Annemarie Worst lost Denise Betsema af als leidster World Ranking veldrijden

dinsdag 29 oktober 2019 om 10:23
Annemarie Worst lost Denise Betsema af als leidster World Ranking veldrijden

Annemarie Worst - foto: Cor Vos

De voorlopig geschorste Denise Betsema voerde enige tijd de UCI World Ranking aan in het veldrijden, maar in de nieuwste ranking is ze haar leidende positie kwijtgeraakt. In de huidige ranglijst heeft de Texelse 1726 punten, terwijl Annemarie Worst er 1779 heeft.  Sanne Cant vervolledigt met 1724 punten de top drie bij de dames. Bij de mannen blijft Toon Aerts de lijst aanvoeren voor Mathieu van der Poel.

In de top van de ranking maakt de Canadese Maghalie Rochette de grootste sprong. Zij stijgt vijf plaatsen en ze stormt daarmee de top tien binnen. Ze bonjourt hiermee de gestopte Nikki Brammeier uit de top tien.

UCI World Ranking vrouwen op 29 oktober 2019
1. flag-nl Annemarie Worst (777) – 1779 punten
2. flag-nl Denise Betsema (Pauwels Sauzen-Bingoal) – 1726
3. flag-be Sanne Cant (IKO-Crelan) – 1724
4. flag-nl Lucinda Brand (Telenet Baloise Lions) – 1603
5. flag-nl Ceylin del Carmen Alvarado – 1414
6. flag-ca Maghalie Rochette – 1228
7. flag-nl Marianne Vos (CCC-Liv) – 1196
7. flag-be Loes Sels (IKO-Crelan) – 1196
9. flag-us Kaitlin Keough (Cannondale) – 1170
10. flag-it Alice Maria Arzuffi (777) – 1169

Bij de mannen blijft Toon Aerts bovenaan staan. Hij nam afgelopen week het stokje over van MvdP , die sinds 27 november 2018 onafgebroken bovenaan de ranglijst had gestaan. Er veranderde weinig in de lijst, behalve dat Laurens Sweeck drie plaatsen zakte en nu achtste staat. Lars van der Haar, Eli Iserbyt en Quinten Hermans stegen dankzij de vrije val van Sweeck een plaatsje.

UCI World Ranking mannen op 29 oktober 2019
1. flag-be Toon Aerts (Telenet Baloise Lions) – 2375 punten
2. flag-nl Mathieu van der Poel (Corendon-Circus) – 2360
3. flag-be Wout van Aert (Jumbo-Visma) – 1824
4. flag-be Michael Vanthourenhout (Pauwels Sauzen-Bingoal) – 1777
5. flag-nl Lars van der Haar (Telenet Baloise Lions) – 1534
6. flag-be Eli Iserbyt (Pauwels Sauzen-Bingoal) – 1497
7. flag-be Quinten Hermans (Telenet Baloise Lions) – 1457
8. flag-be Laurens Sweeck (Pauwels Sauzen-Bingoal) – 1446
9. flag-be Gianni Vermeersch (Creafin-Fristads) – 1228
10. flag-nl Corné van Kessel (Telenet Baloise Lions) – 1151

Dit artikel delen:

8 Reacties

skylimit 29 oktober 2019 om 11:00

Probleem opgelost……rest nog niet…

west 29 oktober 2019 om 11:40

Waarom was hier gisteren geen vooraankondiging van?

Samlambeej 29 oktober 2019 om 13:37

komop Denise!!

Jan Blokland 29 oktober 2019 om 15:55

Zullen ze bij de UCI blij mee zijn. Is dat probleem voor ze opgelost. Belachelijk dat dit zo lang moet duren. Als het zo lang duurt ben je ook niet zeker van je zaak. Laat Betsema gewoon koersen tot het tegendeel is bewezen.

jibi verboort 29 oktober 2019 om 23:00

Verlang naar terugkeer Denise Betsema.

Steeds als ik in het verleden een sporter hoorde zeggen dat die onschuldig was en absoluut niets had genomen dacht ik 'Dit verhaal kennen we'! Denise Betsema is voor mij daarin een grote uitzondering. Niet alles in het leven is te bewijzen en wat zij moet bewijzen al helemaal niet: Bewijzen dat ze iets niet genomen heeft. Hoe kan zij nu bewijzen dat er een verboden stof niet door haar toedoen in haar lichaam is gekomen. Ik heb een ontzettend goed gevoel over Denise en ik zal heel blij zijn voor haar als ze weer mag starten. Ik vind het ook niet bijzonder rechtsstatelijk als meetmethoden onvoldoende uitsluitsel kunnen geven,om vervolgens de bewijslast van zich af te schuiven en die bij de sporter neer te leggen. In dit geval dus bij Denise. Zelden zit ik zo te hopen op een terugkeer als nu. In de tussentijd wens ik Denise en alle mensen die dicht bij haar staan de juiste kracht toe.

Een niet te vergeten opmerking van Denise in het verleden:" Als ik eens een keertje niet zo goed gereden heb, dan zijn mijn kindjes bij thuiskomst niet minder blij. Denise Betsema is een heel mooi mens!

jan jansen 29 oktober 2019 om 23:08

Betsema is onschuldig, hup Betsema

jibi verboort 29 oktober 2019 om 23:14

Onderzoeksmethoden zijn productanalyses!

Net zoals spirometrie een resultaat in beeld brengt, maar daarvoor geen causale verklaring biedt; zo geldt dat eveneens voor urine-en bloedonderzoek. Op deze toch wankele basis worden er jaarlijks de nodige verkeerde diagnoses gesteld. De harde wet van de beperkte meting wordt dan toch prioritair gesteld boven de mens die het betreft. Ik heb daar weinig waardering voor.

Bron: Methodologie Prof. A.D. de Groot
Testtheorie: Prof. Drenth

Max Poel 4 november 2019 om 21:48

Met de onschuldige Betsema is het leuker.
Worst rijdt best goed als Betsema er niet is maar Worst vertrouwen we niet echt. Komt ook door het ‘van den Driesche’ imago van de familie Worst. Heb haar vader (HansWorst! Zeg maar) eens een kind de keel zien dicht knijpen. Die ging niet snel genoeg aan de kant voor Annemarietje die al scheldend door het veld reed. En hij riep zelfs wat terug. En dat trok deze HansWorst niet. Vreemde familie die Worstjes! Onbetrouwbaar en onsportief. Gunning nihil!

Betsema is okay!

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair