BEAT Cycling onthult selectie voor 2023, geen Jan-Willem van Schip

donderdag 22 december 2022 om 17:30
BEAT Cycling onthult selectie voor 2023, geen Jan-Willem van Schip

foto: Cor Vos

BEAT Cycling heeft de selectie voor komend seizoen gepresenteerd. De Nederlandse Continental-ploeg begint aan 2023 met tien renners. Jan-Willem van Schip, die sinds 2020 voor BEAT Cycling reed, zit daar niet bij.

Het is nog niet bekend waar de toekomst van Van Schip ligt. Hij is alvast niet de enige vertrekker bij BEAT Cycling. Ook Jente Boons, Sven Burger, Jens Schuermans en Jordy Bouts rijden in 2023 niet meer voor de ploeg. Bouts komt volgend jaar uit voor TDT-Unibet en Burger doet een stapje terug naar clubniveau. Wat de plannen van Boons en mountainbiker Schuermans zijn, is nog niet duidelijk.

Tegenover de vijf vertrekkers staan drie nieuwkomers. Het gaat om Emiel Vermeulen, Gil D’Heygere en Guillaume Visser, die de laatste maanden van 2022 al als stagiair actief was voor BEAT Cycling. Bram Dissel, Jochem Kerckhaert, Vincent Hoppezak, Stijn Daemen, Lucas Janssen, Matthijs Büchli en wereldkampioen puntenkoers Yoeri Havik reden het afgelopen seizoen ook al voor de ploeg. Brian van Goethem is vanaf volgend jaar ploegleider.

BEAT-oprichter Geert Broekhuizen is in zijn nopjes met de ploeg voor komend jaar. “We zijn blij dat we de kern van vorig jaar hebben weten te behouden en nu een jaar verder zijn in hun ontwikkeling. Nu het Road Team compleet is kijken we er naar uit om met de mannen op jacht te gaan naar succes. De focus ligt dit jaar op een Nederlands-Belgisch programma om scherpte in de groep te houden en de renners hun ambities na te laten streven.”

Selectie BEAT Cycling 2023 
flag-nl Matthijs Büchli
flag-nl Stijn Daemen
flag-be Gil D’Heygere
flag-nl Bram Dissel
flag-nl Yoeri Havik
flag-nl Vincent Hoppezak
flag-nl Lucas Janssen
flag-nl Jochem Kerckhaert
flag-be Emiel Vermeulen
flag-nl Guillaume Visser

Dit artikel delen:

13 Reacties

storm-biker 23 december 2022 om 08:08

Het wordt er niet beter op bij Beat…Terug naar het minimum van 12 renners en qua niveau gaan ze ook niet echt op vooruit. Het momentum lijkt er een beetje uit te zijn, helaas.
Van Schip heeft dit jaar 11 koersdagen gemaakt op de weg. Vorig jaar waren het er ook niet veel. Hij nam in 2021 al een lange pauze, hij kwam in de zesdaagse van Gent niet vooruit en haakte voor Rotterdam op het laatste moment af. Zo allemaal bij elkaar zijn dit geen goede voortekenen…

3
Fast Freddy 23 december 2022 om 00:26

Ik kan me niet voorstellen dat er bij BEAT geen plek was voor de baanfocus van JWvS. Is Schip er zelf klaar mee misschien?

1
jantjedeboer 23 december 2022 om 12:40

Hij gaat naar a bloc, andere Nederlandse conti ploeg

1
fransestinkkaas 22 december 2022 om 17:45

Vind ik vrij onbegrijpelijk, of Van Schip moet een betere ploeg hebben gevonden of hij gaat volledig voor de baan. Zou werkelijk niet weten waarom je niet met hem verder zou willen? Is het niet voor de sponsor exposure tijdens wedstrijden of gewoon zijn resultaten, is het wel voor zijn ervaring en de exposure tijdens interviews.

0
Verweggistan 22 december 2022 om 17:52

Wanty heeft nog een plekje vrij….

0
Wheely 22 december 2022 om 17:58

Van Schip lijkt me nu wel de ideale kandidaat voor de ploeg Tietema. Hij leek er een paar jaar terug echt door te breken net als Taco van der Hoorn maar hij is toch op een ander pad beland.

3
Bielefeld, Nordrhein-Westfalen 22 december 2022 om 18:11

Van Schip heeft al jaren weinig laten zien op de weg, vooral omdat hij zelf de voorkeur gaf aan de baan. De weg terug is niet snel gemaakt. En zijn motivatie leek ook minder te worden. Wellicht stopt hij gewoon.

1
sjoerdtjen 22 december 2022 om 20:32

Hopelijk staan er een paar talenten op met hele mooie en sterke resultaten. Gun het deze club enorm.

Van Schip zal denk ik idd voor Tietema of Wanty hebben gekozen.

0
Bielefeld, Nordrhein-Westfalen 22 december 2022 om 20:35

Ik denk niet dat Wanty interesse heeft eigenlijk. Volgens mij zijn ze nog aan het onderhandelen met Pozzovivo voor een contractverlenging.

0
Spurter 23 december 2022 om 14:57

Wat moeten ze bij Wanty en Tietema met van Schip?

0
Spurter 23 december 2022 om 14:54

Grappig. Hier leeft blijkbaar het idee van JW van Schip van WT-niveau is… Wat moet hij bij Wanty zoeken?

Van Schip heeft jaren geleden al gekozen voor de baan. Weg doet hij een beetje erbij. Dan past met zijn niveau CT prima. Blijkbaar nu naar Adbloc. Als hij echt naar de weg had gewild, dan had hij daar jaren geleden vol voor moeten gaan. Dan had hij de WT best kunnen halen. Maar blijkbaar wilde hij dat niet.

Beat dan. Op Bouts na is er eigenlijk niemand vertrokken die wat heeft laten zien. Daar zijn wel twee Belgische prijsrijders voor teruggekomen. Slechter is Beat er dus niet van geworden.

Maar geneuzel over de Tour de France en de Pro Tour kan wel achterwege blijven. Dat zijn echt dagdromen.

0
Antwanito Antwanos 23 december 2022 om 15:31

“Slechter is BEAT er dus niet van geworden.” Dat vind ik dan weer grappig…

Bouts was met afstand de kopman, maar Jens Schuermans was niet veel slechter met een vierde plek in Flèche du Sud en een zesde plek in de Rutland-Melton Classic. Van Schip redde afgelopen jaar in de ZLM Tour ook nog de meubelen voor BEAT door zevende te eindigen.

Het begrip “prijsrijders” voor Vermeulen en D’Heygere vind ik ook grappig, aangezien ze afgelopen jaar geen enkele prijs pakte. Sterker nog: verder dan een derde plek is D’Heygere nog nooit gekomen. Misschien je Beat-bril even afzetten? ;)

Als je het realistisch bekijkt, moet je gewoon tot de conclusie komen dat dit misschien wel het kwalitatief matigste team uit het bestaan van de ploeg. Ik ben dan ook bang dat het einde van de ploeg in zicht begint te komen, mede doordat TDT en VolkerWessels hebben uitgesproken wél de zekerheid te hebben om ProConti te worden…

-1
Lay On 25 december 2022 om 21:14

“TDT en VolkerWessels hebben uitgesproken wél de zekerheid te hebben om ProConti te worden” ???
Zekerheid nog wel, zo zo. Ze hebben de wens uitgesproken om ProTeam te worden, maar er zal toch echt ook voor hen nog financiering geregeld moeten worden.
Alleen klinkt het voornemen bij die 2 ploegen wel realistischer dan wat men bij BEAT de afgelopen jaren naar buiten bracht.

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone