Blessure houdt Iserbyt aan de kant, Stuurfoutje nekt Cant

zaterdag 17 november 2018 om 17:10
Blessure houdt Iserbyt aan de kant, Stuurfoutje nekt Cant

foto: Photopress.be

Wielerflits Kort

In de rubriek WielerFlits Kort bundelt WielerFlits al het nieuws dat de site nog niet gehaald heeft. Vandaag onder meer over de blessure van Eli Iserbyt en het stuurfoutje van Sanne Cant.

Blessure houdt Eli Iserbyt aan de kant in Tábor

Eli Iserbyt moest vandaag de Wereldbeker-veldrit in het Tsjechische Tábor noodgedwongen aan zich voorbij laten gaan. De wereldkampioen bij de beloften heeft een blessure aan zijn zitvlak en is bovendien ziekjes, meldde zijn ploeg Marlux-Bingoal op haar social media. Ook moet Iserbyt morgen passen voor de Kwadro Flandriencross in Hamme.

Europees kampioen Tom Pidcock won de cross in Tábor en nam door de afwezigheid van Iserbyt de leiding over in het klassement om de Wereldbeker.


Stuurfoutje nekt Sanne Cant in Tábor

Sanne Cant kwam in de Wereldbeker-cross in Tábor sterk voor de dag. Meerdere malen zette de wereldkampioene druk, maar loskomen lukte haar echter niet. In de slotronde kreeg de Belg vervolgens de deksel op de neus. Door een stuurfoutje moest zij genoegen nemen met een zesde plaats. “Ik voelde me echt in orde. Ik denk dat ik de wedstrijd toch redelijk onder controle had. Spijtig dat het op zo’n stom moment misloopt. Ik ga met een klotegevoel naar huis. Ik denk dat ik meer verdiende.”, vertelt ze gefrustreerd in het flashinterview na afloop.

Dit artikel delen:

10 Reacties

EddyB1958 17 november 2018 om 13:01

Misschien kan Betsema hem een potje huidzalf op basis van schapenwolvet bezorgen van boerderij De NoordKroon op Texel.

Mwielerfan 17 november 2018 om 17:16

Meer verdiende als je de andere niet los kunt rijden en als een onervaren renster achterin een groepje suf in de laatste ronde?

josi 17 november 2018 om 18:02

Volgens mij is sturen toch ook wel onderdeel van de sport. Helaas voor Cant is ze daar niet de beste in.

Jowinho 17 november 2018 om 20:06

Sturen kan Cant toch echt wel als de beste. Was eerder een tactische fout.

Beekman 17 november 2018 om 18:04

Alweer huilie huilie van Cant, achteraf. Zo sterk was ze niet, volgens mij was ze blij dat ze eraan kon blijven hangen, het verschil kon ze niet maken, dat zegt al genoeg.

boenk 18 november 2018 om 03:50

Cant was echt wel in orde, als je dat niet, vul zelf maar aan. Cant is trouwens ook relatief snel in de sprint, dus zij moet niet noodzakelijk de rest eraf rijden.

Ik vind de onzin die Van der Haar staat uit te kramen veel erger. Die vond ook dat hij meer verdiende. Heeft geen meter op kop gereden, had dan nog alle moeite van de wereld om een gat van 10 seconden dicht te rijden op iemand die al 45 minuten alleen reed. Gaat opnieuw daar in het wiel zitten (kan hij als de besten) en wanneer hij het gat niet opnieuw toe krijgt omdat hij op technisch vlak niet mee kan (maar dat hoort er ook bij, lees ik hier wat hogerop) en dan achteraf nog komen lullen dat er meer in zat. Sja man.

Beekman 18 november 2018 om 08:58

@Boenk, als Cant in orde was dan had ze hun er wel af gereden, geprobeerd maar je hebt met eigen ogen kunnen zien dat ze daar niet sterk genoeg voor was. Inderdaad is Cant een snelle sprintster en zeer technisch, maar wat ik nu zie wat de “jonkies”presteren vrees ik toch voor haar dat ze volgend jaar enkel voor de ereplaatsen gaat rijden. Heb ik wel vaker hier gezegd, Cant is in mijn ogen lang niet de beste, alleen op technisch gebied en haar sprint heeft ze vele wedstrijden in haar voordeel kunnen beslissen.

sooike 21 november 2018 om 17:08

Alleen als Cant een koers wint is ze aanspreekbaar e enigszins benaderbaar. Wint ze niet dan is ze stuurs, zoekt altijd excuses, kijkt zuur en verveeld en sjokt met afhangende schouders naar het podium of verdwijnt mokkend in de menigte. Kortom: de Vlaamse Zuurpruim in optima forma !

vanSpringel 18 november 2018 om 01:28

Wat betekent “huilie huilie’ ? Hoor en lees dat zo nu en dan, maar kan er geen vinger op leggen.

Beekman 18 november 2018 om 08:53

Huilie Huilie is jammeren, klagen.

Volg hier