Annemiek van Vleuten dacht dat ze olympisch kampioen was: “Ik had niks door”

zondag 25 juli 2021 om 10:35
Annemiek van Vleuten dacht dat ze olympisch kampioen was: “Ik had niks door”

De olympische wegrit bij de vrouwen is uitgedraaid op een bizarre wedstrijd. De overwinning ging zeer verrassend naar de Oostenrijkse Anna Kiesenhofer. Annemiek van Vleuten, die als tweede de finish passeerde, stak haar handen in de lucht in de veronderstelling te hebben gewonnen.

Van Vleuten viel na de finish hevig geëmotioneerd in de armen van de Nederlandse verzorger Ruud. Maar een fractie later lijkt ze te beseffen dat ze zich vergist heeft. De wedstrijd werd verreden zonder de bekende oortjes, waardoor ze weinig informatie over tijdsverschillen doorkregen.

De 38-jarige Nederlandse, die vijf jaar geleden in Rio de titel misliep door een zware val, wist daardoor niet dat de Oostenrijkse nog vooruit was. “Ruud, ik had het mis, ik had niks door”, zei ze ietwat sip tegen verzorger Ruud.

Mixed feelings
Iets later geeft ze meer tekst en uitleg over de opmerkelijke olympische wegrit. “Ik heb gemengde gevoelens”, geeft ze toe. “In de eerste plaats ben ik heel trots op mijn eerste olympische medaille. Het is misschien ook wel een zilveren medaille met glans, want ik voelde mij supergoed vandaag.”

“Mijn doel was om op mijn best mogelijke niveau te zijn en ik denk dat dat is gelukt. Het is misschien niet het resultaat waarop we hoopten, we hoopten op goud, maar persoonlijk denk ik dat ik een goede koers heb gereden, net als de hele Nederlandse ploeg.”

“Iedereen keek naar ons, we wisten dat het zwaar werd. Als je dan drie van zulke kopvrouwen hebt die voor Marianne rijden in de finale om het gat te dichten, die alle drie ook de wedstrijd kunnen winnen… die opofferingen zijn ook echt iets om trots op te zijn.”

‘We wisten allemaal niet meer of iedereen terug was’
Later gaf ze voor de camera van de NOS toe dat ze inderdaad dacht dat ze had gewonnen. “Met nog vijf kilometer te gaan kwam Marianne Vos bij mij en zij wist, net als wij allemaal, ook niet meer of iedereen terug was. Normaal hebben we hier borden met de communicatie staan, maar de telefoonlijn met Loes (Gunnewijk, de bondscoach, red.) was blijkbaar heel slecht. Eerst voelde ik mij heel stom, maar toen de andere meiden dus ook niet wisten wat de situatie was hebben we ervoor gereden. Dit is natuurlijk waardeloos. Ik dacht dat ik had gewonnen.”

Vroeg in de koers reed een kopgroep met vijf vrouwen tien minuten weg en uiteindelijk was Anna Kiesenhofer pas aan de finish weer teruggezien. “Hoe dat mogelijk is? Door de olympische wegrit. Het is een bijzondere wedstrijd, maar met heel kleine landenteams. Dat is ook altijd een beetje het punt van mij, het is mooier met grotere teams. Iedereen kijkt naar Nederland, niemand doet wat. We hadden een verdeling gemaakt van meiden waar we bovenop moesten zitten, van voren reden meiden uit het rechterrijtje. Het meisje dat heeft gewonnen, kennen wij niet. Onwijs sterk.”

“Op een gegeven moment hebben we ons met zijn drieën opgeofferd. Maar het laatste wat ik heb geweten is voor dat ik viel was, dat er een kopgroep vooruit was en dat we er vroeger aan moesten beginnen. Dat was de laatste communicatie die ik heb gehad. Zelfs toen ik alleen vooruit was, had ik geen communicatie. Normaal gesproken krijg je dan een bord. Het was een heel rare wedstrijd. Maar er is een ding: ik wilde supergoed zijn vandaag en ik was echt op mijn beste doen ooit”, aldus de Nederlandse.

Dit artikel delen:

154 Reacties

Ab Normaal 25 juli 2021 om 10:41

Benieuwd naar wie verantwoordelijk is voor de informatievoorziening

Edwinn 25 juli 2021 om 10:59

Het nederlandse team is hier toch zelf verantwoordelijk voor? De informatievoorziening was net zo slecht als gister, dus ze mogen hier niet verrast over zijn.. Bovendien als ze zien (en later weten via de ploegleider; Van Vleuten zelf was nog uitgebreid aan het babbelen met de ploegleider na haar val) dat er 3 dames vooruit zijn, er dan nog 1 ontsnap wie ze weer terug pakken en vervolgens weer 2 inrekenen, dan is het toch niet zo lastig dat er nog 1 iemand voor moet zijn? Bovendien lieten ze het gat wel heel erg oplopen, als ze eerder een beetje samen gingen werken om die verkleinen was er alle tijd om nog even te buurten bij de wagen over de stand van zaken. Door zo te koersen ontstaat er op het einde deze situatie.. De schuld bij een ander leggen is eenvoudig, maar lijkt me verstandig eerst in de spiegel te kijken.

Pietspeed 25 juli 2021 om 11:03

Vanuit de volgersauto met Loes Gunnewijk, was het koersverloop met de kop toch bekend? Het probleem was dat wellicht 20 km voor de meet ze niet meer langszij mochten komen. Maar dan nog moet de koersinformatie toch voldoende zijn met boordjes oid?
Deze Japanse olympische wegritten zijn niet bepaald professioneel geregeld.

Marco 25 juli 2021 om 11:52

Er ontbreekt een belangrijk stuk uit het interview: de bondscoach had geen verbinding meer.

Wat ik intussen weet is dat ze met vier hebben gereden omdat de rest naar hun kijkt. Toen hebben ze terug gehaald wat ze dachten terug te moeten halen. Daarna zijn ze voor winst gaan rijden. Tot zo ver doen ze dus gewoon wat logisch is.

Dan hou je over dat ze niet wisten dat er nog 1 weg was: De wagen had er nog naast kunnen rijden maar de bondscoach had geen verbinding meer, die wist het dus ook niet. oortjes hebben ze niet maar hadden ze dus niets aan gehad.. Borden langs de weg stond niets op.
Blijft over dat ze het gewoon hadden moeten weten op basis dat je in de gaten houdt wie er weg zijn gereden. Dat laatste kun je ze dan kwalijk nemen.

Wielervolger 25 juli 2021 om 10:43

Waarom steekt iemand die met voorsprong de finish bereikt en denkt dat ze wint pas na de streep haar handen in de lucht?

C de Vries 25 juli 2021 om 10:44

Ze was nogal kapot en zag er wiebelig uit.

Pietspeed 25 juli 2021 om 11:13

That’s it. Dat verklaart een hoop zo niet alles. De Nederlandse vrouwen en Loes Gunnewijk zijn niet van gisteren. Die zagen de bui al hangen. Aan de hand van de beelden hadden ze de Oostenrijkse op z’n minst wel mogen feliciteren.

C de Vries 25 juli 2021 om 10:43

Ik vond haar al zo blij met zilver.

Que cera cera 25 juli 2021 om 10:44

Grootste wedstrijd bij het vrouwen wielrennen, een keer in de 4 jaar… En dan heeft niemand door dat er een Oostenrijkse amateur al de hele dag voor rijdt. Het verklaart de tactiek ook volkomen, niemand had het door… Hoe kunnen we deze sport nu serieus nemen, mag toch hopen dat Moerenhout op staande voet ontslagen wordt

evanderwel 25 juli 2021 om 10:48

Je weet dat Loes Gunnewijk de bondscoach is van de dames?

Ab Normaal 25 juli 2021 om 10:49

+1
Behalve over dat de sport niet serieus genomen mag worden

xistnc 25 juli 2021 om 10:49

Doet er niet toe. Gewoon Moerenhout ontslaan.

Lalsacien 25 juli 2021 om 10:51

@que cera etcetera jij wenst een ander toe dat hij zijn baan verliest. Fijne jongen ben jij.
Ik hoop dat er een stevig gesprek met veel zelfreflectie komt. En op naar de volgende klus.

Willem Kieft 25 juli 2021 om 10:51

Moerenhout ontslaan is de oplossing voor alles. Honger op de wereld? Koos eruit!

Haanaf 25 juli 2021 om 10:55

In de arena voor de leeuwen.

Het volk wil gerechtigheid voor haar onmenselijk leiden.

Wheely 25 juli 2021 om 10:55

Koos met pek en veren door de straten!

Handige Harry 25 juli 2021 om 10:55

Zo pijnlijk dit het ontslag eisen van de verkeerde persoon.
Dan ben je zelf ook wel af.

Que cera cera 25 juli 2021 om 10:57

Nou ja ok, niemand ontslaan. Dit is in mijn ogen echter wel zeer schadelijk voor het vrouwen wielrennen. Correct me if I’m wrong, maar ze hebben toch de HELE dag niet doorgehad dat die Oostenrijkse daar reed? Zielig ook voor Kiesenhofer, wordt je olympisch kampioen omdat de anderen niet doorhebben dat je daar rijdt… ze hadden haar zo makkelijk kunnen terughalen, echt een aanfluiting!

xistnc 25 juli 2021 om 10:59

Weer ‘wrong’, inderdaad. Het is niet jouw dag.

Ze hebben de hele dag wel degelijk doorgehad dat die Oostenrijkse daar reed. Alleen in de finale kregen ze niet de juiste info over haar voorsprong.

koos1 25 juli 2021 om 11:00

Moerenhout is bondcoach van de mannen. Gunnewijk is bij de vrouwen.
Vraag me af of de informatie echt zo slecht was onderweg. Je zou verwachten dat ze toch wel weet dat er al kilometers nog een renster voorop rijd met een flinke voorsprong??

Que cera cera 25 juli 2021 om 11:11

Haha ok, dat ‘Moerenhout moet ontslagen worden’ zal nog wel een running gag blijven. @xistnc, gelet op de reacties van de andere renners hadden ze absoluut geen idee dat Kiesenhofer voor de 2 anderen uitreed. Al ver voor de finale begon

xistnc 25 juli 2021 om 11:12

Ja. Maar dat is niet 'de hele dag'.

Scott Sunderland 25 juli 2021 om 12:41

Weg met Moerenhout is de grootste grap van de dag. Over desinformatie gesproken.

Ed De B 25 juli 2021 om 15:46

Het zal die Oostenrijkse haar r..t roesten of ze het wisten of niet. Dit is de dag van haar leven.

Bontempi1962 25 juli 2021 om 18:13

Moerenhout ontslaan. De oplossing voor al uw problemen. Doe ff normaal joh. Volgens mij zat gunnewijk achter het stuur. En dan nog moet je je afvragen of die er iets aan kon doen. Zielig voor van Vleuten. Voor mij is ze een groot kampioen.

Sagan=hulk 25 juli 2021 om 10:48

Aan de ene kant mooi voor Kiesenhofer, maar aan de andere kant is deze wedstrijd een enorme aanfluiting.

Ten eerste moet die Nederlandse bondscoach per direct de laan uitgestuurd worden. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat je geen tactiek op poten kan zetten en vooral dat je niet kunt communiceren met de rensters tijdens de wedstrijd.

Verder moet de organisatie ook een veeg uit de pan krijgen. Indien de renners zonder oortjes rondrijden, dan moeten er continu motoren met bordjes die de verschillen aanduiden rondrijden. Ik heb geen enkele motor gezien die dit deed. Dit is een regelrechte schande, het leek zo meer op een oriëntatie koers dan op een professionele wielerklassieker.

Heel spijtig voor Van Vleuten deze twee zaken, hoe hard was deze titel haar gegund. Wat een schertvertoning van de organisatie.

Roy3112 25 juli 2021 om 10:54

Waarom moet de bondscoach ontslagen worden omdat ze niet konden communiceren? Daar kan de bondscoach niks aan doen. Ze moeten de organisatie aanpakken want die hebben duidelijk hun werk niet goed gedaan

Haanaf 25 juli 2021 om 11:00

Als je wat grotere rondjes rijd, dan kan je onderweg wat weg zetten. Ik kan mij dat nog herinneren uit een wk in Valkenburg.

Maar ja. Covid helpt hierin ook niet echt.

Michelangelo 25 juli 2021 om 11:07

Als je iemand zou ontslaan, dan is het vanwege het niet rekening houden met gebrekkige communicatie over verschillen.

Ik kan me nog herinneren dat er op een WK (ik dacht Valkenburg) er op meerdere punten langs de weg mensen stonden met bordjes. Ook hier had je als team NL op voorbereid kunnen zijn. Simpelweg omdat er meerdere voorbeelden van zijn geweest in het verleden.

Simon1 25 juli 2021 om 10:48

Moerenhout… ow my…

YogiBear 25 juli 2021 om 11:03

Je weet dat Moerenhout niet de bondscoach bij de vrouwen is?

