Aru soleert naar Italiaanse driekleur

zondag 25 juni 2017 om 18:02
Aru soleert naar Italiaanse driekleur

Fabio Aru heeft de Italiaanse titel op de weg veroverd. De renner van Astana kwam in Ivrea na een wedstrijd van 236 kilometer solo als eerste over de finish. Diego Ulissi (UAE Emirates) eindigde op een tweede plaats, voor Rinaldo Nocentini (Sporting-Tavira).


Aru maakte onderweg deel uit van een kopgroep en ging er tijdens de vierde en laatste beklimming van La Serra alleen vandoor. Zijn medevluchters zagen hem pas aan de finish weer terug, waardoor de 26-jarige Sardijn zijn eerste Italiaanse titel bij de profs kon vieren. Na afloop droeg Aru zijn overwinning op aan zijn overleden ploeggenoot Michele Scarponi.

Dit artikel delen:

20 Reacties

ONCE 25 juni 2017 om 18:03

Indrukwekkend staaltje

Blaudzun 25 juni 2017 om 18:04

Wat bedoel je precies met staaltje?

Silent Hill 25 juni 2017 om 18:08

Haha Blaudzun !

moker 25 juni 2017 om 18:08

(amateur) Beelden van de laatste kilometer:

https://www.youtube.com/watch?v=Vwswg0xnA3A

123poetertjes 25 juni 2017 om 18:10

Wat een machtsvertoon.

Nocentini op drie, bewijst toch maar het nut van het bloedpaspoort.

Kosmonaut 25 juni 2017 om 18:10

Best opvallend dat in Italië vergeleken bij NL en België, en ook andere landen wel bijna elk jaar een topper/favoriet wint

ONCE 25 juni 2017 om 18:11

@ Blaudzun

Haha nee geen dubbelzinnigheid van mijn kant! :D

spins 25 juni 2017 om 18:23

Mooi parcours, veel leuker dan al die kermiskoersen en kermiscoureurs.

Tpinotfan 25 juni 2017 om 18:25

@kosmonaut: Ik vind dat die conclusie niet getrokken kan worden als je kijkt naar de lijstjes van kampioenen vanaf 2010.

MarcoDordrecht 25 juni 2017 om 18:29

Is Aru straks in de Tour Top 5-kandidaat? Vorig jaar hoge verwachtingen, maar zwaar tegenvallend. Nu lang uit de roulatie, maar in de Dauphiné verrassend een prima indruk gemaakt.

rosencrantz 25 juni 2017 om 18:45

Blijkbaar in het truitje van Scarponi : https://twitter.com/georgesquirino/status/879007063439015936

klootje kriekeljon 25 juni 2017 om 18:48

Rosencrantz, dat is dan wel weer een prachtig hoofdstuk.

TykkeThor 25 juni 2017 om 19:19

Jeuj. Hopelijk komt Astana met een waardige trui waarvan we de komende weken kunnen genieten.

Turtlehead 25 juni 2017 om 19:24

@Tykke Thor: ze hebben die van Nibali nog liggen ben ik bang… Mooi dat Aru scherp staat!

Jacco van Stierop 25 juni 2017 om 19:25

Het Astana-truitje gaat weer terug naar huize Scarponi, naar de tweeling Giacamo en Tomasso. Prachtige emotie bij Aru tijdens het interview met Alessandra De Stefano van de Rai.
Rebellin trouwens 10e.

Spartacus 25 juni 2017 om 19:46

Jammer. Moeten we weer naar een oerlelijke Astana Italiaanse tricolore kijken.

Romāns Vainšteins 25 juni 2017 om 21:17

Ik hoop dat Aru 2 / 3 ritten pakt aankomende tour met zijn weergaloze grinta en alles.Lijkt me ook kansrijker dan werkelijk de strijd met de machientjes aan te gaaan.

ikbenprocycling 25 juni 2017 om 21:43

weerzinwekkende en fascinerende renner

Jean Dumas 26 juni 2017 om 10:13

Schitterend parcours. Wij Nederlanders laten raspaarden als Dumoulin, Gesink, Bouwman en Oomen over de terrassen van lunchroom Anita in Kluunwapsteradeel razen. Volgend jaar Cauberg of parcours Hammer Series.

DeLuiaardVanLimburg 26 juni 2017 om 12:54

Italiaanse vlag in de vorm van een papegaai om het eerbetoon compleet te maken? :)