Bonifazio verbreekt doorlopend contract voor transfer naar Bahrain Merida

zaterdag 10 september 2016 om 10:17
Bonifazio verbreekt doorlopend contract voor transfer naar Bahrain Merida

Foto: Sirotti

Niccolò Bonifazio maakt een opvallende stap. De 22-jarige Italiaan stond nog tot eind 2017 onder contract bij Trek-Segafredo, maar de renner gaat (in samenspraak met de Amerikaanse formatie) volgend seizoen voor een andere ploeg koersen. Bahrain Merida wordt zijn nieuwe werkgever.

“Ik wil Trek-Segafredo bedanken voor de bereidheid om tot een akkoord te komen”, stelt Bonifazio in een persbericht. “En ik wil Bahrain Merida bedanken voor deze geweldige kans.” De Italiaan gelooft dat hij bij het Bahreinse wielerproject het maximale uit zichzelf kan halen. “De oprichters van dit project zijn mensen die ik vertrouw. Ze hebben mij direct weten over te halen om te komen. Ik ga mijn best doen de komende twee jaren, zodat ik het vertrouwen kan terugbetalen.”

Volgens Luca Guercilena, ploegbaas bij Trek-Segafredo, krijgt Bonifazio bij zijn nieuwe ploeg “kansen die wij hem momenteel niet kunnen bieden.” Guercilena laat in het midden om wat voor kansen dat precies gaat. “Ik wens hem veel succes in het vervolg van zijn carrière.”

Dit artikel delen:

18 Reacties

Cadellie 10 september 2016 om 10:27

Netjes

Pingdo 10 september 2016 om 10:28

Is dit het begin van een vernieuwde transfermarkt? Wielrenners met een contract wegkopen net zoals in de voetballerij?

Wielrennertje 10 september 2016 om 10:38

@pingdo hoop het niet, vind dat hele Bahrein team helemaal niks

Wheely 10 september 2016 om 10:39

Als er een Italiaan over de streep is…

Verweggistan 10 september 2016 om 10:40

Bonifazio is blijkbaar wat snel ontevreden:
http://www.cyclingnews.com/news/bonifazio-i-had-no-support-at-lampre-merida/

Il Cavaliere 10 september 2016 om 10:46

Begrijpelijk. Bonifazio ging naar Trek om meer hulp te krijgen in de klassiekers en sprints, maar volgend jaar zal Degenkolb toch al eerste man uitgespeeld gaan worden. Forza Niccolò!

Laatste man 10 september 2016 om 10:57

In deze Vuelta lukte het ook niet. Wie weet wat er op de achtergrond al speelde tijdens deze Vuelta. Jammer Niccolo.

Covadonga 10 september 2016 om 10:59

Het is in ieder geval een jonge renner. Zijn we ook weer van dat gezeur af.

koos1 10 september 2016 om 11:08

Misschien had hij daarom ook niet veel zin in de Vuelta

Verweggistan 10 september 2016 om 11:32

Wat ik mij nu bedenk is dat Bonifazio nu juist weer gaat samenwerken met de oud-teambaas van Lampre waar hij zo’n kritiek op had. Want Copeland is van Lampre naar Bahrain gegaan…

clarylucky 10 september 2016 om 11:40

Bahrain moet toch nog een paar renners met meer WT-punten kopen dan bonifazio willen ze een world tour ploeg, lampre en dimension data overigens ook

Finishfoto 10 september 2016 om 11:49

Toch wel een gewaagde move om op zo’n jonge leeftijd weer van ploeg te wisselen, dat kan je reputatie toch niet ten goede komen. Daarbij gaat het nu ook weer niet over de nieuwe Sagan of Boonen, en kan zo’n nieuwe ploeg ook behoorlijk tegenvallen.

Chaba 10 september 2016 om 12:08

Goede snelle renner maar hij moet het toch echt nog bewijzen op de lange termijn. Snap dat met Degenkolb dat je kansen in rook opgaan en zal ook wel zak geld zijn geboden om bij de ploeg van Bahrain Merida te komen.

woutie 10 september 2016 om 14:11

Nizzolo ook naar Bahrain Merida, en Jack Bauer waarschijnlijk naar Etixx!

Gelegevaar 10 september 2016 om 14:24

Nizzolo ook? Een italiaans elftal is het straks..