Basso verdedigt Contador na kritiek Tinkov

maandag 21 november 2016 om 16:32
Basso verdedigt Contador na kritiek Tinkov

foto: Sirotti

Ivan Basso pareert de kritiek die Alberto Contador ontving van Oleg Tinkov. De teammanager van Tinkoff haalde onlangs flink uit naar de kopman van zijn ploeg. De Russische miljardair laakte onder meer de mentaliteit van de Spanjaard. Basso kan zich niet vinden in die kritiek: “Ik ben het er niet mee eens”, zegt hij in gesprek met Cyclingnews.

“Als een huwelijk eindigt, zijn er altijd problemen. De tijd zal leren wie het gelijk heeft,” verduidelijkt hij. “Alberto is een jongen die soms simpelweg vergeet hoeveel talent hij heeft. Hij werkt nog altijd even hard voor zijn ambitieuze doelen, ondanks dat hij alles al heeft gewonnen. Niemand heeft het recht te bepalen wanneer een kampioen moet stoppen, ook Tinkov niet.”

De flamboyante Rus onthulde begin oktober altijd al een slechte relatie met de Spanjaard te hebben. “Ik respecteer hem als renner, maar als persoon heb ik hem nooit gemogen. Zelfs in het team; de meerderheid van de renners mag hem niet. Hij heeft met bijna iedereen een slechte relatie, behalve met zijn kleine Spaanse groepje”, sneerde de Rus destijds.

Basso maakt net als de Contador de overstap naar Trek-Segafredo. De Italiaan gaat bij de Amerikaanse ploeg het opleidingstraject managen.

Dit artikel delen:

16 Reacties

Bjorn75 21 november 2016 om 16:43

Ik zou zeggen, reageer met je pedalen Alberto en Ivan!!

Arry1337 21 november 2016 om 16:59

@ Bjorn75
Ivan gaat managen.

WillieCentoUno 21 november 2016 om 17:43

En El Pistolero gaat weer winnen :)

schipperaar 21 november 2016 om 17:49

Russen die andere culturen waarderen zijn vrij schaars wellicht, geen relatie met anderen is niet direct een slechte.

horner fan 21 november 2016 om 18:27

Contador en Basso….ja die begrijpen elkaar wel. Beiden geschorst geweest en dat schept een band. Over het algemeen vind ik Tinkov geen interessant figuur. Maar Contador zie ik ook liever niet meer vooraan in het peleton. Hij heeft me nooit aangesproken. Tricheur.

PK41 21 november 2016 om 18:28

Keurige reactie. Geeft ook een inkijkje in hoe Contador bezig is. Bewonderenswaardig.

schipperaar 21 november 2016 om 18:33

@hornerfan
Tricheur zijn ze practisch allemaal geweest, meest aansprekende vind ik zijn sportiviteit en zijn liefde voor het vak waar velen nog een puntje aan kunnen zuigen.

Johnny7 21 november 2016 om 20:30

Edit redactie: Niet op de man

Orakel 21 november 2016 om 20:54

Zal wel een soort Erik Dekker karakter zijn. Met de benen spreken en de mond dicht zo gauw het op de spannende onderwerpen aan komt.

Covadonga 21 november 2016 om 20:54

Basso maakt net als de Contador de overstap naar Trek. Die laatste zin zegt alles. En dan bedoel ik niet het nutteloze woordje “de”.

Baukema Tomoulin 21 november 2016 om 22:28

Pfff, Vermoeiend al die meningen, en wie de meeste vrienden in de ploeg heeft, en wie er aardig is, en wie er gebruikt hebben… ga gewoon fietsen

stibadi 22 november 2016 om 09:16

@horner fan
Nee, Horner is een fijne vent.

Romāns Vainšteins 22 november 2016 om 10:28

Contador en ‘niet aanspreken’,… Ik kan me er weinig bij voorstellen

IlPirata 22 november 2016 om 10:52

Aardig van Ivan, dus contador gaat naast zijn spaanse knechten gewoon met meer renners om. Boek dicht en knallen in 2017 dan maar.

Alban 22 november 2016 om 11:20

“Als een huwelijk eindigt, zijn er altijd problemen. De tijd zal leren wie het gelijk heeft,” verduidelijkt hij. –> wat is hier duidelijk aan?

“Alberto is een jongen die soms simpelweg vergeet hoeveel talent hij heeft.” –> en? suggereert dat het klopt wat Tinkov zegt over de mentaliteit van Contador. Maar nee hoor: “Hij werkt nog altijd even hard voor zijn ambitieuze doelen”

“Niemand heeft het recht te bepalen wanneer een kampioen moet stoppen” –> suggereert ook dat het allemaal wat minder gaat. Alsof een bestuur hardop uitspreekt dat ze achter de trainer staan. Niemand zou dit immers over Froome zeggen.

Kortom, nietszeggend allemaal, behalve dat Basso in het Contador-kamp zit. Wow.

JohanP 22 november 2016 om 21:54

Alsof loudmouth Oleg zo’n fijne vent is. Ga toch fietsen man.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair