‘B&B Hotels vindt geen sponsor, renners mogen op zoek naar nieuwe ploeg’

maandag 5 december 2022 om 11:59
‘B&B Hotels vindt geen sponsor, renners mogen op zoek naar nieuwe ploeg’

foto: Cor Vos

Het ziet er zeer slecht uit voor B&B Hotels-KTM. De ploeg van oud-renner en manager Jérôme Pineau zou in 2023 een forse upgrade krijgen, maar is er volgens Franse media niet in geslaagd om een juiste sponsor te vinden om de geschetste plannen ook daadwerkelijk te kunnen financieren.

De namen van Paris Cycling Club, Amazon France, Carrefour, Cdiscount en Engie zijn al meermaals gekoppeld aan de Franse ploeg, maar vanuit die sponsorhoek bleef het al angstvallig stil. De Franse formatie kon niet op tijd de benodigde documentatie aanleveren bij de UCI, maar kreeg alsnog extra tijd om het budget rond te krijgen. Pineau moet de zoektocht naar een juiste geldschieter echter staken, zo meldt onder meer L’Équipe.

Volgens de Franse sportkrant zijn de problemen ontstaan na het afhaken van Sephora. Sephora is een Franse winkelketen die handelt in parfum en cosmetica, opgericht in 1973. Sinds 1997 maakt het deel uit van het overkoepelende LVMH, een Frans bedrijf dat luxegoederen produceert en distribueert. De winkelketen had plannen om B&B Hotels te sponsoren, maar besloot zich uiteindelijk toch terug te trekken uit de onderhandelingen.

Laatste strohalm?
Volgens de Franse krant Le Télégramme heeft ploegbaas Jérôme Pineau zijn renners vrijdag tijdens een videovergadering laten weten dat ze naar andere opties mogen kijken. Dit betekent dat renners als Mark Cavendish, Maximiliano Richeze, Cees Bol, Nick Schultz en Stephen Williams, die al een contract hadden getekend bij B&B Hotels-KTM voor 2023, op zoek mogen naar een nieuwe werkgever. Ramon Sinkeldam koos al eieren voor zijn geld: de Nederlander heeft voor twee jaar getekend bij Alpecin-Deceuninck.

Teambaas Pineau zou volgens Cyclingtips en Le Télégramme overigens nog wel een doorstart van zijn ploeg op continentaal niveau willen bewerkstelligen.

Dit artikel delen:

17 Reacties

Polleke 5 december 2022 om 13:38

Slecht nieuws dit… toch gauw 50 families die dit even moeten trekken…
Hopelijk valt er nog wat uit de lucht…

1
JensVdB 5 december 2022 om 12:19

Hopelijl gaat Debusschere terug naar Lotto

0
platteprijs 5 december 2022 om 12:37

Waarom, wat kan Debusschere nog?

0
Dikke Vrouw 5 december 2022 om 12:38

Ze moeten maar die mozzato gaan halen das een punten kanon !

0
Bielefeld, Nordrhein-Westfalen 5 december 2022 om 12:44

Dus de huidige B&B ploeg wordt ook continentaal ? Ik dacht dat het alleen de geplande uitbreiding van de ploeg betrof.

0
Cornelius 5 december 2022 om 13:31

Zelfs continentaal is geen zekerheidje. Dit zou wel eens het einde van de ploeg kunnen zijn.

De twaalf vrouwen die al getekend hadden zullen sowieso een nieuwe ploeg moeten zoeken.

1
Cochise 5 december 2022 om 13:21

Pijnlijk… Wel goed dat er eindelijk duidelijkheid is. De transfercarrousel kan zich terug op gang trekken nu. Een paar B&B-renners die elders zullen tekenen en een paar contractlozen die nog opgevist worden door ploegen die naast hun verhoopte B&B-renner grijpen.

0
Drossard Kudus 5 december 2022 om 13:54

Goh ja, Sephora… Dat lijkt me nu ook niet echt de meest geknipte sponsorrelatie voor een wielerploeg. Tenminste, met een sport die vooral populair is onder mannen van 30+ ga je gok ik niet veel extra oogschaduwpalettes verkopen

0
Cornelius 5 december 2022 om 14:07

Het was de bedoeling uit te breiden tot een volledige ploeg met mannen-, vrouwen- en opleidingsafdelingen.

1
Drossard Kudus 5 december 2022 om 14:13

Fair enough, daar had ik geen weet van. Dat verklaart wel wat

0
Verweggistan 5 december 2022 om 14:03

Als B&B afhaakt dan is het dit jaar dé kans voor pct ploegen om eens een tourwildcard te krijgen.
Ik begreep eerder dat sponsor B&B met hetzelfde budget als dit jaar door wilde. Dat wellicht alleen de extra aangetrokken renners weer weg moeten.

0
Drossard Kudus 5 december 2022 om 14:17

Israel dan frontrunner voor WC 1
WC 2 gaat denk ik dan tussen Uno-X (obv prestaties) of Euskatel (start in Baskenland)

0
Cochise 5 december 2022 om 15:12

Misschien ben ik de draad zelf wat kwijt maar moet ook Total niet op een WC rekenen?

0
Cornelius 5 december 2022 om 16:09

Total en Lotto krijgen hun wildcards voor alle WT-koersen van de UCI. IPT krijgt van de UCI alleen wildcards voor de ééndaagse koersen.

0
Cornelius 5 december 2022 om 16:25

@Drossard Kudus Het lijkt mij het meest waarschijnlijk dat Kern Pharma een wildcard van de ASO krijgt. De tweede wildcard zal dan vermoedelijk bepaald worden door de centjes. Premier Tech heeft dan misschien wel de betere papieren.

0
Bielefeld, Nordrhein-Westfalen 5 december 2022 om 15:41

Wat betreft Cavendish denk ik de ploeg uit Israël en als dat niet doorgaat, zie ik hem ook gewoon stoppen hoor. Zonder fatsoenlijke ploeg heeft het geen zin. En de op zijn voorspraak voor B&B uit pensioen gehaalde Richeze zal wel weer plaats nemen in zijn relaxfauteuil.

0
Bielefeld, Nordrhein-Westfalen 5 december 2022 om 15:43

Wat zou Cees Bol eigenlijk voor opties hebben nog ? Ik denk dat een betere PCT ploeg wel het maximaal haalbare is, maar gegeven de tijd zal het lastig worden om er nog een fatsoenlijk contract ergens uit te slepen. Ontzettend balen voor hem..

0

Headlines

Populair

Materiaalzone