Boels-Dolmans raakt beide hoofdsponsoren kwijt

donderdag 26 september 2019 om 14:29
Boels-Dolmans raakt beide hoofdsponsoren kwijt

Anna van der Breggen op de persconferentie - foto: Cor Vos

Slecht nieuws voor de vrouwenploeg Boels-Dolmans: beide hoofdsponsoren stoppen na 2020 met de sponsoring. Het gaat om verhuurbedrijf Boels Rental en groenvoorzieningsbedrijf Dolmans Landscaping Group. Dat is bekendgemaakt op een persconferentie.


Boels-Dolmans liet eerder al weten zich niet in te schrijven als nieuwe Women’s WorldTour-ploeg. De WorldTour-licenties gaan vanaf 2020 in en gelden tot en met 2024, maar de Nederlandse topploeg kon met de huidige sponsoren geen garanties geven tot eind 2024.

Bij Boels-Dolmans staan onder meer Anna van der Breggen, Chantal Blaak, Amy Pieters, Jolien D’hoore en Amalie Dideriksen onder contract. Beide hoofdsponsoren laten via een persbericht weten dat de doelstellingen qua naamsbekendheid en zichtbaarheid ruimschoots zijn gehaald.

De ploeg kijkt, ondanks het stoppen van beide naamsponsors, optimistisch naar de toekomst. Het management start naar eigen zeggen vol vertrouwen de zoektocht naar nieuwe sponsoren.

Dit artikel delen:

31 Reacties

martini151 26 september 2019 om 14:37

Ik ken het budget voor een vrouwenploeg niet, maar is het niet en idee voor Jumbo Visma in dit over te nemen?

Mooie_Mario 26 september 2019 om 14:42

Jumbo is al hoofdsponsor van het grootste wielrenteam, grootste schaatsteam, grootste Formule 1 coureur en dan heb ik het nog niet eens over de rest van de auto/motorsport (Dakar, Le Mans etc). Ik denk dat van Eerd zijn spaarpot ook niet eindeloos is.

Jungle Man 26 september 2019 om 15:00

Ik zou er niet rouwig om zijn als Jumbo hat schaatsen inruilt voor dameswielrennen.

ivo001 26 september 2019 om 15:05

Ik wel jungle man.

VerstandOpNul 26 september 2019 om 15:10

Nou liever stoppen ze vandaag dan morgen met dat schaatsen.. Zeker aangezien 90% van het budget al is ingepikt door een hebberige schaatser die allang over zijn top is..

luckyloek 26 september 2019 om 15:15

De ploeg heeft volgens mij aangegeven dat het in de toekomst ook mogelijk andere ‘takken’ van sport gaat bedrijven met andere sponsoren. Als plugge andere sponsoren kan vinden hiervoor zou het ook kunnen zonder Jumbo dus…

tendam 26 september 2019 om 15:16

Vrouwenwielrennen is niet echt duur om te sponsoren. Het zou op zich een logische move zijn van Jumbo, al is de tv-coverage echt dramatisch. Wij zijn het grootste wielerland bij de vrouwen, maar het is hier vrijwel nooit te zien.

Brabander 26 september 2019 om 15:42

Over dat laatste blijf ik me ook verbazen, @ tendam

ChefSpijker 26 september 2019 om 15:59

Jumbo is geen liefdadigheidsinstelling. Met ’t schaatsen halen ze veel meer airtime binnen dan met dameswielrennen. En sluit ook mooi aan op het wielerseizoen zodat ze een jaar lang in beeld zijn.

Cadellie 26 september 2019 om 16:18

Niet vergeten dat Jumbo een grote sponsor is in de motocross. Was al heel vroeg sponsor van Jeffrey Herlings en menig andere crossers/teams.

Peter Lippens 26 september 2019 om 17:17

misschien kunnen ze de herenploeg laten voor wat is en een damesploeg sponsoren voor veel minder centjes en bijna even veel return … toch in Nederland en Jumbo is bij mij weten toch geen firma die zich direct op de wereldmarkt richt

thijs1984 26 september 2019 om 17:35

@peter, hoezo even veel return? De aandacht voor Dumoulin, Groenewegen etc. is toch vele malen groter alle media dan voor vrouwenwielrennen. Ik denk dat de return bij vrouwenwielrennen behoorlijk minimaal is. De keren dat het op tv is in NL hebben ze vaak oranje truitjes aan ipv sponsortruitjes.

A.M.M. Jonkers 26 september 2019 om 14:41

Gezien de eerdere mededeling dat er geen nieuwe licentie als World Tour (tot en met 2024!) werd aangevraagd is dit – jammer genoeg – geen verrassing.

Polleke 26 september 2019 om 14:44

Dat gedoe met licenties heeft de wielersport al meer kwaad dan goed gedaan… de kwaliteit van de hotels waar de UCI bobo’s verblijven daarentegen….

petoi 26 september 2019 om 14:47

Heeft dit ook effect op de sponsoring van de Ardennen wedstrijden en de Boels Ladies Tour?

Romāns Vainšteins 26 september 2019 om 14:51

Dan maar door als … – … lijkt me.

limburgia 26 september 2019 om 15:44

Hünkemuller.

AWestie 26 september 2019 om 14:57

Is er door het teammanagement nog iets gezegd over nieuwe sponsoren of stopt de ploeg gewoon binnenkort?

Mooie_Mario 26 september 2019 om 15:00

Sponsoren sowieso nog tm 2020

Simon1 26 september 2019 om 15:02

:(

HoofdIsVrij 26 september 2019 om 15:08

Dit jaar iets minder, maar de afgelopen jaren toch hét allerbeste team van het vrouwenwielrennen. Hopelijk vinden zij nieuwe sponsoren.

FDJ 26 september 2019 om 16:32

Ze stoppen ook sponsoring van LBL, Waalse Pijl, Boels Ladies Tour.

Dat vind ik ook behoorlijk zorgelijk. Zeker die eerste twee kosten ASO al meer dan dat het oplevert.

thorsen 26 september 2019 om 16:39

Daarom ook o.a. dat de renners en ploegen niks terugzien van al het Tour geld, dat verdwijnt o.a. naar dit soort koersen, waar uiteraard gewoon verlies op gedraaid wordt.

tendam 26 september 2019 om 17:07

@thorsen
Hoeveel kost het organiseren van een koers over exact hetzelfde parcours waar een paar uur later de heren rijden?

Oblomov 26 september 2019 om 18:30

@thorsen

Eerder naar Parijs-Dakar…

john 26 september 2019 om 18:48

@Oblomov. Ik weet niet waar dit op slaat ,maar als je denk dat Frits van Eerd nog iets met Paris -Dakar doet dan loop je enkele jaren achter

Oblomov 27 september 2019 om 01:00

@John

Hij heeft het over waar ASO het geld aan uitgeeft. Die organiseren ook Parijs-Dakar. Schijnt zwaar verliesgevend te zijn.

skylimit 26 september 2019 om 19:32

Wat een drogreden dragen de sponsoren aan of is dit het standaardverhaaltje van de wielerflitsredactie; na 9 respectievelijk 7 jaar zijn de doelstellingen ruimschoots gehaald; naamsbekendheid en zichtbaarheid.
Zeg gewoon dat er geen budget c.q. geen interesse meer voor sponsoring is van een dameswielrenploeg.

Brummel 27 september 2019 om 10:01

je kunt de sponsoren niet de schuld geven van het belabberde financieringsmodel van het profwielrennen.

Simon1 28 september 2019 om 18:12

Mss Mapei? Hoe vet zou dat zijn.

Simon1 28 september 2019 om 18:13

Na, op de cycling podcast (zeker aan te raden) zeggen ze dat Ineos en EF bezig zijn met een entree in vrouwen wielrennen. Sowieso iets voor wielerflits om achter aan te gaan.