BMC zoekt nieuwe hoofdsponsor: “We zijn opgetogen over onze kansen”

zaterdag 30 juni 2018 om 18:42
BMC zoekt nieuwe hoofdsponsor: “We zijn opgetogen over onze kansen”

foto: Sirotti

BMC heeft nog steeds geen nieuwe hoofdsponsor voor het seizoen 2019 gevonden. Daarom voelt ploegmanager Jim Ochowicz zich genoodzaakt om op de website van het team een update te geven over de stand van zaken bij de Amerikaanse WorldTour-formatie. “We zijn opgetogen over onze kansen om een nieuwe hoofdsponsor te vinden. De afgelopen dagen hebben een aantal goede kansen zich aan ons gepresenteerd en we zijn in gesprek met een aantal potentiële sponsors”, zo valt te lezen.

“We willen onze WorldTour-licentie behouden in 2019 en willen met 24 of 25 renners aan het het seizoen beginnen. We snappen nu dat mensen onzekerheden hebben over hun toekomst omdat de tijd zo snel voorbij gaat, maar we zijn heel optimistisch over onze kansen en hopen binnenkort meer duidelijk te geven”, zo vertelt Ochowicz.

Verder wil de teammanager duidelijk maken dat de volledige aandacht van de ploeg bij de Tour de France ligt, het grootste doel van het jaar. In de Tour wil BMC met kopman Richie Porte op het podium eindigen.

Dit artikel delen:

4 Reacties

mooiman 30 juni 2018 om 19:13

Tsja wat moet hier nu weer van denken; opgetogen over kansen, 1 week voor de TDF?

Mwielerfan 30 juni 2018 om 19:17

Een aantal kansen. Tussen de regels lees ik vooral dat het dus allemaal nog niet zo concreet is.

flyellus42 30 juni 2018 om 19:26

tja, die Jim Ochowicz loopt al sinds oktober vorig jaar te verkondigen dat ie in gesprek is met potentiele geldschieters, maar tot op heden nog steeds niets concreets gezien.

Ik heb er weinig vertrouwen meer in. Als ik renner was bij die ploeg zou ik maar snel ergens anders tekenen.

Jean Dumas 1 juli 2018 om 07:30

Als Tag Heuer meer naar voren wordt geschoven, lijkt het mij voor de hand liggen dat BMW een tijdrijdersploeg met Zwitserse basis blijft. Zonder Dennis en Porte welteverstaan

Headlines

Materiaalzone

Populair