Joost Mehrtens 25 juli 2021 om 11:46

Ja gelijk ontslaan die Moerenhout

xistnc 25 juli 2021 om 10:49

Anna v/d Breggen legt het net heel goed uit: in de finale was er geen gelegenheid om bij de auto info te vragen, de motor zagen we weinig en bij de aankomst werd een verschil getoond dat achteraf niet van toepassing was.

Maillot à Pois 25 juli 2021 om 10:55

Gisteren vroeg iedereen zich af waarom Benoot zich constant liet uitzakken tot bij de volgwagen. Hier heb je misschien het antwoord.

Bontempi 25 juli 2021 om 11:12

Gisteren was er ook commentaar op, waarom Van Avermaet reed, toen het gat met de kopgroep nogal groot werd…

Pietspeed 25 juli 2021 om 11:17

Zo zou het idd te verklaren zijn, maar geloof er niets van. Gunnewijk zit met een scherm in haar auto. Heeft waarschijnlijk niet de moed om te beslissen wie voor wie gaat rijden met zulke grote namen. Dat Van Vleuten en Van der Breggen elkaar niet liggen is allang bekend. En Marianne is zo intelligent om gegeven het koersverloop het op haar sprint te laten aankomen. Overigens ontbrak het ook aan samenwerking in het peloton. Waarschijnlijk omdat iedereen naar de Nederlandse vrouwen keken. Jullie zijn favoriet, haal ze maar terug.
Nee, die Nederlandse meiden zijn verre van gisteren, die wisten heus wel hoe het zat. Iig, die zilveren plak is meer dan verdiend voor van Vleuten met haar 38 jaar. Denk toch wel veruit de sterkste in koers. Ongelooflijk wat een inspanningen van haar.

Uppsala 25 juli 2021 om 10:50

die wiskunde lerares kon beter rekenen

DeSjors 25 juli 2021 om 10:50

Een waardig afscheid van deze bondscoach.

Willem Kieft 25 juli 2021 om 12:19

“want ik voelde mij supergoed vandaag”

Je kwam anders geen meter dichter hij die Oostenrijkse na die eerste heuvel, Annemiek. Ze proberen nu alles wat krom is recht te praten maar ze hebben alleen maar gewacht, de koers niet hard gemaakt en lafjes gewacht zonder echt samen te werken. Dat in combinatie met gewoon niet opletten. Geen goud is de eigen schuld van de dames, niet van de organisatie.

Willem Kieft 25 juli 2021 om 12:36

Ik heb geen idee waarom dit onder Sjors’ zijn reactie is beland.

Wheely 25 juli 2021 om 12:42

Dan heb je waarschijnlijk lopen scrollen tijdens het typen en Sjors op een verkeerd plekje aangeraakt.

Willem Kieft 25 juli 2021 om 14:30

Een gebrekkige coördinatie en IT-vaardigehden klinken wel als iets dat op mij betrekking heeft. Kunnen we Moerenhout daarvan de schuld geven?

dit is mijn achterwiel 25 juli 2021 om 10:52

Slechte organisatie. Als je zonder oortjes rijdt, moet je een centrale info-voorziening verzorgen

YogiBear 25 juli 2021 om 10:53

Net geeft de Britse Deignan ook aan dat ze dacht dat Van Vleuten had gewonnen dat er verkeerde informatie werd doorgegeven.

zacht 25 juli 2021 om 10:54

Hier gaan koppen rollen. Sowieso die van Moerenhout.

YogiBear 25 juli 2021 om 11:05

Wederom een reactie van iemand die zich niet verdiept en niet weet dat Moerenhout niet de coach is.

zacht 25 juli 2021 om 11:07

Ik doe mee met de meme die hierboven ontstaan is.

Anton van Valouwe 25 juli 2021 om 11:27

Ik hoor nu pas dat Moerenhout de bondscoach niet is, wat een slechte communicatie!

Joost Mehrtens 25 juli 2021 om 11:49

Waarom zei Moerenhout niet dat hij geen bondscoach was?

Anton van Valouwe 25 juli 2021 om 11:58

Ze reden zonder oortjes.

vanSpringel 25 juli 2021 om 16:31

En nog wel andere koppen ook !

Jan 25 juli 2021 om 19:33

“Zacht” …..
Ik ga altijd stuk op jouw comments

Steenbergen is in rouw

Jan 25 juli 2021 om 19:38

.

tvm 25 juli 2021 om 10:54

Iedereen kan de bondscoach de schuld geven (en dat is ook terecht overigens). Maar deze vier vrouwen hadden het ook zonder bondscoach kunnen en moeten regelen.

Als ze alle vier even goed zijn maak je gewoon afspraken wie gaat rijden en wie niet. Als Vos de sprint wint van het overgebleven peloton, dan heb je iets verkeerd gedaan.

Vollering en Vos hadden onderling moeten bespreken wie beter was, en de mindere had moeten knechten.

Vd Breggen heeft haar goud al gehad, dus kan zich opofferen voor van Vleuten die een aanval kan plaatsen. Komt van Vleuten niet weg? Dan alle ballen op de sprint voor Vos of Vollering.

platteprijs 25 juli 2021 om 10:56

@ tvm de scenario’s van het mogelijk wedstrijdverloop moet je vooraf bespreken. Dus ook hoe je reageert als de voorsprong van de kopgroep te groot dreigt te worden. Dat is blijkbaar niet gebeurd. En dat mag Gunnewijk zich aanrekenen.

tvm 25 juli 2021 om 11:10

@platteprijs,

Ja en nee. Tuurlijk is de bondscoach formeel verantwoordelijk. Maar je stelt als van Vleuten zijnde, die hier de kroon op haar carrière kan zetten, je kansen toch niet in de waagschaal als je merkt dat de bondscoach een lichtgewicht is?

Volwassen sporters regelen het onderling wel.
Net als de generatie ’88, daar lieten ze Michels ook maar roepen. Gullit, Koeman en de andere grote spelers regelden de boel onderling.

De Siepel 25 juli 2021 om 12:04

Vd Breggen rijdt alleen voluit voor Vollering en doet dit zeker niet voor van Vleuten. Zijn geen vriendinnen…

platteprijs 25 juli 2021 om 10:54

De infovoorziening is een probleem maar ik hoop niet dat ze dit als excuus gaan opvoeren. De wedstrijd is lang voordat ze het circuit opdraaiden verloren.

bartp25 25 juli 2021 om 11:00

Dat ben ik niet met je eens, als je ziet hoeveel ze nog terughalen. Als je ziet dat van vleuten op 1.8 km nog een minuut goedmaakt. Ze hadden dit makkelijk kunnen halen. Maar alleen naar de organisatie wijzen kan echt niet.

platteprijs 25 juli 2021 om 11:02

@ Bart dat is geen tactiek dat is gokken. Ze hadden moeten voorkomen dat de voorsprong zo groot werd. Nu hebben ze op geen enkel moment de wedstrijd in handen gehad.

Wheely 25 juli 2021 om 10:57

Toch fijn voor Annemiek dat ze heel even dat gevoel heeft gehad. Daar doe je het voor toch?

Windraak 25 juli 2021 om 10:57

Aan Loes Gunnewijk : toedeledokie.

zacht 25 juli 2021 om 11:04

Nee nee, Moerenhout hebben we gekozen. Geen idee wat voor werk hij nu precies doet, maar het is zijn laatste werkdag.

Anton van Valouwe 25 juli 2021 om 11:30

Ik gun Loes een krantenwijk.

Jan 25 juli 2021 om 19:39

Raap me op
Ik ga aan de zuurstof hier op de camping

Abdoe 25 juli 2021 om 10:58

O.a. Longo Borghini en Deignan wisten het dus ook niet. Gunnewijk: “Overal miscommunicatie. Ze kregen teveel voorsprong, maar dat wisten onze rensters niet. Ze wisten ook niet dat er nog een voorop reed. Ik kom ze er niet over informeren en vanaf de kant lukte het ook niet.”

In de veronderstelling dat alleen dat tweetal er nog voor reed, zijn de gemaakte keuzes in de koers toch wat minder vreemd.

Maar hoe dan ook erg lullig voor Van Vleuten, zo lijkt het net alsof er een vloek rust op de OS voor haar.

platteprijs 25 juli 2021 om 11:01

@ Abdoe. Leuk voor Loes dat excuus.

koos1 25 juli 2021 om 11:03

Als meerdere rensters uit verschillende landen het aangeven,
word nu wel duidelijk dat de informatie voorziening onderweg een drama was. Volgende keer of beter info of gewoon met oortjes koersen. Toch wel een bittere nasmaak als de koers is verloren door slechte informatie voorziening vanuit de organisatie.

Bontempi 25 juli 2021 om 11:14

Kopecky had anders wel door dat ze vierde was.

Willem Kieft 25 juli 2021 om 12:21

Koos1 vecht nog voor zijn baan maar we hebben hier besloten dat je eruit vliegt. Sorry.

Klaas Foppen 25 juli 2021 om 11:01

Je weet zelf toch ook dat zei de hele dag vooruit reed, ze is nooit meer teruggepakt, houden zelf de koers niet in de gaten ofzo?

Turtlehead 25 juli 2021 om 11:03

Had Leo van Vliet niet een paar van die lichtborden langs het parcours kunnen zetten?

zacht 25 juli 2021 om 11:14

Persoonlijk vind ik het jammer dat Van Vliet niet degene is die ontslagen wordt ipv Moerenhout.

Anton van Valouwe 25 juli 2021 om 11:33

Ja, maar hij heeft het er wel naar gemaakt natuurlijk.

Jan 25 juli 2021 om 19:40

Mijngod
Ik ga helemaal stuk hier!!

girardengo 25 juli 2021 om 20:15

Kunnen of moeten zetten?

Turtlehead 25 juli 2021 om 11:04

Proficiat trouwens met zilver #tweekeergeengoud

xistnc 25 juli 2021 om 11:06

Nu Kopecky op de Belg. Dikke tranen. Hartverscheurend. Dikke foei naar Nederland en de andere landen die niet gereden hebben.

coolietje 25 juli 2021 om 11:45

Kopecky kan tenminste tot 3 tellen, van vleuten en co niet.

Cochise 25 juli 2021 om 11:49

Renaat wilde het vooral op Nederland steken, maar Kopecky zei duidelijk dat ze in de eerste plaats op andere landen met 3-4 rensters bedoelde zoals USA ea.

Anton van Valouwe 25 juli 2021 om 11:50

En nu tot 4, da's winst.

xistnc 25 juli 2021 om 11:57

Die kreeg Renaat inderdaad flink om zijn oren van Lotte. Maar ze vergat wel om ook even naar haar eigen ploeg te kijken.

MarkPeeters 25 juli 2021 om 15:21

Dezelfde plaats als Bauke Mollema …

notriple 25 juli 2021 om 11:11

Wat een geblunder. Nog dommer dan die Belgen gisteren

Pietspeed 25 juli 2021 om 11:28

Helemaal eens

Lalsacien 25 juli 2021 om 14:21

Baas boven baas. Is Nederland toch nog ergens de beste in!

non-believer 25 juli 2021 om 18:17

Een stomme maar eerlijke vergissing of laten lopen en niet je kopman willen helpen vanwege eigen belang in de tijdrit.

Het is maar wat jullie beter laat slapen.

Brabander 25 juli 2021 om 11:14

Toch wel weer een verhaal voor in de boeken. En als je alle reacties zo leest van rensters uit diverse landen, was de informatievoorziening dus echt allerbelabberdst. Kom op zeg, het is de Olympische Spelen. 2021. Hier zijn toch grove fouten gemaakt. Leuk zo zonder oortjes, maar op deze manier dus niet

alvaro mejia 25 juli 2021 om 11:16

Bondscoach had toch gewoon een megafoon mee kunnen nemen? Of ben ik nu te vernieuwend?

Abdoe 25 juli 2021 om 11:19

Ja, Manolo Saiz was dit niet overkomen.

Turtlehead 25 juli 2021 om 11:24

Of Marc Madiot.

Anton van Valouwe 25 juli 2021 om 11:36

Of Gerard Kemkers.

Ragnar Danneskjold 25 juli 2021 om 11:53

Kemkers zegt ie! Geweldig!

Aart van Woud 25 juli 2021 om 13:19

Madiot heeft geen megafoon nodig: https://youtu.be/NMmyyEOeVTs

roeleur 25 juli 2021 om 19:22

Kemkers-syndroom inderdaad! Zelf nadenken en kijken zonder oortjes en coaches is blijkbaar iets uit een ver verleden.

zacht 25 juli 2021 om 11:26

Lol, Deignan op de BBC in een interview. Feliciteert Van Vleuten. Het lijkt er op dat alleen de winnares en Kopecky wisten hoe het zat.

MarkPeeters 25 juli 2021 om 15:19

Twee van de 4 rensters die je aanhaalt wisten het dus niet. De andere 2 wisten het wel.
Longo Borghini wist het ook. En ook Van der Breggen en Vos. Zijn dat trouwens geen ploeggenoten van Van Vleuten?

Headlines

Materiaalzone

Populair