Alejandro Valverde bevangen door warme weer: “Geen energie meer in de finale”

maandag 22 april 2019 om 09:04
Alejandro Valverde bevangen door warme weer: “Geen energie meer in de finale”

foto: Cor Vos

Het was zondag in de finale van de Amstel Gold Race zoeken naar de wereldkampioen, maar Alejandro Valverde zat niet daar waar je hem zou verwachten.  De Spanjaard kende een slechte dag. “Ik was helemaal leeg toen de finale begon. Ik had geen energie meer over”, luidt de reactie van El Imbatido.


Valverde eindigde uiteindelijk op een 65e plaats. Hiermee eindigde hij voor het eerst in bijna drie jaar buiten de top-50 van een koers die hij uit reed. De reden? “Het was een hele warme dag en mijn lichaam reageerde daar niet op zoals ik had gehoopt”, legt hij uit. “Dit moet je accepteren en weer vooruit kijken en alles blijven geven wat je in je hebt.”

Voor Valverde staat er woensdag weer een belangrijke afspraak op de agenda. Kan hij dit jaar Julian Alaphilippe wel kloppen op de Muur van Hoei of wacht hem wederom een gevoelige nederlaag?

Dit artikel delen:

10 Reacties

Jean Dumas 22 april 2019 om 09:17

Groot palmares, klein excuus. Moet kunnen.

ASF 22 april 2019 om 09:30

De vloek van?

john 22 april 2019 om 09:32

Een Spanjaard die bevangen word door de warmte.moet niet gekker worden

Martino87 22 april 2019 om 09:43

Het is allemaal net een beetje minder dit seizoen.

Mwielerfan 22 april 2019 om 13:20

Dit

Domestique 22 april 2019 om 09:53

Ik zag in de uitslag wel dat hij samen met zijn maatje LL Sanchez binnenbolde, wellicht keuvelend.

Valverde heeft nooit echt wakker gelegen van de Amstel (sommige jaren sloeg ‘ie de koers gewoon over als ik me niet vergis), dus zo veel zegt deze uitslag nog niet voor mij.

Om te zien of de leeftijd eindelijk vat begint te krijgen op de Groene Kogel is het wat mij betreft nog even wachten op zíjn Muur van Hoei.

Pepsifranck 22 april 2019 om 09:55

Valverde is deze hitte niet gewend. Kan ie niets aan doen.

Gebruikersnaam 22 april 2019 om 10:16

Het blijft een heel sterke renner, maar denk dat de eerste stapjes terug ondertussen werden gezet door Valverde. Zal op routine en duurvermorgen nog wel wat bereiken in eindklassementen, maar denk dat bij de eendagswedstrijden zijn wereldtitel zijn laatste grote truukje was. Verwacht hem in Huy eigenlijk ook niet hoger dan “slechts” 4e of 5e of zo.

Ik vind hem vreemd genoeg eigenlijk minder dreiging en meesterschap uitstralen met zijn regenboog als zonder.

thorsen 22 april 2019 om 11:31

Logisch dat Spanjaarden last hebben met het koude Noorden..oh wacht

vanSpringel 22 april 2019 om 13:02

Geef het maar toe ! Je wordt al sneller moe.