Astana is klaar voor hoorzitting UCI

dinsdag 31 maart 2015 om 09:16
Astana is klaar voor hoorzitting UCI

Aankomende donderdag heeft Astana een hoorzitting bij de licentiecommissie van de UCI. De Kazachse ploeg gaat met veel vertrouwen naar de bijeenkomst. “We gaan niet naar de zitting als verdachten, maar als de belangrijkste belanghebbenden”, zo geeft Darkhan Kaletaev, president van de Kazachse wielerfederatie KCF, aan in een persbericht.

In de zitting moet het WorldTour-team laten zien dat het hun licentie waard is. “We weten dat het Astana Pro Team misschien wel schuldig is totdat het tegendeel bewezen is. Dat is de prijs voor de behaalde resultaten en fouten uit het verleden.”

“Het Astana Pro Team is daarom vastberaden om de UCI- en WADA-richtlijnen te volgen. Daarom hebben we onze eigen anti-dopingmaatregelen om van de grootste bedreiging van de integriteit en toekomst van het professionele wielrennen af te komen.”

Kaletaev spreekt ook zijn volledige steun uit voor UCI-voorzitter Brian Cookson in zijn strijd tegen doping.

Dit artikel delen:

14 Reacties

ifor 31 maart 2015 om 09:32

Wat heeft de voorzitter van de bond te maken met deze club? Lijkt me een beetje dubbele petten-zaak…

WCEendT 31 maart 2015 om 09:33

@Ifor
Alles?

Turtlehead 31 maart 2015 om 10:23

@ifor: helaas is er hier maar één pet: die van de centjes.

@ntidopage 31 maart 2015 om 10:50

Astana blijft in de WT. UCI heeft de ballen er niet voor om Astana te weren

Wheely 31 maart 2015 om 11:12

Wat mij betreft blijven ze in de WT hoor, ze moeten eerst maar eens met gegronde bewijzen komen dat ze geen recht zouden hebben om deel te nemen. Dat Vino een boefje is geweest vroeger kan geen goede reden zijn namelijk.

Als ze Astana binnenstebuiten keren en vervolgens genoeg aanleiding vinden mogen ze dat ook bij Tinkoff, Movistar en Ettix doen van mij.

zoetepap 31 maart 2015 om 11:44

Mogen,moeten…Astana heeft sinds het onstaan-voortzetting al genoeg of de meeste imahoschade aangebracht in mijn ogen. Daar is tog geen discussie over? Puur op het ethische vlak lijkt mij er grond genoeg. Blijkt wel dat de Telegraaf wel degelijk een mol heeft binnen UCI. Ach lukt het nu niet dan vallen ze bij het volgende dopinggeval zowiezo door de mand van de voorwaarden. Het moet niet gemakkelijk zijn voor de UCI om er een Juridisch aantal op te plakken maar het mag duidelijk zijn dat het lot bezegeld is.

Romāns Vainšteins 31 maart 2015 om 11:57

Hup Vino!

zoetepap 31 maart 2015 om 12:07

Vino kan nog steeds wijnboer worden met zijn naam. Cote de Vino grand cru …of zoiets. Als ze dan elke fles ietsje minder vullen of beetje slechte kurk gebruiken kan hij zo ook nog de boel blijven belazeren.

Wim Kruithof 31 maart 2015 om 12:09

Wheely maar Astana weren kan toch een mooie stap zijn en een krachtig signaal naar de andere ploegen. Ze mogen die ook binnenstebuiten keren van mij, maar wel na eerst sch(o)on(er) schip te maken.

Wheely 31 maart 2015 om 12:31

@Wim
Als er echt een goede duidelijke reden is om ze te weren wel ja. Maar ik ben benieuwd of ze die aan kunnen dragen.

Romāns Vainšteins 31 maart 2015 om 13:01

Natuurlijk niet. En welk ‘krachtig signaal’ wordt er dan gegeven? Het signaal van 2 maten want AG2R mag er anders ook uit.

BlancoProCycling 31 maart 2015 om 14:50

Zou redelijk hypocriet zijn om ze eruit te gooien.
2 dopinggevallen, kunnen best individuele gevallen zijn.
Dat Vino vroeger heeft gebruikt zegt niets, want dan mag je driekwart van de WT-ploegen opdoeken.

zoetepap 31 maart 2015 om 15:37

Ok dan…schoon schip maken en alle ploegen met dopingverleden weren… Heb ff naar Cookson gebeld en volgend jaar nog 1 WT ploeg: IAM (mazzel met Pliushin). De rest kan opnieuw beginnen.

sven241 31 maart 2015 om 15:38

Ze wachten als de uci ze erut gooien toch tot een rustiger moment. Je kan de renners het niet aandoen om nu de licentie af te nemen.

Headlines

Materiaalzone

Populair