Annemiek van Vleuten overtuigend naar vierde Nederlandse titel tegen de klok

woensdag 26 juni 2019 om 13:57
Annemiek van Vleuten overtuigend naar vierde Nederlandse titel tegen de klok

Annemiek van Vleuten is in Ede voor de vierde keer Nederlands kampioen tijdrijden geworden. De 36-jarige renster van Mitchelton-Scott zette in Ede op een 31,8 kilometer lang parcours een tijd neer van 39 minuten en 14 seconden.

Daarmee was zij 1 minuut en 35 seconden sneller dan Ellen van Dijk (Trek-Segafredo), die als tweede eindigde. Anna van der Breggen legde beslag op de derde plaats.

Van Vleuten volgt op de erelijst Van Dijk op. Eerder won zij de nationale titel in 2014, 2016 en 2017.

Dit artikel delen:

20 Reacties

freire93 26 juni 2019 om 14:01

Klasbak!

jessevdalen 26 juni 2019 om 14:04

wat een overmacht!

LaurentJalabert 26 juni 2019 om 14:05

Wat heeft die toch een drive man! ongelofelijk knap.

UrbanSteel 26 juni 2019 om 14:06

Een dikke proficiat, zit nog steeds geen sleet op deze geweldige power vrouw.

mtber_1978 26 juni 2019 om 14:11

Topper. Hoe zij terug is gekomen naar zoveel pech en blessures…diepe buiging

BW52 26 juni 2019 om 14:14

Geweldige prestatie!

Veloburto 26 juni 2019 om 14:16

Ai ai, tegenstand vermorzeld

assen 26 juni 2019 om 14:23

Dit verschil slaat h-e-l-e-m-a-a-l nergens op!
Als Ellen geen lek heeft gereden, dan is dit de indrukwekkendste prestatie in een vlakke tijdrit die ik me kan herinneren bij de vrouwen.

thijssss 26 juni 2019 om 14:37

Bijna 2km/u sneller dan van Dijk!

aardappeljager 26 juni 2019 om 15:12

Echt bizar sterke prestatie. Dit verschil had ik nooit zien aankomen

Flamme Rouge 26 juni 2019 om 14:39

Om het verschil in perspectief te plaatsen. Bij de beloften mannen zou van Vleuten 7e zijn geworden. van Dijk daarentegen zou blijven steken op een 32e plek.
Ongekende prestatie van van Vleuten. Waanzinnig.

west 26 juni 2019 om 14:52

De winnaar van de Europese spelen had hier geen podium gereden.

Gilberto 26 juni 2019 om 15:20

Niet normaal meer gewoon hoe sterk die meid is, jeetje..

Vlinder 26 juni 2019 om 15:35

Allemachtig! Wat een verschil is me dat zeg. Een half jaar geleden had je dit toch niet kunnen bedenken… Wat een come back, alweer!

LB117 26 juni 2019 om 16:27

Niemand die de prestatiecurve van Annemiek van Vleuten apart durft te noemen…..
Van al die superlatieven hier boven krijg ik toch een nare bijsmaak in de mond.

assen 26 juni 2019 om 16:32

Ik heb dat totaal niet, maar snap wat je bedoelt.

Kosmonaut 26 juni 2019 om 16:37

Precies dit, had ze een andere nationaliteit gehad dan waren de verdachtmakingen hier niet van de lucht geweest. Ben het met je eens dat de prestatiecurve op zijn zachts gezegd “apart” is.

Alto 26 juni 2019 om 16:52

Dit is haar achtertuin. Als iemand de wegen hier kent is zij het wel!

LB117 26 juni 2019 om 16:52

Gelukkig ik dacht al dat ik de enige was..
Fietst iedereen op een hoop vanaf haar 30e overleefd 2 loodzware blessurres..
Dominant in meerdere disciplines, het lijkt potdomme Piti wel..

kleomantre 26 juni 2019 om 17:01

Ik geloof er nog in dat bij de vrouwen grotere verschillen te maken zijn op basis van geïnvesteerde tijd en soort begeleiding.

Annemiek offert alles op en benadert denk ik qua begeleiding en professionaliteit de wijze van zaken bij het mannenwielrennen, inclusief gerichte hoogtestages, strikte voedingspatronen etc. Is ook met de mannenploeg van Mitchelton mee geweest op trainingskamp.

Het merendeel van de dames kan hier geen gebruik van maken en het dameswielrennen is ook nog niet geëvolueerd tot zo’n niveau dat je er zo voor kan en van leven. Het is niet uit te sluiten dat je er daardoor fiks bovenuit kan steken. Doorgaans steken de betere Nederlandse dames ook ver boven de andere nationaliteiten uit omdat zij ook weer betere faciliteiten en voorwaarden hebben. Daar zie je gelukkig door de jaren heen wel verandering in komen, wat de kwaliteit van de sport ten goede komt.

Ergens in haar leven is Annemiek wakker geworden of haar leven anders gaan benaderen en prioriteren. Misschien toen bleek dat de wijze van toeleven naar de Olympische Spelen een onverwacht goed niveau opleverde waarmee ze op nooit gedachte terreinen ook competitief kon zijn. Dat heeft ze, misschien mede door haar crash waardoor een prijs uitbleef, meegenomen in hoe ze haar verdere carrière in is gaan delen. Zo van ik heb nog een paar goede jaren mogelijk, daarin wil ik dit, dit en dat nog proberen te winnen en ik ga daar vol voor (bv Giro Rosa, WC TT, WC RR). Dat is dan misschien een beetje een verslaving geworden maar enorm bewonderenswaardig desondanks.