Bauke Mollema optimistisch over Amstel Gold Race

dinsdag 14 april 2015 om 09:47
Bauke Mollema optimistisch over Amstel Gold Race

Bauke Mollema kreeg afgelopen vrijdag een flinke klap te verwerken. De renner van Trek Factory Racing kwam ten val tijdens de vijfde etappe van de Vuelta Ciclista al Pais Vasco en vreesde dat hij een kruis moest maken over de klimklassiekers. De Groninger is inmiddels een stuk positiever.

Gisteren (maandag) zat hij anderhalf uur op de fiets, ook al ging dat nog niet gemakkelijk. “Ik hoop donderdag in staat te zijn om een lange training te maken”, zegt de 28-jarige coureur tegenover De Telegraaf. “Maar ik ben optimistisch dat ik de Amstel Gold Race in redelijke staat ga halen.”

Mollema dacht de dag na zijn val dat het goed mis was. “Ik had zoveel last dat ik in het ziekenhuis nog eens foto’s liet maken om te kijken of er toch geen breuk was. Dat viel gelukkig mee.”

Dit artikel delen:

29 Reacties

Stelvio-fan 14 april 2015 om 09:51

Mooi! Ben benieuwd of hij weer drie nieuwe top-10 noteringen in het drieluik AGR, WP en LBL weet te melden over twee weken! :)

Knaljaas 14 april 2015 om 09:55

Ik zag hem wel mooie resultaten rijden. Maar de voorbereiding is nu natuurlijk niet ideaal. Wellicht komt de Amstel te vroeg, maar in Luik kan hij misschien weer meespelen.

LyndaLid 14 april 2015 om 10:07

Minder dan een week vantevoren maar net anderhalf uur kunnen trainen lijkt mij niet leiden tot een top 10 plek.. Dat zou jammer zijn!

freire93 14 april 2015 om 10:09

Die gaan we niet zien in de amstel

krypton 14 april 2015 om 10:17

@LL
Dat hangt af van zijn herstel deze week denk ik. Ik neem aan dat zijn voorbereiding in principe al af was en zijn vorm niet in minder dan een week nog opgetraind moest worden. Het is alleen afwachten of hij zondag genoeg is hersteld om mee te spelen.

Wheely 14 april 2015 om 10:18

Dit klinkt inderdaad niet alsof hij 100% aan de start van de AGR zal verschijnen. Zou wel erg jammer zijn.

heuvelcolombia 14 april 2015 om 10:26

Het lijkt me dat ze dan voor Arredondo gaan

wulu 14 april 2015 om 10:27

Dat kan twee kanten, het baskenland is de laatste voorbereiding voor de klim klassiekers. Dus met de conditie en scherpte zit het wel goed, maar of hij nu 100% hersteld is na die val blijft een vraagteken?

west 14 april 2015 om 10:31

De AGR is wel zo ongeveer de belabberdste wedstrijd als je last van je schouder hebt (P-R is natuurlijk nooit leuk). Dat constant optrekken na elke van de miljoen bochten en die opvolging van heuvels maakt dat je een dikke vijf uur continu aan je stuur aan het sleuren bent….

LyndaLid 14 april 2015 om 10:34

@ heuvelcolombia

Die reed in het Baskenland, de koers bij uitstek voor hem, werkelijk waar als een natte vaatdoek rond. Dus dat lijkt me sterk, dan doet eerder Felline nog mee voor de ereplaatsen denk ik.

west 14 april 2015 om 10:37

@LL
Schleck zal ook wel weer op behaalde resultaten in het verre verleden kopman gemaakt worden.

krypton 14 april 2015 om 11:18

Felline was vorig jaar in zijn eerste AGR 30e op 36 seconden van Gilbert, dus in zijn huidige vorm zal hij toch ver moeten kunnen komen. Lijkt me logisch dat hij een soort beschermde rol heeft.

ValverdeBassoNibali 14 april 2015 om 11:41

Felline is sws kopman

Slingerberg 14 april 2015 om 12:22

@stelvio-fan wat interesseren top 10 plaatsen in klassiekers? Dat is natuurlijk een goede prestatie en uciworldtour punten maar in klassiekers telt maar een ding wn dat is de winst!

schipperaar 14 april 2015 om 12:47

Bauke kan afzien en hoe langer het duurt hoe minder pijn je voelt, zou leuk zijn weer eens 2 nl’rs bij de eerste 3.

ghostwriter 14 april 2015 om 15:06

Mollema lijkt deze winter een extra stap in zijn ontwikkeling te hebben gezet. Het zou mooi zijn als hij in elke klassieker met de beste mee kan. Dan zou het zo maar kunnen dan hij een keertje op het hoogste treedje eindigt.

fietskoen1 14 april 2015 om 15:32

Mollema was na die val behoorlijk gehavend. Verwacht dat hij toch minder is zondag. Erg jammer want hij leek toch in een goede vorm te steken.

oborobo 14 april 2015 om 15:59

Ik speel hem niet voor Zondag,

pirazzi 14 april 2015 om 16:58

Hij is optimistisch dat hij mee zou kunnen doen aan de Amstel Gold Race maar over een bepaald resultaat heeft hij het niet dus kan top 10 worden maar ook top 100.

tendam 14 april 2015 om 17:01

Bij die laatste keer Cauberg gaat het toch om de taaiheid, zeker bij Mollema. Dan helpt dit natuurlijk niet echt.

henk van ingrid 14 april 2015 om 17:10

Top tien in zo’n grote klassieker telt echt wel. Winnen is niet voor iedereen weggelegd, maar je weet het nooit. Ik zou het voor mij als volger leuker vinden als Bauke flink in de aanval gaat en dan 34ste wordt, maar ik kan me heel goed voorstellen dat hij liever stiekem negende wordt.

Dalendklimmen 14 april 2015 om 17:30

Vind het zo mooi van die mensen die zeggen dat die een stap geeft gemaakt afgelopen winter en dat terwijl die net als in zijn belkin tijd gwn d9ro gaat met 2e worden

schipperaar 14 april 2015 om 17:59

@dalendeklimmen
Het gaat niet alleen om zijn resultaten maar om het gehele plaatje wat veel beter klopt. Van balende ploegleiding wordt geen renner beter. Verwacht hem gewoon top 5. Misschien is ie al in Maastricht, 100 keer die bult op, gaat elke keer beter, net als Armstrong hoe meer feeling hoe makkelijker.

omega 14 april 2015 om 18:18

Mollema renner naar mijn hart ni klagen ni zagen ni plooien altijd blijven doorgaan ideaal voor etix

albertooo 14 april 2015 om 18:28

@schipperaar
Welke bult in Maastricht bedoel je?

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair