Alberto Bettiol verlengt contract bij EF Education-Nippo

dinsdag 1 juni 2021 om 19:11
Alberto Bettiol verlengt contract bij EF Education-Nippo

foto: Cor Vos

Alberto Bettiol heeft zijn aflopende contract bij EF Education-Nippo verlengd. De Italiaan, die onlangs nog een etappe won in de Giro d’Italia, heeft een lang verleden bij de Amerikaanse WorldTour-ploeg. Het lijkt te gaan om een meerjarig contract, maar de precieze duur maakt EF Education-Nippo niet bekend.

“Ik wil graag nog meer wedstrijden winnen”, vertelt Bettiol over zijn contractverlenging. “Ik wil meer belangrijke wedstrijden winnen, en de ploeg helpen om een grote ronde te winnen. We waren er dichtbij met Rigoberto Urán drie jaar geleden en ik denk dat het kan. Ik zal daarvoor strijden.”

Bettiol werd in 2014 prof bij Cannondale, dat ondertussen is geëvolueerd in EF Education-Nippo. De klassiekercoureur vertrok eind 2017 voor een avontuur bij BMC, maar die ploeg hield een jaar later op te bestaan. Daardoor keerde Bettiol terug bij de ploeg van manager Jonathan Vaughters.

Dit artikel delen:

9 Reacties

Krakowic 1 juni 2021 om 19:26

Past ook precies bij het imago van de ploeg in mijn ogen. Beetje vrijbuiters en fietsen is niet het enige dat belangrijk is in het leven. Ik ben er in ieder geval een groot fan van en van Bettiol in het bijzonder!

S'mon 1 juni 2021 om 19:33

Hij lijkt het er naar zijn zin te hebben, en behaald zo nu en dan eens een mooie overwinning. Dus dit lijkt me zeer goed voor beide partijen.

IlPirata 1 juni 2021 om 20:42

Fan van Bettiol hier en ik begrijp dat hij bij deze ploeg op zijn plek is, qua vrijheid.
Maar in de EF selectie zie ik zo 1-2-3 niemand een grote ronde winnen.

KnightBiker 1 juni 2021 om 23:24

Rigoberto Uran is al een paar keer dicht bij geweest, weliswaar onder de radar, maar wordt ook onderschat. (Al is hij intussen wellicht al versleten…)

Geert Kroezen 1 juni 2021 om 23:36

Uran en Carthy allebei heel dichtbij geweest. Wat dat betreft vele malen beter dan een Bardet, Pinot etc toen die hype waren. Ze vallen alleen minder op.

KennyKlimmen 1 juni 2021 om 22:18

Tof team met een sympathiek eigenwijze uitstraling, waar deze mooie Italiaan goed tussen past.

heuvelcolombia 1 juni 2021 om 23:39

Verschrikkelijk slecht voorjaar voor EF en Bettiol. Zijn Giro ritwinst compenseert het een beetje, maar nog steeds is het tot nu toe een slecht jaar.

Gitan 1 juni 2021 om 23:46

Compenseert het voor hem persoonlijk niet alleen, maakt zijn hele seizoen al zo goed als geslaagd. Na Il Fiandre en een rit in de Ster van Bessèges was die Giro-etappe namelijk pas de 3e profoverwinning uit zijn carrière.

de adelaar 2 juni 2021 om 08:18

Goed gedaan zelf denk ik dat ie zelfs beter is als de ‘fluisteraar’ MCarthy’

Headlines

Materiaalzone

Populair