Bernal: “Vandaag was echt een moeizame dag”

woensdag 26 mei 2021 om 18:19
Bernal: “Vandaag was echt een moeizame dag”

foto: Cor Vos

Egan Bernal gaf na afloop van de Giro-etappe naar Sega di Ala toe dat hij een moeizame dag had. Op de slotklim verloor hij meer dan vijftig seconden op Simon Yates, die samen met João Almeida bij de Colombiaan was weggereden. Bernal behield wel het roze.

“Vandaag was echt een moeizame dag. De laatste kilometers waren erg steil. Ik probeerde Yates te volgen, maar vandaag was hij sterker dan ik. Toen probeerde ik bij Caruso te blijven, hij staat het dichtst in het klassement. Ik wilde geen risico’s nemen. Yates was indrukwekkend vandaag. Ik heb slechts mijn best gedaan”, zei Bernal naderhand.

Ondanks de moeilijke dag, was de kopman van INEOS Grenadiers nog best tevreden. “Ik verloor immers niet al te veel tijd op Yates. Vandaag was perfect voor hem. Op Caruso verloor ik maar een paar seconden, dus op een slechte dag als vandaag verloor ik bijna niets op de nummer twee van het klassement. Op Yates heb ik nog aardig wat voorsprong.”

Voor Bernal staat voorop dat hij uiteindelijk in Milaan als eindwinnaar wordt gehuldigd. “Of ik de Giro met een seconde of twee minuten win, is voor mij hetzelfde”, zei hij tot slot.

Dit artikel delen:

34 Reacties

S'mon 26 mei 2021 om 18:24

Hij zal hoe dan ook ontgoocheld zijn. Maar hij vat het goed op en gaat ervan uit dat het slechts één slechte dag is, laten we hopen voor hem dat hij gelijk heeft.

Murcia 26 mei 2021 om 18:26

Hij heeft natuurlijk gelijk, maar hij heeft wel dat aura van onoverwinnelijkheid verloren vandaag. Dat beeld van een omkijkende Caruso die niet kan geloven dat de roze trui niet vooruit komt is goud. Nu is het zaak om de uitstekende ploeg te gebruiken om hem als het iets structureels is door die laatste etappes te loodsen. Mocht het zijn rug zijn kan het wel interessant worden nog.

Pogacar_GOAT 26 mei 2021 om 18:27

Prima, geen slappe excuses, gewoon niet goed genoeg vandaag. Zo kan het dus ook.

Gilberto 26 mei 2021 om 19:55

Naar wie wil je nou eigelijk een sneer uitdelen?

AdZ 26 mei 2021 om 22:28

Woehaa naar wie denk je? Maar respect voor Bernal.

tvm 26 mei 2021 om 18:29

Bernal lijkt opnieuw een grote ronde naar zich toe te trekken waarvan het parcours (in bergetappe(s)) is onthoofd.

Willem040 26 mei 2021 om 18:32

Lekker hè.. Azijn…

Ward 26 mei 2021 om 18:32

Dat is niet eerlijk. Net zoals in de Tour die hij won konden de verschillen net zo goed veel groter zijn als de oorspronkelijke etappes gereden werden zoals voorzien.

Italia 26 mei 2021 om 18:47

Volgens mij is alleen de rit van afgelopen maandag onthoofd. De Mottarone in de rit van vrijdag had niet veel uit gemaakt, te vroeg in de etappe. Je reactie slaat dus nergens op.

Panache 26 mei 2021 om 18:50

TVM doet een constatering (terecht), hij zegt niet dat Bernal de zege(s) niet verdiend heeft.

Tempobeul 26 mei 2021 om 18:56

Een renner kan alleen maar winnen op het parcours dat hem wordt voorgeschoteld.

Ward 26 mei 2021 om 20:25

@Panache
Als hij er niets mee insinueert, is het even relevant als stellen dat hij alweer een grote ronde op een fiets met 2 wielen wint

tvm 26 mei 2021 om 22:18

@ward,

Ik wilde er inderdaad niets mee insinueren. Het viel mij gewoon op, een vaststelling. In de Tour was het overigens niet nadelig voor hem, en het is ook niet in zijn nadeel voor komend weekend, dat er een berg is uitgehaald. Minder kans op een (groot) verval t.o.v. bijv. Yates.

Mocht Bernal het karwei klaren dat is dat dik verdient. Aanvallend gereden en nergens gestolen.

