Bergkoning Barguil: “Deze Tour is als een droom van drie weken”

donderdag 20 juli 2017 om 18:30
Bergkoning Barguil: “Deze Tour is als een droom van drie weken”

Warren Barguil zette vandaag de kroon op zijn werk met een nieuwe ritzege. Op de Col d’Izoard bleek hij de renner van Sunweb over de beste klimmersbenen te beschikken. “Dit is echt fantastisch. Ik kan het niet geloven. Deze Tour is als een droom van drie weken”, reageerde Barguil na afloop.


De Fransman had vandaag met name het doel om een plekje op te schuiven in het algemeen klassement. “Ik heb gewacht op het steile stuk. Ik wilde tijd pakken op Contador en opschuiven. Ik viel aan en hij volgde mij. We kwamen bij Mollema en achter mij hoorde ik dat hij ‘langzamer’ riep naar Mollema.  Toen besloot ik te gaan en tempo te maken tot de top”, kijkt hij terug. Barguil slaagde in zijn opzet. In het algemeen klassement steeg hij een plekje naar de negende plaats. Contador staat nu tiende.

In de slotfase bleek er bovendien nog een ritzege in te zitten. “In de laatste kilometers zag ik Atapuma rijden. In de Ronde van Zwitserland reed ik vorig jaar achter hem en kon ik het gat niet dichten. Maar vandaag lukte het mij wel. Prachtig!”

Dit artikel delen:

17 Reacties

nikleb 20 juli 2017 om 18:58

Weet iemand hoe lang zijn contract nog doorloopt?

Geit in mijn Kelderman 20 juli 2017 om 19:00

Ongelooflijk knap ook wat die ploeg aan het presteren is. Daar gaat iets erg goed binnen die ploeg. Maar eerlijk is eerlijk, niemand had dit niveau van Barguil kunnen verwachten. Vorig jaar was het toch licht tegenvallend wat hij liet zien.

P.S. waar komt die ploegleider vandaan? Dat accent van ‘m is op z’n zachtst gezegd niet moeders mooiste.

Lalsacien 20 juli 2017 om 19:11

Twee ritzeges in zijn eerste Vuelta, twee ritzeges in deze Tour.
Het staat nu 2-2 en ieder een trui op de kamer van Barguil en Matthews!!!

barthvos 20 juli 2017 om 19:17

@nikleb
Hij heeft een contract tot en met 2018, zie de volgende link; http://www.procyclingstats.com/rider/Warren_Barguil.

Maenhout 20 juli 2017 om 19:33

@Geit in mijn Kelderman – 20 juli 2017 om 19:00 : Als je Aike Visbeek bedoelt, die schijnt in Zweden te wonen, maar is wel gewoon Nederlander.

Sephiroth 20 juli 2017 om 19:37

Ettix, sky of Sunweb heeft de beste Tour.. en wat mij betreft is dat sunweb met 4 ritten en groen+bollen+top10. Sky heeft geen ritzeges en enkel de gele trui. Ettix mooi met 5 ritzeges en martin in de top 10, maar toch wat minder na het uitvalen van Kittel.

Oftewel mn complimenten, extreem jammer dat Sagan er niet is. Ik had graag sagan vs Matthews gezien voor het groen.

Koel 20 juli 2017 om 19:42

Geit in mijn Kelderman – 20 juli 2017 om 19:00
Amsterdams, inderdaad een minpuntje, maar hij woont inderdaad in Zweden.

MIG 20 juli 2017 om 19:43

Ik weet dat het voelt alsof het een decennium geleden was, maar Sky won in Düsseldorf.

Verder heel leuk voor Barguil.

Edwinnaar 20 juli 2017 om 20:13

Prachtige Tour voor Sunweb en Barguil, niet verwacht van hem, wauw. Dik verdiend bergkoning ook trouwens.

@Sephiroth: Sky heeft de eerste etappe gewonnen met Thomas. :)

TykkeThor 20 juli 2017 om 21:09

Was nooit zo overtuigd van zijn kwaliteiten nadat hij leek te stagneren, maar hij laat echt zien tot de beste klimmers ter wereld te horen. Gisteren en vandaag ook laten zien met de wereldtop mee te kunnen. Ik hoop niet dat hij z’n klassementsambities opbergt.

Sebas 20 juli 2017 om 21:13

Ik had dat gevoel ook @ TT , maar heb echt genoten van deze sympathieke flyer in de bollentrui.

Romāns Vainšteins 20 juli 2017 om 21:14

Poels zou ook precies dit type renner kunnen zijn.

oscarito1908 20 juli 2017 om 21:19

Sympathieke jongen en een geweldige renner.

ah-ja 20 juli 2017 om 21:20

Een roes lijkt me… de vorm van deze ploeg tart voor mij de verbeelding. Hier zit een systeem achter

TeamNL 20 juli 2017 om 21:32

Team Sunweb: 4 Ritzeges, Plek 9 in het klassement en 2 truien + met 9 man naar Parijs.

Team Sky: Winnaar Tour en een ritzege

Team QST: 5 ritzeges, plek 6 in het klassement en met 6 man in Parijs.

Sunweb ploeg van deze tour. Heeft de tour kleur gegeven in de 2e en 3e week.

NDI22 21 juli 2017 om 00:08

Heerlijke ronde van Barguil – voor mij de smaakmaker van deze Tour. Het lijkt qua sfeer ook gewoon enorm goed te zitten in dat team. Dat zie je iedere keer weer terug. Als je ooit aan teamsport hebt gedaan weet je dat dat enorm belangrijk is.

Moosje07 21 juli 2017 om 07:21

Typisch dat als een team goed draait er ook niemand (hard) valt of ziek wordt. Sunweb straks met 9 man in parijs