Bahrain Merida verenigt Vincenzo en Antonio Nibali

Door , zondag 23 oktober 2016 om 15:57
Bahrain Merida verenigt Vincenzo en Antonio Nibali

foto: Sirotti

Bahrain Merida heeft met Antonio Nibali haar 22ste renner voor 2017 gepresenteerd, meldt de ploeg. Het 24-jarige broertje van kopman Vincenzo Nibali komt de gelederen versterken. De jongste Nibali is geen hoogvlieger. Het is voor het eerst dat de gebroeders Nibali samen koersen.

Koersen met familie
Antonio kijkt in ieder geval uit naar de samenwerking bij Bahrain Merida. “Ik ben ontzettend blij dat ik van dit nieuwe project deel ga uitmaken, met kampioenen zoals mijn broer en vele anderen. Samen koersen met mijn broer gaat een erg emotionele ervaring zijn. Vincenzo is ook erg blij voor me. Hij gaf me nog geen advies, maar ik weet zeker dat hij dat snel zal doen. Ik kan niet wachten om alle ploeggenoten te leren kennen volgende week. Ik ken al een paar nieuwe ploegmaats zoals Valerio Agnoli, Enrico Gasparotto en Giovanni Visconti. Maar ik ben echt verheugd om met Purito Rodríguez te gaan koersen, hij is echt een legende. Komend seizoen ga ik in een dienende rol rijden voor mijn ploeggenoten en de kopmannen en daarnaast wil ik ervaring op doen in de WorldTour. Het is voor mij belangrijk dat het team en mijn broer trots op me zijn.”

Dit artikel delen:

12 Reacties

Verweggistan 23 oktober 2016 om 16:14

Nu Vanotti nog en de familie is compleet :)

Purito 23 oktober 2016 om 16:14

Hij zegt het een eer te vinden om met Purito samen te rijden. Ik ben benieuwd of dat er ook daadwerkelijk van gaat komen. Maar dat zullen we wel weten in een paar weken tijd ;)

Tpinotfan 23 oktober 2016 om 16:14

Wordt een soort Peter en Juraj idee. Met het verschil dat antonio jonger is dan vincenzo. Benieuwd naar wat ie kan

Viktrodriguez 23 oktober 2016 om 16:20

En Antonio Nibali al zelf twee jaar prof was zonder Vincenzo. Juraj Sagan heeft echt zijn volledige profcarriere te danken aan Peter. Dat lijkt me niet geheel vergelijkbaar.

CeRo 23 oktober 2016 om 16:24

Juraj is echt wel een goede knecht hoor.

Purito 23 oktober 2016 om 16:28

Nu rijdt Juraj wel prima dit jaar. Was ook op het WK erg sterk: samen met Kolar toch in de eerste groep na de waaieroorlog.

Romy2007 23 oktober 2016 om 16:35

Stukje onvervalst nepotisme

Samus_Aran 23 oktober 2016 om 16:47

Wel raar dat hij Purito een legende noemt terwijl zijn broer een veel groter palmares heeft. :p

wimpy 23 oktober 2016 om 20:13

@ Samus zal persoonlijke keuze zijn wss, Pantani is voor mij ook een legende en Froome niet:)

Wheely 24 oktober 2016 om 04:26

“Maar ik ben echt verheugd om met Purito Rodríguez te gaan koersen, hij is echt een legende.”

Ons forumlid Purito is Antonio Nibali!!

djoriana 24 oktober 2016 om 14:50

ik las gisteren ergens dat purito na de voorjaarsklassieker topt. en ze hem puur voor de punten halen. dat is toch pure vervalsing! en zou toch niet mogen

JamesEvans2014 25 oktober 2016 om 16:24

@djoriana Dan moet de Uci maar niet zo dom systeem hanteren, dit werkt men zelf in de hand.

Headlines

Materiaalzone

Populair