Bauke Mollema zet zijn zinnen op EK wielrennen in Nice

zaterdag 23 april 2016 om 14:48
Bauke Mollema zet zijn zinnen op EK wielrennen in Nice

Foto: Sirotti

Bauke Mollema heeft het allereerste Europees kampioenschap wielrennen voor profs aangestipt in zijn agenda. Hij ziet de koers als een ‘thuiswedstrijd’ en weet dat het parcours hem veel beter ligt dan het vlakke WK-circuit dat in Qatar op de renners ligt te wachten.

“Dat WK ga ik natuurlijk niet doen”, vertelt de renner van Trek-Segafredo in het Algemeen Dagblad. “Daar komt nog eens bij dat het EK een thuiswedstrijd is. Sinds oktober woon ik in Monaco, waar straks de start is. Ik train twee tot drie keer per week op het EK-rondje, dus dat wordt wel speciaal straks.”

De wegwedstrijd voor profs vormt op zondag 18 september het sluitstuk van het EK wielrennen. Grote namen als Philippe Gilbert, Alberto Contador, Fabio Aru en Vincenzo Nibali hebben hun komst al toegezegd, liet de organisatie vorige maand weten tijdens de officiële presentatie van het parcours.

Dit artikel delen:

17 Reacties

Tuttipazzi 23 april 2016 om 15:13

Dat wordt een leuk EK, waarschijnlijk een leukere wedstrijd dan het WK. Gaat het EK eigenlijk ook gepaard met een truitje?

clarylucky 23 april 2016 om 15:24

De oceanische en Afrikaanse kampioen krijgt geen truitje dus…

LutsenkoFan 23 april 2016 om 15:40

Mss dezelfde als die van van der haar maar dan vind ik wel dat er ook een Afrikaanse,Amerikaanse en Aziatische/oceanische trui moet komen/zijn

xistnc 23 april 2016 om 15:40

Nice!

Plaggie 23 april 2016 om 15:41

Eerste EK in het veld leverde wel een trui op voor VDH.

Jovic 23 april 2016 om 16:05

Mooi gaat hij toch ergens voor aan het einde van het wieler seizoen.

NumberSeventeen 23 april 2016 om 16:05

Was er vorig jaar niet ook een EK? Ownee, dat was de Europeese spelen..

Japsie 23 april 2016 om 16:06

“Ga ik natuurlijk niet rijden”. Nee stel je voor, werken voor het team en de kleuren van je land mogen dragen. Vreselijk.

Pils 23 april 2016 om 16:10

Met dit parcours op het wk zijn andere renners bruikbaarder dan mollema

nasibal 23 april 2016 om 16:12

Stel je voor dat hij bedoelde “bij die selectie zit ik natuurlijk niet”. Verder wordt dat ‘de kleuren van je land mogen dragen’ ook ernstig overdreven. Als ik topsporter zou zijn zou ik mijn sportieve prestaties ook altijd voorrang geven aan de ‘eer’. Alsof je verplicht bent daar veel waarde aan te hechten. Sterker nog, als je daar geen waarde aan hecht kan je daar ook beter eerlijk over zijn en het iemand gunnen die dat wel doet ;).

Cadellie 23 april 2016 om 16:19

Ik zeg Mollema pak hem maar!
Laat alle eerste EK’s maar naar Nederland gaan.

Spartacus 23 april 2016 om 16:30

Ah, dus verhuisd naar Monaco? Vond altijd juist wel mooi dat Bauke ‘gewoon eigenwijs’ apart van de rest woonde in Alicante.

Kingstown 23 april 2016 om 16:50

Alicante? In mijn beleving woonde hij nog ergens op het Groninger platteland.

TykkeThor 23 april 2016 om 17:28

@Japsie
Ik kan zo twintig Nederlanders opnoemen die beter op een parcours zoals in Qatar uit de voeten kunnen, ook als helper. En aangezien ze dit jaar toch met z’n drietjes heen gaan lijkt me de kans klein dat hij überhaupt geselecteerd wordt.

KnightBiker 23 april 2016 om 19:46

Beetje flauw, maar betekent dit dat hij alle andere koersen (LBL TDF OS) gaat rijden als voorbereidingskoersen? daar valt toch ook een en ander te halen… lijkt erop dat deze quote wat omlijsting mist… Of misschien richt hij zich specifiek op het EK omdat ale anderen zich op de TDF en OS richten en hij zich daar kansloos acht.
(het echte nieuws lijkt dus meer te zijn dat hij sinds kort in monaco woont..)

Wheely 23 april 2016 om 22:05

Het EK is pas 18 september he KB, de enige koers die dan slechts als voorbereiding zou passen is de Vuelta, die andere koersen kunnen nog steeds hoofddoelen zijn.

Leuk zo’n eendagskoers op de kalender er bij!

Rosanero 24 april 2016 om 00:47

Misschien zien we hem dan wel een hálf minuutje in beeld ofzo, als hij deze koers heeft aangestipt.