Boom: “Ik moet mijn lichaam de tijd geven om te herstellen”

Boom: “Ik moet mijn lichaam de tijd geven om te herstellen”

foto: Marce Koch

zaterdag 17 februari 2018 om 10:52

Lars Boom heeft een kruis gemaakt over het openingsweekend. De 32-jarige klassiekerkopman van LottoNL-Jumbo is niet genoeg hersteld van zijn hartoperatie in januari. De Vlijmenaar kreeg na de ingreep bovendien griep. “Het is een langer proces geweest dan ik gedacht had”, vertelt hij in een video van LottoNL-Jumbo.

Parijs-Nice staat nu als eerste koers op het programma voor Boom, amper een maand voor de start van de Ronde van Vlaanderen. “Ik heb nu nog de tijd tot aan Parijs-Nice. Ik moet die tijd nemen om terug in vorm te komen. Twee weken geleden begon ik opnieuw met trainen en toen merkte ik dat ik veel conditie had ingeleverd. Ik vond het te vroeg om daarom komende week al Omloop Het Nieuwsblad te rijden. Voor mij is het daarom een meerwaarde om een week langer op hoogte te verblijven.”

“Bovendien zou ik in de Omloop niet de kopman zijn en zou ik er alleen kilometers maken”, verduidelijkt de renner van LottoNL-Jumbo zijn keuze. “Maar die koers is nu niet de meest ideale om lekker rustig terug te keren in competitie. Er moet de komende weken nog veel verbetering in mijn vorm komen; dat gebeurt ook wel. Maar er is nog werk aan de winkel. Daarom zijn we ook hier. Ik ben er om weer goed te zijn en straks in de klassiekers te gaan vliegen”, klinkt Boom vastberaden.

Dit artikel delen:

16 Reacties

Jalabertje 17 februari 2018 om 11:09

Mooie renner, ik zie hem nog wel een klassieker winnen voor hij stopt. Naast Dumoulin en Groenewegen wellicht de enige echte winnaar die we hebben.

Succes Lars!

maklukzat 17 februari 2018 om 11:12

Gaat lastig worden dit jaar. Of hij probeert de verwachtingen te temperen. Wel positief dat hij bezig is in Spanje en niet thuis. Lijkt motivatie achter te zitten.

WernerFranke 17 februari 2018 om 11:25

Dat wordt niks. Op het moment dat hij in vorm zal raken, zijn de klassiekers gedaan.

maurits1972 17 februari 2018 om 11:29

pffff 32 alweer

ikbenprocycling 17 februari 2018 om 11:45

Heel behoedzaam opbouwen met extra goed luisteren naar het eigen lichaam is absoluut het devies. Beter te rustig dan te hard trainen. Dit forceer je niet even naar een topvorm. Ik vrees dat het voorjaar voor Lars minstens een maand te vroeg komt. Hopen op mild weer in PN.

Samlambeej 17 februari 2018 om 11:49

Lijdt al zn levelang aan zelfoverschatting. Nu heeft hy een reden om niet meer aan zn "oude niveau" te komen. Hebben we het dan over het niveau van etappetjes in de ster ZLM tour? Heeft een sterke proloog en kan wat rare gebaartjes op de fiets. Meer niet.

TykkeThor 17 februari 2018 om 12:06

Pieken naar Roubaix lijkt me het devies. Semi-klassiekers in maart gaan te vroeg zijn maar twee maanden om in vorm te raken moet te doen zijn voor een talent als Boom.

Munnichs 17 februari 2018 om 12:13

Geef je lichaam de tijd om te herstellen een te grote inspanning kan veel negatieve gevolgen hebben

vanSpringel 17 februari 2018 om 13:04

Bulls eye in het najaar.

reusjen 17 februari 2018 om 13:30

@Samlambeej
Ach als ik met een beetje zelfoverschatting een tour en een vuelta etappe kon winnen dan wist ik het wel.

Romāns Vainšteins 17 februari 2018 om 13:39

Gewoon een prima coureur en gozer die vanwege zijn wat bottige overkomen soms bovengemiddeld veel gezeik over zich heenkrijgt altijd. Jammer dat hij er waarschijnlijk niet bij gaat zijn in de juiste vorm.

klimmer99 17 februari 2018 om 15:31

Waarom zou er Team SKY in grote letters op dat witte bord staan?

chasse patat 17 februari 2018 om 18:05

Lijkt mij niet verkeerd om samen met Roglic aan je conditie te werken. Dan moet Lars zeker wel zijn best blijven doen.

Poeksel 17 februari 2018 om 18:57

@klimmer99: Is een koelkast, Sky logeert daar blijkbaar ook.

Manuel Beltran 17 februari 2018 om 20:52

Hup Lars!!