Balende Tim Merlier: “Ik had de benen niet op steilste stuk”

vrijdag 2 september 2022 om 18:09
Balende Tim Merlier: “Ik had de benen niet op steilste stuk”

© Cor Vos

Tim Merlier kwam in Montilla als 62ste over de streep. Dat was wel heel ver weg van de zege. Op deze oplopende aankomst had de Belgische kampioen geen verhaal tegen Mads Pedersen en andere machtssprinters. “Dan maar in Madrid, zeker”, baalde hij achteraf.

Binnenkort verschijnt de nieuwe voorjaarseditie van RIDE, waarin we uitgebreid vooruitblikken op het nieuwe wielerseizoen. Het wordt wederom een lekker dikke editie vol verhalen over alles wat de wielersport zo mooi maakt. Pre-order hem nu online en ontvang leuke extra's. Wil je onze voorjaarsgids extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang maar liefst 20% korting!

“Ik had de benen niet”, aldus Merlier in een eerste reactie aan de Belgische media die aanwezig zijn in de Vuelta. “Ik voelde mij in het begin al niet zo goed, ik had wat last van de warmte. Maar ik vond verkoeling en in het tweede deel van de etappe ging het beter. In de finale zat ik zelfs goed geplaatst.”

Maar in de slotkilometer ging het fout. Toen het tempo werd opgedreven, zakte Merlier er helemaal door. “Ik had geen versnelling meer op het steilste stuk en dan kraakt het ook in het hoofd.” Dinsdag is er in principe een nieuwe kans op een massasprint. “Maar dan is de finale nog lastiger”, beseft hij. “Hopelijk wordt het de slotrit in Madrid.”

Dit artikel delen:

25 Reacties

limburgia 2 september 2022 om 18:19

Waarom moet de ploeg zich dan de ziel uit hun lijf fietsen als hij zelfs zijn lead outs niet kan volgen ?
Miskoop voor Lefevre ?

3
Mooie Sjors 2 september 2022 om 18:21

Wij zullen zien, zoals Stybar dat zo mooi zegt.

0
NiM 2 september 2022 om 18:23

Wij zoelen zien*

1
Wheely 2 september 2022 om 18:26

Of zoals Addy English zou zeggen:
“We will see he”

0

Nee joh, wanneer hij niet meesprint hebben die Wolfjes meer kans op een overwinning.

-1
filver 2 september 2022 om 19:28

Bij Lefevre hebben ze toverdrank zoals bij Asterix en Obelix

0
Maenhout 2 september 2022 om 18:53

Ze hadden toch niet serieus verwacht dat Merlier op deze aankomst zou kunnen winnen?

2
Gebruikersnaam 2 september 2022 om 19:45

Begrijp nog steeds niet waarom QS volgend jaar gaat voor 2 sprinters die lossen op een viaduct.

2
zietemgaan 2 september 2022 om 20:16

Daar heb je wel een punt, maar ze moeten er zijn: Cav zou ook lossen en Gaviria, Bennett en Hodeg (tiens leeft die nog?), de geloosde sprinters ook.. ik krijg meer en meer respect voor Philipsen en Kooij

1
zietemgaan 2 september 2022 om 20:23

en er is wel een ander punt, iets dat niet-Belgen misschien minder begrijpen: waar ligt het hart van de ploeg (of the ‘eye of sauron’ zoals sommigen willen): in de streek van Kortrijk. Rij maar eens over de E17 naar Frankrijk (dat doen Nederlanders heel geregeld). vanaf de afrit Deinze kom je ze één na één tegen, de sponsoren van de ploeg Lefevre: Marc Couckes oude bedrijf, Beaulieu (Domo), Renson, Dekeuninck en Quick Step zelve. Daar is de spil van de wereld, niet het mooiste stuk België, au contraire, wel één van de rijkste, en raad eens waar Merlier vandaan komt? Van het Kortrijkse, nét als die andere huisrijder: Lampaert. Die moét je gewoon hebben in de geest van Lefevre.

2
Gebruikersnaam 2 september 2022 om 21:33
Quote:
Daar heb je wel een punt, maar ze moeten er zijn

Beweer niet dat er iets mis mee is, maar wat ben je met 2 dezelfde types sprinter? Als er dan gelijktijdig 2 sprintrondjes/wedstrijden zijn met een volledige vlak parcours en eentje met iets uitdagendere aankomsten, dan is er geen logische oplossing. Dan heb je een koers waarbij je iemand moet teleurstellen en een koers waarvoor je geen kopman hebt. Dan moet je al gaan hopen op Vernon of Ballerini.

Philipsen/Merlier is een logische combinatie. Merlier/Jakobsen niet.

2
LeoR 16 2 september 2022 om 20:33

Merlier heeft in tegenstelling tot zijn vorige twee deelnames aan een grote ronde nog niet gewonnen, echter is er ook positief nieuws: Zonder neerbuigend te zijn over de opgaves in Giro en Tour, stel ik vast dat hij na respectievelijk 10 en 9 etappes nu al tot rit 13 is geraakt.
Dat hij spreekt over de slotrit lijkt me ook een goed teken. Hij is welliswaar geen jonge renner meer, maar als hij straks tot in Madrid geraakt, lijkt me dat zelfs zonder overwinning alleen maar goed met het oog op (de) volgend(e) seizoen(en).

2

Soms zit ’t mee, en meestal tegen. Het kan niet heel het jaar door haleloejah zijn.
Vasthouden van de vibe en topvorm is vaak niet in trainingsschema’s te vatten. Wat gedacht van de gedachte dat ie vader gaat worden en daarmee de scherpte in z’n hoofd en dus benen verliest.
“Fysiek is altijd psychisch” ! (vrij naar Koot en Bie, de Klisseemannetjes ;-).

0
Romāns Vainšteins 2 september 2022 om 19:15

Ik zie de Quickies hem specifiek inzetten daar waar plat en simpel. Als het moeilijk wrdt naar huis.

Volgend jaar tour kan ie waarschijnlijk vergeten, Jakobsen ook trouwens. REVKET s campagne in Spanje is minder nieuws voor hen.

0
Michiel 2 september 2022 om 19:45

All she wanted was a quickie

-3
Vierkante Wielen 2 september 2022 om 21:35

Ondanks aantal overwinningen en het BK is dit toch echt niet zijn jaar.

Lefevre wil graag met hem als Belgische sprinter in de Tour winnen volgend jaar maar dan moet ie echt nog flink verbeteren want op dit moment zijn imo Jakobsen, Philipsen, Bennett, Groenewegen veel beter en zijn nog aantal anderen die zeker niet minder presteren.

0
de adelaar 3 september 2022 om 09:04

PATLEV wil met hem naar de tour? Weet niet wat jouw bron is, maar Merlier mag nog niet eens de veters van Jakobsen strikken… straatlengte verschil in kwaliteit, ruggengraat , loyaliteit enn dankbaarheid naar zijn ploeggenoten.

0
Deel Koeper 3 september 2022 om 12:16

@de adelaar

Gaat dit over de Jakobsen die vorig jaar boos was op Senechal die de sprint won nadat Jakobsen zelf uit de wielen werd gereden?

0
Wieler-Joke 2 september 2022 om 23:17

Die heeft geen inhoud genoeg voor een grote ronde deftig uit te rijden die gaat niet uitrijden in de rit van zondag is het over.

0
de adelaar 2 september 2022 om 18:58

Ik heb nog geen enkele tekens gezien van dat Merlier in deze Vuelta mee ging doen om de prijzen …Dit blijkt echt iemand van de 2 e lijn

-1
Gebruikersnaam 2 september 2022 om 19:47

Lol. Poppeltje 2e en 5e => wat een baas, die overwinning zit er gewoon aan te komen. Merlier 3e en 3e => komt niet in de buurt van een overwinning, eentje van de 2e lijn.

1
paul s 3 september 2022 om 10:23

lol kopman of lead out

0
HSV 2 september 2022 om 19:05

Ik vrees dat Merlier niet goed tegen veel druk kan en dat daarom Quickstep misschien wel niet lekker gaat uitpakken. de tijd zal het leren.

-1
Rondje 25 2 september 2022 om 19:33

Ik vrees helemaal niets. Dit soort aankomsten zijn gewoon niet geschikt voor Merlier. En al zeker niet als er machtsprinters bij zijn zoals Pedersen, Coquard en Van Poppel.
Merlier moet het gewoon van vlakke sprints hebben. Dan is hij moeilijk te kloppen.

1
Dikke Vrouw 2 september 2022 om 19:12

Hoog tijd dat ie bij de quickies zit ,bij alpecien lijkt het op voor tim

-3

Headlines

Populair

Materiaalzone