Amets Txurruka stopt zoektocht naar nieuwe ploeg

vrijdag 12 mei 2017 om 10:55

foto: Sirotti

Amets Txurruka heeft zijn zoektocht naar een nieuwe ploeg gestaakt. De Bask schrijft in een open brief dat hij op zoek gaat naar een nieuwe uitdaging. In november werd bekend dat de rasaanvaller na één seizoen moest vertrekken bij Orica-Scott.


De 34-jarige renner sluit een profcarrière af van elf seizoenen. In 2006 debuteerde hij in het peloton in de kleuren van Barloworld. Daarna volgden zes seizoenen in dienst van Euskaltel-Euskadi (2007-2012), Caja Rural-Seguros RGA (2013-2015) en Orica-BikeExchange (2016).

Txurruka maakte vooral naam als aanvaller. Hij behaalde vier overwinningen, waarvan de vierde etappe in de Tour of Norway de mooiste was.

Dit artikel delen:

14 Reacties

achtpuntzes 12 mei 2017 om 10:58

jammer van deze rasaanvaller. je zou toch denken dat hij meer gewonnen had, maar dat valt dus toch een beetje tegen.

dark-knight 12 mei 2017 om 11:12

Verre van een slechte renner, maar ik dacht eerlijk gezegd ook dat hij meer had gewonnen. Vreemd wel dat hij geen nieuw team kan vinden, maar het zij zo.

HoofdIsVrij 12 mei 2017 om 11:12

Bestaat Euskadi Basque Country-Murias eigenlijk nog? Was dat niet een mooi team voor hem?

kittelkolb 12 mei 2017 om 11:13

De naam is groter dan zijn palmares.

Secondant 12 mei 2017 om 11:17

Was echt geen topper. Veel mensen kennen zijn naam omdat hij inderdaad vaak in de vlucht zat, maar is zeker niet van het caliber De Gendt qua vluchten. Ik ga hem zeker niet missen.

schipperaar 12 mei 2017 om 11:19

Leuk taaltje dat Bask, hij is Buka spuugzat lijkt het. Een nieuwe uitdaging kan ik hem aanraden om retro fietsen te gaan verhuren, kosten niks en hebben na twee dagen hun geld al terug verdiend. Gaan bovendien veel langer mee.

De Brigadier 12 mei 2017 om 11:42

De gezamenlijke ploegleiders: “zocht hij nog dan?”

KissMyAce 12 mei 2017 om 11:56

Iets voor Roompot

KnightBiker 12 mei 2017 om 12:19

@kissmyace
Ondanks dat Basken graag in oranje rijden, nog altijd alleen Nederlanders bij Roompot.

KissMyAce 12 mei 2017 om 13:00

Tot nu toe ja

RiGHT 12 mei 2017 om 14:49

altijd attractief rijdende renner, maar helaas weinig-winnaar.

ruud gullit 12 mei 2017 om 15:04

de baskische taal is den mooiste van allemaal

Netraam 12 mei 2017 om 16:00

@KissMyAce en KnightBiker
Even een Lagutin doen en naturaliseren geen optie? ;)

djoriana 12 mei 2017 om 20:06

dat die niet terug kon naar caja rujal vind ik raar