Rondje 25 26 mei 2021 om 18:30

Hoe dan ook. Deze Bernal is niet onoverwinnelijk blijkt. Dat zullen de anderen zeker gaan gebruiken in de twee bergetappes die nog gaan komen.
Voer voor de anderen dus.

Fast Freddy 26 mei 2021 om 18:33

Als ie maar niet met een seconde verliest, want dan krijgt hij nog grote spijt van het uittrekken van zijn jackie voor de foto in Cortina

pirazzi 26 mei 2021 om 21:19

Ja, vooral ook omdat het regende.

Dikke vrouw 26 mei 2021 om 18:45

Slechte dag ok . Maar als het zijn rug is…..

orlando dani 26 mei 2021 om 18:46

Geen hongerklop dus.. Ze gaan hem nu testen

Dikke vrouw 26 mei 2021 om 18:56

Testen? Voor wat?

vincenzo 26 mei 2021 om 20:25

Op een opkomende Coronabesmetting denk ik

Dikke vrouw 26 mei 2021 om 20:56

Waar lees je dat?

vincenzo 26 mei 2021 om 21:19

Grapje natuurlijk

stormjager 26 mei 2021 om 18:55

Liever een menselijke Bernal dan een onnatuurlijke kampioen die maar blijft gaan. Prima zo.

Romāns Vainšteins 26 mei 2021 om 18:56

Wat Bernal hier zegt is natuurlijk niet blind aan te nemen. Als het wel degelijk zijn rug is moet hij daar zijn muil over houden en deze lekker in het hotel alle kanten op laten kneden. Aankomende vrijdag en zaterdag het hele team in colonne op kop om er genoeg knechten van de anderen af te rijden dat de kopmannen zelf moeten gaan om te zien hoe het zit, níet het initiatief aan een ander laten en vooral op de stoïcijnse smoel oefenen.

Edoch is vooral Yates niet achterlijk en die zal in ieder geval nagaan of hij vrij en/of zaterdag er een tweeberger uitgooien kan. Caruso zal met dreigende huurmoordenaarsblik in het wiel blijven hangen tot er iets, letterlijk dan wel figuurlijk, knakt en dan gewoon doorkachelen.

Veloburto 26 mei 2021 om 19:51

Caruso had vandaag ook in zn wiel moeten gaan zitten ipv hem te helpen

Romāns Vainšteins 26 mei 2021 om 20:21

Nee. Caruso kon vandaag mooi tegelijkertijd Yates dichter krijgen en Vlasov en Carthy verder op achterstand rijden met hulp van Martinez en Bilbao. Eigenlijk heeft hij hier zijn podium veilig gereden.

vincenzo 26 mei 2021 om 20:26

Hij zal nooit openlijk zeggen dat zijn rug opspeelt zolang de Ronde nog niet is afgelopen. We zullen het achteraf horen of zien in de komende bergetappes.

rennerske 26 mei 2021 om 19:08

Wordt dit alsnog de Giro van “de rug” ?

fietsvriend 26 mei 2021 om 19:37

Mag zijn ploeg een attest schrijven voor die rug?

Titaantje 26 mei 2021 om 19:45

dat is vast al gedaan fietsvriend, denk ik

Westfalen 26 mei 2021 om 19:57

Bernal vertelt hier alleen maar wat iedereen ook heeft gezien. Niets nieuws dus. Het is goed mogelijk dat er meer speelt. Laat de concurrentie hem morgen maar even testen in de slotfase.

plattenband 26 mei 2021 om 20:32

Wow wat een verschil!

Bernal heeft een mindere dag en amper reacties op dit forum…
Hoe saai !!

Missen jullie Rev niet? Bij elke scheet rond hem tientallen reacties, verhitte discussies…
Hier bijna niks.
Is het dan verbazend dat sponsors kwijlen op Rev?

Pogacar_GOAT 26 mei 2021 om 20:49

Benieuwd of ze na deze giro nog steeds zo kwijlen op Evenepoel.

Romāns Vainšteins 26 mei 2021 om 20:55

Is gewoon een incrowd navelstaar-contest die hier gevoerd wordt, leuk voor de chagerijnige patriotten en bitchfightchicks. Net zoals dat schaamteloos ophemelen van Emmy Vanderpee zijn hier op andere fora weer andere renners de katalysator voor. Het is allemaal net zo dom als ‘waat doe joe tink’.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair