair