Broers Roodhooft: “Groene trui is ook voor ons realistisch, met Van der Poel of Philipsen”

donderdag 2 december 2021 om 10:12
Broers Roodhooft: “Groene trui is ook voor ons realistisch, met Van der Poel of Philipsen”

foto: Cor Vos

Alpecin-Fenix hoopt in de toekomst een gooi te doen naar de groene trui in de Tour de France, te beginnen met de Tour van 2022. Dat laten de gebroeders Philip en Christoph Roodhooft weten in een interview met Het Laatste Nieuws. “Als ik Van Aert hoor zeggen dat hij voor de groene trui gaat, denk ik: We zullen dat nog wel even zien”, klinkt het.

Woensdagavond stond in Vilvoorde de uitreiking van de Kristallen Fiets op de agenda. Geen groot gala zoals andere jaren, maar een kleinere versie – voor de gelegenheid coronaproof. De broers Philip en Christoph Roodhooft, het duo dat garant staat voor de opmars van Alpecin-Fenix, werden door de jury tot winnaars verkozen in de categorie ploegleider/ploegmanager van het jaar.

De ploeg is de laatste jaren zeer succesvol met onder meer Mathieu van der Poel, Tim Merlier en Jasper Philipsen. De gebroeders Roodhooft hebben echter nog grootse plannen. Niet alleen op financieel vlak, Alpecin-Fenix kondigde eerder deze week kunststofverwerkingsbedrijf Deceuninck aan als nieuwe co-sponsor, maar ook op sportief gebied. Zo dromen Philip en Christoph Roodhooft nadrukkelijk van de groene trui.

Christoph: “Als ik Wout van Aert hoor zeggen dat hij gaat voor de groene trui, denk ik: ‘We zullen dat nog wel even zien’. Als alles een beetje normaal verloopt, is dat voor ons een heel realistische doelstelling. Ik denk aan Jasper Philipsen. Of aan Mathieu van der Poel.” Philip vult aan: “Mathieu is de geknipte renner om de groene trui te winnen. De groene trui én ritzeges.”

Wout van Aert heeft zijn groene ambities al uitgesproken – foto: Cor Vos

Van der Poel zelf heeft zich nog niet uitgelaten over een eventuele jacht op de groene trui, in tegenstelling tot zijn sportieve rivaal Van Aert. De renner van Jumbo-Visma wil komende zomer een gooi doen naar de groene puntentrui.

Dit artikel delen:

101 Reacties

Westland95 2 december 2021 om 10:17

Zou heerlijk zijn als Wout en Mathieu beiden voor groen gaan.

Jean Dumas 2 december 2021 om 10:18

Wat Mathieu betreft gaat het daar zeker van komen.

Koers 2 december 2021 om 10:24

Inderdaad, laat ze op alle fronten maar duelleren.

Romāns Vainšteins 2 december 2021 om 11:51

Ja, Jumbo zal uitkijken naar een zich schuimbekkend in onnozel potje verpissen verzandende van Aert terwijl Roglic de mongolenwaaier insukkelt.

Michelangelo 2 december 2021 om 12:01

Precies wat RV zegt.
Al zijn die schuimbekkende wedstrijdjes verplassen mooi voor de TV kijker, ik denk niet dat TJV daarop zitten wachten als Roglic op en top geprepareerd aan de start staat.

Geel Zwarte Bril 2 december 2021 om 12:19

Het is gewoon weer verrassend. Wout maakt ergens een doel van en Mathieu moet dat ookw eer doen.

Blackcanyon 2 december 2021 om 23:54

Met Zeeman zullen ze Roglic nooit aan de eindoverwinning helpen. Als ze dat inzien kunnen we gaan genieten van Wout en Van der Poel.

Yeez 2 december 2021 om 10:27

Dit wordt fantastisch

popo 2 december 2021 om 10:29

De eeuwige Siamese tweeling!!

blix 2 december 2021 om 10:47

Op hun 50ste bekampen ze elkaar nog steeds achter het stuur van hun respectieve volgwagens.

Alucard 2 december 2021 om 10:38

Droom ik? Wout en Mathieu die 21 etappes op rij oorlog voeren tegen elkaar voor de groene trui en daarmee de hele Tour op zijn kop zetten. Dat is zonder overdrijven een garantie op de meest spectaculaire Tour aller tijden. Elke aanloop naar elke tussensprint krijgt gelijk het karakter van een mini-klassieker.

Michelangelo 2 december 2021 om 10:39

Ik ben dan toch benieuwd hoe ze dat gaan doen.
Merlier is de pure sprinter, en ik neem aan dat ze hem uit zullen spelen in de massasprints (mits hij mee gaat naar de TdF). Maar die komt zeer waarschijnlijk de bergen niet over.
Als Merlier niet mee gaat, dan gaat waarschijnlijk Philipsen mee. Een degelijke sprinter die wel bewezen heeft de bergen over te komen, maar naar verwachting niet snel genoeg voor ritzeges in de TdF.

Hoe gaat Mathieu hier dan in passen? In het treintje? Op zijn wanty’s meesprinten voor een top 10 in de massasprints, en dan in de tussensprints en heuveletappes zijn groene slag slaan?

Ik denk vooral dat ze moeten gaan voor zoveel mogelijk ritzeges, en groen moeten zien als een bijvangst. Of als een doel dat gaandeweg in beeld komt.

platteprijs 2 december 2021 om 10:54

Is toch een mooie trein voor Van der Poel, Philipsen en Merlier als laatste en voorlaatste man achter Rickaert, Dan heb je 3 Morkovs nodig. :)

lo squalo dello Stretto 2 december 2021 om 11:38

Ik denk dat ze dan eerder Philipsen meenemen. Merlier ben je na een week al kwijt. Die kan in de eerste Giro-week wel wat ritjes winnen en eens proberen of hij 3 weken kan uitrijden.

blix 2 december 2021 om 10:40

Tja, dan ga je niet én met Van der Poel én met Philipsen én met Merlier (afwisselend) kunnen sprinten. Dan moet je duidelijk 1 man naar voren schuiven die telkens meedoet voor de punten in de sprints.

Bijkomende vraag is hoe je Philipsen en Merlier überhaupt allebei tevreden gaat houden. De kans dat Merlier ooit Parijs haalt is zeer klein, maar intrinsiek is hij fabuleus rap (rapper dan VdP en Philipsen), en dus de grootste kans op ritwinst.

EducationSecond 2 december 2021 om 10:41

Denken jullie niet dat Philipsen meer kans heeft dan Matthieu? Ik schat Matthieu in een volle massasprint op plek 5-10 in. Massasprints leveren het meeste punten op, waar Philipsen soms de volle buit kan pakken.

Zeker als Wout er ook voor gaat acht ik MvdP kansloos. Wout is zowel in het hooggebergte als in de massasprint beter.

Overigens denk ik dat iedereen kansloos is als Wout er een doel van maakt.

Barry Batsbak 2 december 2021 om 10:58

Ja ach, het WK veldrijden in eigen land, de Ronde van Vlaanderen, de Olympische Spelen, het WK en Parijs Roubaix waren ook uitgesproken doelen voor Van Aert. Op voorhand de rest kansloos achten geeft wel heel weinig blijk van recent historisch besef.

Michelangelo 2 december 2021 om 11:00

ik denk dat je op bepaalde punten gelijk hebt. Net als Blix hierboven.

Ten eerste de verhouding Merlier-Philipsen-VdP in de massasprint. Merlier heeft bewezen massasprints te winnen in de TdF. Philipsen zit daar zeker niet ver vandaan, maar Mathieu zie ik inderdaad niet bij de eerste 3 sprinten. Wie speel je uit? Alles voor groen, of alles voor ritzeges?

Vwb Wout: ik denk juist dat Mathieu veelzijdiger is dan Wout als je kijkt naar groen. Normaal gesproken gaat Wout in de bergritten geen punten pakken. Als Wout mee kan in een vroege ontsnapping, dan kan Mathieu doorgaans gewoon mee in dezelfde vroege ontsnapping. in de heuvelritten en op punchaankomsten schat ik Mathieu hoger in dan Wout. En Wout heeft (hopelijk) het nadeel dat hij ook moet knechten voor een gele trui van Roglic. Dat maakt dat hij in de strijd om groen ook gewoon beperkt zal zijn; een beperking die ik niet verwacht bij AF. Daar staat natuurlijk het hierboven beschreven dilemma van AF tegenover, terwijl Wout waarschijnlijk wel mee gaat als enige sprinter van dienst. Waarbij de vraag is of hij van de ploeg lijf en leden mag riskeren als Roglic in het geel zit.

Maar mocht het toch een strijd worden, dan kijk ik daar nu al naar uit.

Beer 2 december 2021 om 11:16

Ja ach, de Ronde van Vlaanderen, de Olympische Spelen, het WK en Parijs Roubaix waren ook uitgesproken doelen voor van der Poel. Op voorhand de rest kansloos achten geeft wel heel weinig blijk van recent historisch besef.

Barry Batsbak 2 december 2021 om 11:26

Beste Beer, waar heeft iemand dan gesuggereerd dat de rest kansloos is als Van der Poel er een doel van maakt? Of maak je voor het gemak weer je eigen feiten?

blix 2 december 2021 om 11:36

ach Barry, het is de overstap van deceuninck naar Alpecin die Beer nog parten speelt. Geef hem de tijd om dit trauma te verwerken.

Beer 2 december 2021 om 11:39

Barry, niet belachelijk doen, wielerflits staat vol met posts over VDP die wel even zomaar gaat winnen. Van Harrogate tot in Tokio. Dus nee, ik maak niet voor het gemak mijn eigen feiten. En dat weet je.

Blix; dat is lachen man. Als ik daar al trauma's voor moet krijgen; haha.

Reiger 2 december 2021 om 11:43

Wel bij de feiten blijven Beer of zijn dat geen woorden van jou?

Beer 2 december 2021 om 11:51

Welke feiten Reiger? Of is het geen feit dat volgens velen hier VDP Harrogate en Tokio al wel binnen had?

Marik 2 december 2021 om 11:52

Is een winterslaap een goed idee?
Hier hetzelfde verhaal, stop er eens mee man.

Sjonge Jonge 2 december 2021 om 11:59

Beer verwijt anderen altijd dat ze andere zaken erbij betrekken, maar als Michelangelo het heeft over de kansen van van Aert en van der Poel op de groene trui in de Tour de France reageert hij met de prestaties van van der Poel bij de Olympische spelen, Parijs Roubaix, Ronde van Vlaanderen (die van Aert overigens ook niet gewonnen heeft).

En als hij daar op aangesproken wordt is het de schuld van diezelfde anderen. Wat een aparte man (of dier) is het toch ook eigenlijk….

Marik 2 december 2021 om 12:01

Dank je wel @Sjonge Jonge

Beer 2 december 2021 om 12:04

Sjongejonge, mocht je het gemist hebben, ik reageer op Barry met de woorden van Barry. Wel goed blijven lezen hé.

Reiger 2 december 2021 om 12:09

Beer En die had het over Wout en niet over Mathieu..
Wel bij de feiten blijven. Wees eerlijk.

Beer 2 december 2021 om 12:12

Gewoon effe de hypo***te angel uit Barry ’s post halen Reiger; meer is het niet.

platteprijs 2 december 2021 om 12:50

@Beer ppfffff

Reiger 2 december 2021 om 12:57

@Beer Door voor de tigste keer over Mathieu te beginnen in een post die over Wout of iemand anders gaat. Jij hamert er zelf altijd op dat iedereen zich aan de feiten moet houden, eerlijk moet zijn enz. Maar dat geldt blijkbaar niet voor je eigen bijdrages. Dan ben je weer kapelaan Beer die zg hypocrisie aan de kaak stelt toch?

Panache 2 december 2021 om 13:37

Ja maar hij heeft geen schuld bekend over het plankje en feliciteert Wout niet na een overwinning, boehoe.

Romāns Vainšteins 2 december 2021 om 15:42

Nee. Ik denk dat MvdP grotere kans maakt, die pakt in geaccidenteerde etappes veel punten.

En over MvdP wordt minimaal hetzelfde steeds toegedicht mbt zijn doelen als wat sommige REVKET fans verweten wordt. Namelijk onnozele lulverhaaltjes dat de rest voor niks meerijdt, fietsles, dat type geouwehoer. Als je fan bent stop je er mee want die lui hebben er last van.

meqadon 2 december 2021 om 19:19

Net zoals de meeste diehard remco fans zijn de meeste diehard vdp en van aert fans blind voor de tegenstand. Ze denken dat ze alles zomaar eventjes gaan winnen. En dan kom je meestal thuis van een kale reis.

Tom Bidon 2 december 2021 om 10:53

Voor groen gaan met Mvdp betekent dat Merlier en Philipsen hooguit kunnen meegaan als lead-out. Zonder top-5 in elke vlakke massasprint haal je groen ook niet binnen. Dat zou wel eens een lastig verhaal binnen de ploeg kunnen worden. Zowel Merlier als Philipsen verdienen sprinter nummer één te zijn in de Tour.

Anderzijds zou een groen gevecht tussen Mvdp en Wva wel de ganse Tour kleuren. Vergeet die strijd om geel dan maar; dit wordt veel interessanter.

Massimo Bataille 2 december 2021 om 11:01

Lijkt me idd onhaalbaar in de huidige situatie.
Op dit moment heeft VdPoel zich nog niet de snelste getoond in een massasprint ( en al zeker niet na een ‘eenvoudige’ aanloop).
Je zit met 2 van de beste sprinters van het moment met Merlier en Phillipsen.
Je kan die bijna onmogelijk thuis laten ( of leadout laten spelen) voor VdPoel.

Als WvA er volledig voor gaat zit je met een renner die top-3 kan rijden in alle massasprints en heuveletappes ( en zelfs in bergritten vanuit de ontsnapping).
Enige wat VdPoel zou kunnen doen is extra scoren in tussensprints en heuveletappes, maar het verschil in vlakke etappes is bijna onmogelijk in te halen.

Of VdPoel zou plots ook moeten blijken een goeie massasprinter te zijn ( en tegenwoordig is alles mogelijk met hem)

Michelangelo 2 december 2021 om 11:53

Ik zie Mathieu best wel top 10 sprinten, maar top 5 is al een lastig verhaal. Wout zie ik met alle sprinters erbij wel gewoon top 5 sprinten. Hier duidelijk voordeel voor Wout.

Bij TJV gaat waarschijnlijk Wout als enige sprinter mee. Bij AF naast VDP waarschijnlijk ook Merlier en/of Philipsen. Nog een duidelijker voordeel voor Wout.

in de punchaankomsten bergop schat ik Mathieu hoger in dan Wout. Daarbij komt hier ook het gepositioneerd houden van Roglic om de hoek, maar dat hoeft meesprinten niet uit te sluiten. Licht voordeel voor Mathieu.
In de tussensprints en overgangsetappes zal Mathieu meer vrijheid krijgen dan Wout. Ik verwacht Mathieu vaker in de kopgroep, en hetzelfde geldt voor de bergritten. ik zie Wout ook geen bergritten winnen zolang Roglic meedoet in het klassement. Duidelijk voordeel voor Mahthieu.

Wat mij betreft liggen de kaarten voor groen het gunstigste voor Wout. ik denk dat AF eerder een kans maakt op groen met Philipsen.

Al blijf ik “groen’ als doel een beetje sneu vinden… overal een beetje mee pielen in de sprintjes om puntjes te sprokkelen, terwijl uiteindelijk etappezeges echt tellen. Of het dragen van geel, ook al is het voor een dag of wat.

Chippen 2 december 2021 om 12:34

waarom zou mathieu meer vrijheid krijgen in tussensprints en overgangsritten? ik ga er vanuit dat de toegeving die jumbo heeft gedaan aan van aert voor zijn groene ambities wel iets meer is dan enkel toelating om ook in de zogezegd gevaarlijke sprints mee te mogen doen.

ik verwacht dat wout gewoon zijn zin mag doen en dat ze verwachten dat hij helpt indien hij door omstandigheden in een positie komt dat hij kan helpen. maar het is niet langer zijn hoofddoel om in die helpende positie te blijven/zitten.

xistnc 2 december 2021 om 11:10

Beseft Alpecin dat Mathieu de Tour dan ook uit moet rijden?

vincenzo 2 december 2021 om 11:39

Er wordt nergens gezegd dat het gaat over het groen in Parijs. Het lijkt me te gaan over groen een aantal dagen dragen.

xistnc 2 december 2021 om 12:08

Dat zou inderdaad beter aansluiten bij hoe Alpecin en Mathieu er tot dusver ingevlogen zijn. Daarnaast acht ik de kans reëel dat ze hiermee komen omdat Wout zijn groene ambitie heeft uitgesproken. Die Wout-obsessie blijft fascinerend.

evelineroos 2 december 2021 om 12:55

Misschien kunnen jullie wel vriendjes worden.

BvD13 2 december 2021 om 11:12

Merlier en Phillipsen kunnen ook punten wegkapen voor van Eert, waardoor VdP meer kans heeft

williams 2 december 2021 om 11:20

Dan gaan ze eerst en vooral moeten proberen om langer dan 1 week in de grote rondes te presteren

WernerFranke 2 december 2021 om 11:24

Snelheid zit denk ik wel behoorlijk snor, polyvalentie voor heuvelritten is natuurlijk top maar het grote probleem zal het positioneren zijn in de sprintvoobereiding van vlakke ritten. Dat is wel iets waar hij zich op fouten laat betrappen.

Chippen 2 december 2021 om 11:24

als je groen wil winnen, moet je met het huidige puntensysteem in vrijwel elke massasprint top 5 (liefst top 3) rijden. ik laat in het midden of mvdp in deze ploeg wel of niet consistent kan mee sprinten voor zeges in biljartvlakke sprints, maar dat zal wel vereist zijn. kijk maar naar roglic die kansloos was tegen jakobsen in de vuelta.

maar goed, waarschijnlijk zal hij daardoor te kort schieten en omdat hij de nieuwe poupou-chouchou is, gaan die Fransen mogelijk dat ronduit ridicule puntensysteem eens terug afschaffen, we kunnen altijd hopen.

ChefSpijker 2 december 2021 om 11:49

Dan ga je er gemakshalve vanuit dat er ook iemand zo dominant gaat zijn in de sprints als Fabio (en Philipsen) in de Vuelta. Misschien gaan volgend jaar in de Tour de sprints wel verdeeld worden tussen vijf man. Ik denk ook dat het helemaal niet nadelig is als Merlier bijvoorbeeld een massasprint ff meepakt en punten wegsnoept van concurrenten van Mathieu in dat geval. Het is toch vooral de eerste plek die heel hard aantikt in massasprints.

En Mathieu heeft zelf snelheid genoeg om los van de leadout voor Merlier zich in de top 10 te plaatsen. En Mathieu kan in principe elke overgangs- en bergetappe (zonder col in begin) meegaan in de vlucht en de tussensprints oprapen, dat tikt ook aan. Uiteindelijk kwam een Matthews ook nog dicht bij Cavendish ondanks dat Cavendish tig keer de volle mep pakte aan de streep.

Chippen 2 december 2021 om 12:13

mathieu is net geen renner die even op routine zich op zijn vast top 10 stekje plaatst, dat is een risicovolle wringer die in de ene sprint wint en de volgende keer geen top 20 haalt omdat hij volledig verkeerd zat.

en je moet niet dominant zijn, bennett won er in 2020 uiteindelijk ook "slechts" 2, maar wel 6 keer top 5. in die 6/7 sprints moet je er gewoon bijna altijd staan, de rest komt vanzelf.

en alpecin gaat (vermoedelijk) niet in elke sprint proberen om met 3 renners top 5 te rijden, aangezien het vorig jaar met 2 al duidelijk genoeg werd hoe efficiënt dat is. dan moet je merlier en philipsen gewoon thuis laten.

al zou dat het wel leuk zijn indien die 2 niet naar de tour mogen voor het superbelangrijke en zeer prestigieuze groen voor mathieu, terwijl woutje z'n bek moet houden, want zo'n nevenklassement is een irrelevante troostprijs. het draaien en keren van sommige flitsers om beide standpunten te ondersteunen wordt dan ongetwijfeld zeer vermakelijk.

ChefSpijker 2 december 2021 om 15:31

Volgens mij was Mathieu elke sprint op de afspraak in de slotkilometer(s) afgelopen Tour. Ik zie die wisselvalligheid niet. Dat je Merlier of Philipsen thuislaat lijkt me niet meer dan logisch. Voor Merlier moet je gewoon de keuze maken: of Giro (en dan niet na één week stoppen) of de Tour. Hij is de grootste kans op ritwinst op pure snelheid. Philipsen doet dan de andere ronde. En stel ze zetten wel vol in op groen met Mathieu, dan kan Mathieu ook op een trein rekenen die niet veel minder is dan die van QS bleek afgelopen Tour. Merlier of Philipsen zat nagenoeg elke keer perfect. Dan moet plaatsing al helemaal geen probleem worden voor Mathieu.

11 na 11 3 december 2021 om 19:39

Ik dacht dat Mathieu met de eerste rustdag naar huis ging in de TDF?

lo squalo dello Stretto 2 december 2021 om 11:41

Zou een geweldige strijd zijn al weet ik niet of Philipsen (of Merlier) daar zo blij mee zullen zijn. Van der Poel is een geweldige renner maar ook een aparte; ik zie hem niet elke massasprint vooraan eindigen.

Cyclejo Schwanen 2 december 2021 om 12:05

Zou jammer zijn voor Merlier en Philipsen.

wimvl 2 december 2021 om 12:11

Dan gaat hij wel de Tour moeten uitrijden deze keer.

evelineroos 2 december 2021 om 12:59

Goh, wat een enorm sterk inzicht Wim.

Dantiest 2 december 2021 om 12:59

Het kan,

maar dan moete Mathieu & Jasper er wel in slagen de Tour uit te rijden…

52voor11achter 2 december 2021 om 13:18

Als je meerdere mensen hebt die voor de Groene Trui gaan, dan win je doorgaans de Groene Trui niet.

Wheely 2 december 2021 om 13:38

Goede instelling!

“Maar zoals bij elke wedstrijd kan er maar één de de winnaar zijn” zong een wijs man ooit al…

mackie 2 december 2021 om 13:42

Iedereen heeft er over dat je bij de 5/6 massasprints bij de 1e 3 moet zitten anders doe je niet mee.
Maar ik zie voor de tour van 2022 maar 3 echte massa sprints en je hebt 3/4 kansen op een massasprint maar met waaiers en heuvels en ploegen die er een sprint met een kleine groep van wil maken zou er niet eens zo veel kans zijn voor de pure sprinters.

Wheely 2 december 2021 om 13:52

We zien het wel, de hoofddoelen liggen in het voorjaar. Groen is een mooie bezigheidstherapie voor in de zomer.

Kunnen nog wel hun eindcijfer er mee opkrikken mocht het voorjaar tegenvallen maar dan zou ik er vooral niet te ambitieus over doen.

Panache 2 december 2021 om 14:01

Leuk hoe de gebroeders de aandacht weten af te leiden: MvdP gaat van groen echt geen doel maken. Philippsen wordt hun man voor deze prijs. De uitspraken hebben enkel als doel om de gesprekken over de planning en seizoensdoelen van TJV te beïnvloeden (Wout die aast op groen is uiteraard een zware concurrent).

jappe666 2 december 2021 om 14:05

Ik hoop eigenlijk dat dit Sagan triggert om er nog 1x vol voor te leven.
Het winnen van een groene trui tegen MvdP en WvA zou al zijn vorige groene truien meteen véél meer glans geven, waar hij ze toch vaak in de schoot geworpen kreeg.
Zou toch wel écht een bevestiging zijn dat hij de sterkste is in dat werk, als hij zich nu na een episch gevecht tot overwinnaar zou kunnen kronen tegen de besten van de wereld die zich er ook voor smijten.

En ik sluit me dan aan bij 1 van de commentaren hier boven, dat we ons mogen opmaken voor 1 van de leukste TdF's uit de geschiedenis, want spektakel gegarandeerd met die 3.

Michelangelo 2 december 2021 om 15:11

Persoonlijk denk ik dat Sagan de ultieme groene trui renner is:
– Snel genoeg om in iedere massasprint en tussensprint mee te doen in de top 5
– Is mits in vorm ook goed genoeg om mee te doen in een sprint heuvelop, waar de pure sprinters al lang weg zijn
– Kan zichzelf doorgaans goed positioneren zonder een heel team om zich heen
– Heeft heel vaak geen andere grote ploegdoelen te behartigen, en kan dus zijn ding doen.
– Is sterk genoeg om in de vlucht van de dag te zitten en de tussensprint te halen, zelfs in bergritten
– Kan vaak mee in heuveletappes waar pure sprinters niet mee kunnen
– Haalt eigenlijk ook altijd gewoon Parijs, tenzij hij op zijn muil gaat of gediskwalificeerd wordt.

Ook ik hoop dat hij nog een keer vol voor zijn groene kunstje gaat.

Deel Koeper 2 december 2021 om 18:46

Deze “oude” Sagan is volledig kansloos tegen die 2. Ik denk dat zelfs de top-Sagan van een jaar of 5/6 geleden er veel moeite mee zou hebben.

Michelangelo 2 december 2021 om 19:37

@Deel,
Zelfs in de huidige tijd heeft Sagan nog altijd de wapens om voor groen mee te bikkelen. Gewoon omdat hij zich overal durft te smijten, niet bang is om in kopgroepen te zitten, en de mogelijkheid heeft om overal ook kort te eindigen. En waarschijnlijk ook geen andere belangen hoeft te dienen.
Dat zal zijn gebrek aan snelheid kunnen compenseren. Je hoeft niet overal te winnen om groen te pakken, je moet vooral overal meedoen en kort eindigen.

Beer 2 december 2021 om 14:23

Zo zie ik het ook. VDP was compleet choco na de eerste Tour-week dit jaar. Bij Wout moest het beste toen nog komen.

Lalsacien 2 december 2021 om 14:46

En weer Mathieu negatief benaderen. Je lijkt op een ander forumlid die Evenepoel er vaak bij haalt…
Kun je nog wel een beetje genieten van zijn koersen of zit je je op te vreten?
Wat betreft de groene trui dat moet MVDP niet doen. En Wout trouwens ook niet. Ze moeten zich beide focussen op etappe winst (en). En naar gelang de ontwikkelingen de gele of de groene trui mee pakken.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair