BMC-manager Ochowicz: “Op dit moment zou ik geen ploeg kunnen maken”

dinsdag 12 juni 2018 om 13:35

foto: Sirotti

De toekomst van BMC is nog altijd niet zekergesteld. Ploegmanager Jim Ochowicz is al langere tijd op zoek naar sponsors, maar het blijkt een moeizaam proces. “Op dit moment zou ik geen ploeg kunnen maken want ik heb geen geld”, tekent Het Nieuwsblad op uit zijn mond.


Greg Van Avermaet, één van Ochowicz’ renners, voerde de afgelopen weken al de druk op tot het geven van duidelijkheid omtrent de toekomst van de Amerikaanse formatie. “Ik wil echter geen deadline plakken op het vinden van de broodnodige sponsor”, zegt Ochowicz. “Ook de Tour is geen deadline voor mij. Op dit moment kan ik simpelweg niets zeggen. Liever twee weken geleden dan volgende week. Maar ik ben er gerust in dat de renners zullen blijven focussen op hun job, ook in de Tour. De huidige situatie zal daar geen invloed op hebben.”

De ploegmanager beseft dat hij door de onzekere situatie een aantal renners kan kwijtraken. “Maar dat zou ook zo zijn als ik budget had gehad want er zijn heel wat renners einde contract. Ik weet echter ook dat elk jaar sommige toppers pas in december bij een ploeg tekenen”, aldus Ochowicz.

#

15 Reacties

jessevdalen 12 juni 2018 om 13:36

Komt niet goed vrees ik. Voor de tour geen duidelijkheid en de transfermarkt breekt open, want zijn renners zullen dan bij andere ploegen gaan tekenen…

Polleke 12 juni 2018 om 13:44

Zo meneer Kerkhofs….kom er maar in…

Poeksel 12 juni 2018 om 13:45

Inderdaad een heel ander verhaal dan http://www.wielerflits.nl/nieuws/357081/toekomst-bmc-ploeg-verzekerd.html

Overigens, er zullen sowieso wel renners weggaan, maar die zijn te vervangen, dus dat zal niet het grootste probleem zijn.

Samlambeej 12 juni 2018 om 13:52

Is daar in Californië nou geen één multimiljonair of miljardenbedrijf warm te maken met een promo-filmpje van Parijs-Roubaix, de leiderstruien van Dennis en de ploegentijdrit?

Polleke 12 juni 2018 om 14:37

Miljonairs zullen ook wel eens iets lezen over salbutamol en cortisone leveringen …

Japiev 12 juni 2018 om 14:53

En zij lezen ook over 1 ploeg met een megabudget die er ver boven uit steekt tov de rest en die niet zo transparant over bepaalde schimmige kwesties zijn terwijl ze wel pretenderen dat te zijn. Waarom zou je dan zoveel miljoenen er tegen aan gaan gooien terwijl je weinig value for money krijgt en de sport ook nog steeds niet zo zuiver voor staat.

Samlambeej 12 juni 2018 om 15:43

Zouden amerikaanse multimiljonairs echt zo goed ingevoerd zijn? Volgens mij checken ze eerst de beurs en worden ze daarna overstelpt met Trumptweets en plastic presenters. Daarbij, alsof ze zelf nooit nen hoek hebben afgesneden of een semi-legaal trucje hebben toegepast om te geraken waar ze nu zijn.

SKY is oppermachtig in het rondewerk, in de sprint en ééndagswedstrijden zijn ze nagenoeg onzichtbaar. Als je dat van 'schimmige zaken' doortrekt dan zou geen enkele sponsor nog z'n contract moeten verlengen. Die Amerikanen hebben het toch zelf uitgevonden "there's no such thing as bad publicity". Wat jullie zeggen klopt wel maar mijn punt was:
Er zijn daar toch genoeg rijke bedrijven/mensen op zoek naar wat extra exposure.

Scott Sunderland 12 juni 2018 om 16:06

Zo dat wordt interessant op de transfermarkt straks. Genoeg leuks te halen bij deze ploeg hoor.

Djoop 12 juni 2018 om 16:51

Tja, wie weet wie volgend jaar de exclusieve rechten koopt, er is geen enkele zekerheid qua exposure. Niemand die het belang van de sport vertegenwoordigd, laat staan zich bezig houd met het vergroten van de exposure.
Bovendien wordt de sport sinds vorig jaar gegijzeld door een renner die de doping regels overtreden heeft, dat weigert te erkennen, en daar vooralsnog op grotesque wijze mee weg komt.

Koersmaniak 12 juni 2018 om 17:22

Ik denk dat het doek valt, de deadline is al meerdere keren verschoven.
Zeker tijdens de Tour zullen onderhandelingen gevoerd worden met andere teams.

Dark Noise 12 juni 2018 om 17:45

Als het doek zou vallen komt er een plaats vacant voor een nieuwe WT ploeg

pjam4 12 juni 2018 om 18:32

@Dark Noise: nee toch, dan gaan ze terug naar 17 is de bedoeling ..!?

Natte spons 12 juni 2018 om 21:28

Ze willen zelfs terug naar 16.

rvb 12 juni 2018 om 21:57

qatar moet je zijn.

nickdt 13 juni 2018 om 00:19

Enige mogelijkheid in mijn ogen voor BMC om te overleven is een stapje terug te zetten.