Beloftevolle Martin Svrcek (18) tekent meerjarig contract bij Deceuninck-Quick-Step

woensdag 22 september 2021 om 11:06
Beloftevolle Martin Svrcek (18) tekent meerjarig contract bij Deceuninck-Quick-Step

foto: Cor Vos

Deceuninck-Quick-Step heeft een aardige slag geslagen met het aantrekken van Martin Svrček. De pas 18-jarige Slowaak staat te boek als een talent en won dit seizoen liefst vijftien wedstrijden in de juniorencategorie. Svrček zal eerst nog een half jaar bij de beloften rijpen, alvorens hij de stap maakt naar de WorldTour.

Svrček werd achttien jaar geleden geboren in het bescheiden Slowaakse plaatsje Nesluša en bleek al op jonge leeftijd talent te hebben voor de fiets. Dit jaar reed hij zijn eerste volledige seizoen in de juniorencategorie als renner van Team Franco Ballerini en met vijftien overwinningen wist hij meteen naam te maken. Zo won hij onder meer de Tour du Leman, een rit in de Tour de la Région Paca en enkele hoog aangeschreven Italiaanse eendagskoersen.

Svrček werd eerder deze maand ook geselecteerd voor het EK wielrennen in Trentino. De snelle en sterke Slowaak deed mee aan de wegrit en kwam als achtste over de streep, in een achtervolgend groepje op slechts tien seconden van winnaar Romain Grégoire, runner-up Per Strand Hagenes en bronzen medaillist Lenny Martinez. Svrček deed gisteren ook mee aan het WK tijdrijden voor junioren, maar finishte met een zeventiende stek buiten de top-10.

Droom 
De nieuwste aanwinst van Deceuninck-Quick-Step is vanzelfsprekend dolgelukkig. “Deceuninck-Quick-Step is de beste ploeg ter wereld en dit komt als een verrassing. Mijn droom is om op WorldTour-niveau uit te komen. Alles spreekt me aan, als het over Deceuninck-Quick-Step gaat. De sfeer, de winnaarsmentaliteit, de geschiedenis en het tenue. Wat mijn doelen zijn? Ik wil alles geven voor de ploeg, nog meer ervaring opdoen en mezelf verbeteren.”

Met Svrček zet Deceuninck-Quick-Step nog meer in op de toekomst. “We zijn trots op het feit dat Martin volgend jaar voor onze ploeg zal uitkomen. We zijn ervan overtuigd dat hij zijn volledige potentieel zal laten zien binnen onze formatie. We volgden hem al een tijdje. Hij is nog altijd maar 18 jaar, maar heeft al geweldige resultaten geboekt”, aldus teammanager Patrick Lefevere. Svrček, die tekent tot eind 2025, sluit vanaf juli 2022 aan bij Deceuninck-Quick-Step.

Dit artikel delen:

24 Reacties

Daniel17 22 september 2021 om 11:22

De koersen die hij won waren niet echt super bezet, ik vind hem persoonlijk niet echt een supertalent (zoals Uijtdebroeks, Gregoire en Hagenes). Maar steeds meer renners krijgen vanuit de junioren al zekerheid om prof te worden. Ik tel er al 5.

Koersmaniak 22 september 2021 om 11:27

Lijkt er ondanks zijn 15 overwinningen internationaal niet bovenuit te steken op EK en WK.
In tegenstelling tot Evenepoel en Simmons die er bij de junioren bovenuit staken.

Landeirovic 22 september 2021 om 11:29

Klopt geen Ayuso, Di Gregoire, Evenepoel. Maar DQS haalt wel altijd alles uit hun renners/ talenten.

Dikke Vrouw 22 september 2021 om 11:38

zo moet het ook maniak een toptalent dat nog net onder de radar is

Romāns Vainšteins 22 september 2021 om 11:41

EK , WK zijn 2 koersen. Als hij toevallig een dijspier verrekt heeft met de Boheemse polka denk al je snel van ‘oh, hij kan niet mee internationaal’.

peervaneynthoven 22 september 2021 om 11:58

“Als hij toevallig een dijspier verrekt heeft met de Boheemse polka denk al je snel van ‘oh, hij kan niet mee internationaal”. Zo ziet geforceerde humor er uit van mensen die denken dat ze leuk zijn. ‘Would be’ comediant waar hooguit 3 of 4 mensen in het theater naar komen luisteren. Gênant. Het blijkt een terugkerend [email protected]

platteprijs 22 september 2021 om 12:44

@peer ben benieuwd: hoe gaat dit in zijn werk? Krijg je een pushbericht als RV iets op dit forum schrijft?

Maillot à Pois 22 september 2021 om 12:54

Ik zal het voor je vertalen peer: RV bedoelt dat EK en WK ook maar een momentopname zijn.

Wat hij op zijn gehele eigen wijze formuleert, maar louter comedy zou ik het niet noemen.

Dolledriesoldebroek 22 september 2021 om 12:56

Ja Peer, dan zet ik die meldingen ook even aan! Er kan bij meestal wel een glimlachje vanaf als RV wat plaatst.

peervaneynthoven 23 september 2021 om 00:05

Zou ik niet doen want dan blijft je computer roodgloeiend van die dagelijkse karrevracht aan pushberichten.Jullie weten toch dat @RV elk jaar voor de reaguurderbulkbokaal gaat? Die wordt namelijk uitgereikt door zijn dweepmaster Patrick Lefevere. Ik hoorde dat het een persoonlijk door hem getekend blauw DCQ casual shirtje is.
Hij is al aardig op weg .Ik wens hem succes.

Verweggistan 22 september 2021 om 11:36

Misschien is het geld dan toch echt op.

Dikke Vrouw 22 september 2021 om 11:36

Enorm talent deze, heeft Lefevre echt een neus voor

Sagan=hulk 22 september 2021 om 11:49

Lijkt me een verplichte transfer met Bakala geld.

notriple 22 september 2021 om 11:53

Dqs trekt alleen maar renners aan, om andere ploegen niet sterker te maken.

dit is mijn achterwiel 22 september 2021 om 11:56

Dat is een logisch gevolg van jezelf sterker maken.

Chasse_patate 22 september 2021 om 12:05

Ben benieuwd, misschien de nieuwe Peter Sagan, maar kan ook zomaar een Juraj zijn die niets gaat presteren. Tegenwoordig is namelijk iedereen al beloftevol.

Panache 22 september 2021 om 12:11

Voor hetzelfde geldt had je ook Alessandro Pinarello kunnen aantrekken, of mocht dat niet van de sponsor?

JensVdB 22 september 2021 om 12:23

op pcs staan geen 15 overwinningen dit seizoen voor die gast

Daniel17 22 september 2021 om 12:28

op firstcycling wel, PCS houdt de junioren wedstrijden niet goed bij

thorsen 22 september 2021 om 12:30

Wat Daniel zegt, PCS houdt alleen de gecategoriseerde races bij op dit niveau.
https://firstcycling.com/rider.php?r=143307

Maillot à Pois 22 september 2021 om 12:48

Bakala zal wel een factor geweest zijn, maar DQS zal hem ook niet zomaar een contract gegeven hebben. Die zullen ook wel naar andere dingen kijken dan louter uitslagen.

Er qua prestaties bovenuit steken bij de junioren is immers geen garantie voor succes bij de profs, en ook vice versa.

xistnc 22 september 2021 om 13:27

Maar doet hij ook veldrijden?

Maartensmits 22 september 2021 om 13:54

Verstandige zet, zeer talentvolle man.

Ivanoviclover 22 september 2021 om 18:32

Ik ken hem helemaal niet dus mijn nieuwsgierigheid is gewekt.

Headlines

Materiaalzone

Populair