Bernal wil Roglic aanvallen: “Ik heb niets te verliezen”

dinsdag 31 augustus 2021 om 18:06
Bernal wil Roglic aanvallen: “Ik heb niets te verliezen”

foto: Cor Vos (archief)

Egan Bernal is van plan om de komende dagen een alles-of-niets-aanval te plaatsen in de Vuelta a España. De kopman van INEOS Grenadiers heeft met nog vijf etappes te gaan bijna drie minuten achterstand op Primož Roglič. “Ik wil hem graag aanvallen, want ik heb niets te verliezen”, zegt de Colombiaan.

“Ik denk dat de rustdag heel welkom was. Die hebben we nodig gehad en deze zestiende etappe was goed om de benen weer in beweging te krijgen”, aldus Bernal. Woensdag wacht de bergrit naar Lagos de Covadonga. Een kans om tijd terug te pakken. “Het boeit mij niet of ik vijfde of tiende ben in het algemeen klassement. Maar dan moet je daar wel de benen voor hebben.”

Bernal denkt daarbij terug aan de door hem gewonnen Giro d’Italia. “Toen viel ik als klassementsleider vroeg aan. Dat had niet gehoeven, maar ik voelde mij sterk en vind het leuk om zo te koersen. Het is dus even kijken hoe ik mij voel. Als ik mij goed voel, dan zal ik mij laten zien. We hebben een sterke ploeg. Adam Yates is ook erg goed, dat kan ik zien. Het probleem is dat we al twee renners zijn kwijtgeraakt. Sivakov, Van Baarle en Puccio doen nog goed werk, maar ik weet niet hoe goed zij zijn morgen. Maar we gaan het zeker proberen”, houdt de Colombiaanse klimmer hoop.

Dit artikel delen:

20 Reacties

vevie 31 augustus 2021 om 18:18

Kijk, daar houden we van. Vijfde of tiende maakt idd niet uit voor renners van dit kaliber die al grote wedstrijden hebben gewonnen. Goede mentaliteit. Ik denk dat hij het morgen en donderdag zeker gaat proberen, maar niet de benen zal hebben om Roglic in de problemen te brengen. Het is eerder Lopez die nog zeker moet uitkijken voor Haig en Bernal, met het oog op de laatste tijdrit.

Handige Harry 31 augustus 2021 om 18:25

Ja als je al veel hebt gewonnen kun je zo denken.
De rest van de top tien uitgezonderd Roglic denkt dus niet zo.

Steven_E 31 augustus 2021 om 18:30

Mas kan ook zo denken, die heeft al enkele keren top-5 gereden. Nog eens 2e, 3e of 5e zal hem zoveel niet uitmaken. Zeker omdat er sowieso nog een teammaat in de buurt staat ook.

horsm 31 augustus 2021 om 18:34

Ik denk dat Mas toch niet graag zijn podiumplek kwijtraakt. Dus ‘alles of niets’ zie ik hem niet doen.

Polleke 31 augustus 2021 om 18:52

Mas gaat altijd voor zijn podiumplekje, Lopez kan eventueel zo’n nummer op poten zetten en Bernal in deze vorm zal niet al te veel problemen veroorzaken, behalve bij zichzelf…

Mwielerfan 31 augustus 2021 om 19:03

Mas heeft nog weinig op het podium gestaan. Daarnaast zal hij tevreden zijn met meedoen voor winst zonder risico’s te nemen. Dat is immers ook een serieuze carrière stap

Boasson en Hagen 31 augustus 2021 om 19:22

“Helaas” hebben we ook nog ploegleiders en sponsoren, voor wie een 5e of 10e plaats wel degelijk verschil maakt.

DopieJopie 31 augustus 2021 om 18:26

De wil is daar, nu de benen nog.

Franco Ballerini 31 augustus 2021 om 18:33

Ik hoop dat Roglic deze Vuelta pakt, maar ik ben het eens met mijn niet zo hele goede vriend “Man met de hamer”: hij oogt zeer kwetsbaar. Met stevige aanvallen van Movistar en Ineos kan het nog wel eens een lastig weekje voor hem worden. Gelukkig zal er tussen deze ploegen totaal geen coördinatie zijn. Elkaar vliegen afvangen, daar zal het wel bij blijven met een lachende derde.

Emergo 31 augustus 2021 om 19:09

Heeft de “Man met de je weetwel” je geappt ??

Franco Ballerini 31 augustus 2021 om 19:35

Geappt? Ik weet nog net wat het betekent, maar geen smartphone voor mij.

josi 31 augustus 2021 om 19:05

Interessant dat hij al zijn ploeggenoten noemt, met uitzondering van Pidcock.

Tony 31 augustus 2021 om 19:18

Elke klassement rijder zal Primoz moeten aanvallen. Maar zijn ze ertoe in staat?

LaDoyenne 31 augustus 2021 om 19:27

"BERNAL WIL ROGLIC AANVALLEN" leest de titel. Maar is dat wat Bernal zei? Hij wilt tijd winnen. Maar op wie? Misschien enkel op de huidige nummers 5,4,3 en/of 2?
Nu, gegeven zijn rijstijl, zie ik niet hoé hij dat wilt doen: hij kan nl. geen versnelling plaatsen; hij lijkt niet van z'n zadel te kunnen.

IlPirata 31 augustus 2021 om 19:35

Hoop dat het gaat lukken ,samen met Lopez. Echter je moet wel de benen hebben.
Bernal is een bescheiden kampioen, ik hou er van.
Mas kan al tevreden zijn met zijn 2e stek, dus hopelijk Lopez en Bernal samen.

VerstandOpNul 31 augustus 2021 om 20:30

Ik blijf hopen op wat spektakel. Maar na de Tour, waarin Ineos zich echt geen raad wist, zijn mijn verwachtingen niet al te hoog..

Daniel17 31 augustus 2021 om 20:46

Ik denk dat Bahrein het enige team is met echt een ploeg om iets te forceren.

Chasse_patate 31 augustus 2021 om 21:34

Maar haig is niet sterk genoeg om te winnen van Roglic en Landa is te ver weg.

IlPirata 31 augustus 2021 om 22:17

Haig is al blij dat hij hier aan het rondrijden is in het AK. Padun heeft de vorm niet en Caruso staat te ver weg in het klassement, terwijl die al tevreden is met een 2e stek giro en ritwinst vuelta , lijkt mij. Dus het zal echt van Movistar en Ineos moeten komen. Voor de spanning dan, met roglic als eindwinnaar heeft niemand problemen, maar een beetje spanning kan nooit kwaad, zeker na afgelopen weekend.

Marco Willems 1 september 2021 om 00:36

Ik zie Roglic steeds alleen maar naar Mas kijken en het liefst zo min mogelijk reageren. Als Superman en Bernal morgen voor de Covadonga vertrekken en paar knechten voorop hebben ben ik wel benieuwd hoe het loopt.

Volg hier

Headlines

Materiaalzone

Populair