Adrie van der Poel: “Als je naar resultaten kijkt, zijn Pogacar en Van Aert mannen van het voorjaar”
foto: Cor Vos
maandag 26 april 2021 om 17:26

Adrie van der Poel: “Als je naar resultaten kijkt, zijn Pogacar en Van Aert mannen van het voorjaar”

Adrie van der Poel noemt niet zijn zoon Mathieu van der Poel als grote man van het voorjaar. In gesprek met Sporza schuift hij twee andere renners naar voren. “Als je puur naar de resultaten kijkt, dan zijn er volgens mij twee grote mannen dit voorjaar: Tadej Pogačar en Wout van Aert”, aldus Van der Poel senior.

De nieuwe edtie van RIDE Magazine is nu verkrijgbaar! Onze nieuwe 188 pagina’s dikke voorjaars-editie staat vol met schitterende wielerverhalen over o.a. Mathieu van der Poel, Lotte Kopecky, Demi Vollering, Sepp Kuss en Matej Mohoric. Verzeker je van jouw exemplaar en bestel hem nu online voor slechts € 9,95. Wil je RIDE extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang 20% korting!

Ook een derde naam noemt hij in dat rijtje. “Voor mij is dat Tom Pidcock. Niet zozeer door zijn resultaten, maar tijdens zijn eerste voorjaar heeft Pidcock de grote wedstrijden mee gedomineerd en viel hij aan”, aldus Van der Poel, die Kasper Asgreen (winnaar van de Ronde van Vlaanderen en de E3 Saxo Bank Classic) niet meetelt. “Asgreen heeft uiteindelijk maar drie koersen goed gereden.”

‘De druk waarmee de toppers rondrijden is gigantisch’
Ook haalt de inmiddels 61-jarige Adrie de druk aan die ligt op de toppers, waaronder zijn zoon. “Roglič en Pogačar hebben het meest gekoerst dit voorjaar, maar dat gaat dan om twintig koersjes. Wout van Aert en Mathieu hebben er maar veertien gereden. Daarna volgt dan een rustperiode. Fysiek kan je van veertien koersjes nochtans niet op zijn, maar de druk waarmee dat type renners rondrijdt is wel gigantisch.”

“Daags na een goede prestatie worden die toprenners al als topfvavoriet gebombardeerd voor de volgende koers, terwijl dat vaak een wedstrijd is met andere renners en een ander parcours”, legt Van der Poel uit. Hij waarschuwt de huidige renners dan ook. “Met het mentale moet deze lichting heel voorzichtig omgaan. Rustperiodes zijn noodzakelijk voor die renners als ze een lange carrière willen uitbouwen.”

RIDE Magazine
62 Reacties
Sorteer op:
26 april 2021 17:49
Ok, hij vind Asgreen qua kwantiteit niet voldoende? Ik ben het daar niet mee eens, samen met Pogacar mijn voorjaarsman. Wat anderen al zeiden hier en daar, het leek wel of Cancellara weer terug in koers was! Ik vermoed dat Roubaix ook in zijn zak beland was.

Verder

Roglic : oerdegelijk maar niet verpletterend
Flip : net niet dat overwicht en de spotlightvorm van vorig jaar
MvdP : all over the place, wel genoten van zijn soms panische inbreng steeds
Pidcock : beste nieuwkomer
Van Aert : oerdegelijk maar niet sprankelend
    26 april 2021 17:54
    En ik maar denken dat je dit soort lijstjes suf vond, Romans... maar je bent wel weer de eerste om te reageren... ;-)

    Om daaraan toe te voegen dat ik wel helemaal mee kan met je analyse. Behalve dat Asgreen stuk, daar zit ik iets meer op de lijn van de ouwe VDP.
    26 april 2021 18:16
    Ik ben gewoon katterap, met mij niet naar de streep rijden.

    Overigens is ook MvdP en WvA, net zoals Asgreen natuurlijk een heel grote kans op voorjaarsmanschap ontnomen met PR schrappen. Hoewel ik bijna begin te geloven dat Pogacar die ook wel had kunnen winnen als het hem even interesseren zou?
    26 april 2021 18:34
    In ben het helemaal met je eens in deze en zou ook voor Pogacar en Asgreen kiezen.
    26 april 2021 19:38
    Romans,
    Je bent zoals die fietsmakker die zegt die sprintjes bij de plaatsnaamborden maar kinderachtig vindt, maar stiekem toch even net zijn wieltje naar voren duwt...

    EDIT ik had er een knipoog bij moeten zetten ;-)
    26 april 2021 19:50
    Ik vind het vooral mooi dat Romans en Miche normaal een discussie kunnen aangaan.
26 april 2021 18:07
Ben het roerend eens met A3vdP met de kanttekening dat we LBL wel hoog waarderen want als Alaphilippe of Roglič die had gewonnen hadden we niet om hun heen gekund. Uiteindelijk zijn we als fans verwend met een hoop strijd en veel uiteenlopende winnaars uit verschillende ploegen. Prachtig voorjaar ondanks het ontbreken van Roubaix.
    26 april 2021 18:26
    Het verschil tussen matig, goed en fantastisch is slechts 1 sprint voor zowel Mathieu (Vlaanderen), Van Aert (Amstel), Alaphilippe (Luik), Roglic (Huy).
    26 april 2021 19:13
    @panache en wheely
    Daar zit vlg mij ook de crux.
    Maar over de hele dan toch Pogacar. Roglic staat wat mij betreft ongeveer ex equo met Mathieu. En als Mathieu wat slimmer had gekoerst en geen materiaal pech, dan eindigt hij op 1, zeker in beschouwing genomen dat hij in een Pro Team koerst. Moet overigens niet vergeten dat hij zijn waanzinnige cross seizoen min of meer direct voort zet op de weg. Wat dat aan betreft doet hij mi zijn zoon toch te kort.
26 april 2021 18:11
Puur obv resultaten steekt Pogacar voor mij toch boven WvA uit.
Zeker als we de AGR even wegdenken uit het rijtje..
    26 april 2021 18:26
    Maar als we LBL wegdenken dan steekt WvA er bovenuit. Qua klassiekers is hij de meest constante man. Maar Asgreen en Pogacar hebben de 2 belangrijkste koersen dit voorjaar gewonnen. Moeilijke keuze dit jaar
    26 april 2021 18:52
    En Stuyven ook een zeer belangrijke gewonnen! Sanremo!
    26 april 2021 19:16
    LBL ligt het verst in het geheugen. Als de Strade afgelopen weekend was verreden dan was Mathieu de man van het voorjaar geweest. Die koers weegt wat mij betreft sowieso zwaar door.
    26 april 2021 19:59
    Met dien verstande dat Pogacar LBL overduidelijk gewonnen heeft.
    27 april 2021 00:09
    Als we alle koersen wegdenken behalve de Ronde van Turkije is Cav onze man, zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan
26 april 2021 18:25
Adrie moest wel van mening veranderen over Pidcock aangezien die LBL niet reed en in de Pijl goed maar niet extreem goed was.
Mijn nummer 1 is ook Pogacar omdat het winnen van een monument naast 2 rittenkoersen voor mij de doorslag geeft.
Op 2 van Aert omdat hij in verhouding tot zijn aantal koersdagen een bizar sterke balans laat zien in zijn uitslagen 4 overwinningen maar ook 9 van de 14 dagen op het podium. Verder niet alleen 2 klassiekers maar ook nog een massasprint en een ITT, hoe veelzijdig kan een mens zijn.
Plaats 3 voor Roglic omdat hiJ de nummer 1 kon verslaan en dat tot twee keer toe in Baskenland en omdat hij in Parijs-Nice excelleerde ondanks die slotetappe. Verder een prima optreden in de Waalse Pijl. Ook hier veelzijdigheid als pluspunt.
Nummer 4 zijn voor mij Asgreen en Matthieu, Kasper wint twee klassiekers waaronder een monument op geweldige wijze maar in zijn andere optredens niet zo aanwezig als de andere drie. Matthieu pakt op magistrale wijze de Strade en rijdt de race van het jaar in de Tirreno regenetappe en doet er daar nog 1 bij. Verder stond hij er gelijk in de UAE met de winst in zijn eerste optreden en was hij de smaakmaker in Kuurne en een geniale wegbereider voor Merlier in Le samyn. Tenslotte rijdt hij in RVV en E3 naar het podium.
Overigens zijn lijstjes altijd subjectief maar doe ik er graag aan mee, zorgt soms voor reuring maar altijd leuk om elkaars inzichten te lezen.
    26 april 2021 19:24
    Ga eigenlijk helemaal mee in de argumentatie, maar haak af bij Asgreen gezien de tijdslijn voorjaar. Dan schuift mathieu ex equo naar 3 met Roglic.
    26 april 2021 22:39
    Je beseft toch dat VDP in die Tirreno-etappe

    1. mocht wegrijden omdat hij geen gevaar betekende voor de klassementsmannen
    2. de dag voordien een dag recup opnam en 20 minuten verloor ipv de slotklim op te knallen zoals Pogi en Wout
    3. In eerste instantie enkel Formolo achter zich aan kreeg en zo minuten kon weglopen
    4. Pogacar alsnog die minuten dichtrijdt en de laatste kilometers in de remmen knijpt.

    De race van het jaar was dit dus zeker niet.
    26 april 2021 23:05
    Beer, ik heb al zo vaak gezegd dat ik niet mee ga doen met posters zoals jij wanneer die proberen om de een van het duo Wout, Matthieu groter te maken door de prestaties van de ander te bagatelliseren. Jouw fantasie dat Pogacar in de remmen zou hebben geknepen tijdens de bewuste zaterdag etappe in de Tirreno is echter wel weer een dieptepunt.
    Voor iemand die zo vaak klaagt over in jouw ogen provocerende posts van anderen (Michelangelo en Marik noem je vaak als voorbeeld.) is deze post precies het type wat je anderen verwijt en bij deze constatering laat ik het voor vanavond.
    26 april 2021 23:09
    Je hoeft niet zo uit de hoogte te doen. Jij hemelt die rit buiten proportie op, ik breng het even terug naar beneden.
    26 april 2021 23:13
    Die regen-etappe in de Tirreno was topvermaak, maar persoonlijk vond ik de Strade ook veel meer MvdP’s shine-moment dit voorjaar. Sterkste man in koers en met een fenomenale tweeklapper Alaphilippe en alle anderen gesloopt. Die laatste versnelling is nu al iconisch.

    In de Tirreno-etappe was de sterkste man van de dag Pogacar die met lange halen minuut na minuut van de achterstand wegvrat. Dat was La Planche revisited, in onvervalste mijnwerkersstijl op het groot mes, de pootjes naar buiten, dubbele meters maken tov de tegenstand.
    26 april 2021 23:18
    Toch nog maar een keer, waar is jouw bewijs dat Tadej in die etappe in de remmen kneep? En nee, nu een feitelijke onderbouwing in plaats van jouw mening.Verder doe ik niet uit de hoogte maar ik geef wel weerwoord en mijn conclusie is dat je moeite hebt om complimenten over Matthieu te lezen en is je eerste reactie na een post waarin je dat tegenkomt een naar beneden halen van zijn prestatie (s).
    Tenslotte eindigde ik mijn betoog al met de subjectiviteit van het inschatten van resultaten maar dan nog laat ik een betoog waarin zonder bewijs wordt beweerd dat Pogacar van der Poel liet winnen niet passeren.
    26 april 2021 23:32
    @beer, ik weet niet wat ik lees, ben jij op de hoogte van het feit dat je als je in andermans wiel zit minstens 30% minder wattage hoeft te trappen dan degene die op kop zit? Even om het beeldend te maken: terwijl vdp vooraan zat te beulen met een pak hem beet 400 watt, kon Pogacar en co ruim 30% minder hard trappen. 280 watt dus. Zelfs voor een getrainde recreant is dat nog onder het omslagpunt. Het is dan ook heel logisch dat Pogacar zo dichtbij kwam in de finale. Dat is gewoon het verschil in frisheid. Of Pogacar het in de laatste 300m aan vd poel liet? Kon ik niet zien... maar dat blijft speculeren.
    Dat Pogacar de dag daarvoor heel diep was gegaan en vpd niet klopt, maar dat weegt echt niet op tegen het rijden in een groep vs solo.
    26 april 2021 23:34
    En oh ja, iets als ‘mogen wegrijden’ bestaat helemaal niet in de finale van een koers. Zoiets bestaat alleen tijdens rit 18 in de Tourrit tussen perigeux en bergerac waar het 40 graden is.
    @Vespa

    Zoveel recreanten ken ik nu ook weer niet die een ftp halen van 300watt.

    Voor degenen zonder powermeter; op of onder je omslagpunt trainingsritjes rijden a 40 km/h = 300watt

    Dat van de remmen dichtknijpen dat geloof ik niet. Was dit echter een beslissende rit voor het AK geweest, ... maar goed, voldoende hypotheses hierzo.
    Dat formolo vs VDP verhaal, helemaal mee eens.
    27 april 2021 08:42
    Beer, doe me een lol. Kijk even terug naar de uitslag van de rit, en kijk op hoeveel minuten iedereen binnenkwam. En kijk nog even de uitzending terug voor de gezichten van dr renners tijdens de rit en aan de meet.

    Met het parcours en de omstandigheden van die dag durf ik gerust te stellen dat die rit zwaarder was dan pakweg de E3....
    27 april 2021 09:13
    Bewijs, feitelijke onderbouwing, weerwoord, conclusie, betoog... Murcia; ik wist niet dat we hier in de rechtszaal zaten. Het is mijn gevoel (en dat van vele wielerliefhebbers) dat Pogacar op het einde wat inhield zodat Mathieu de rit kon winnen. Ik heb hier verder geen bewijs of feitelijke onderbouwing van, dus ik moet mijn betoog hier eindigen.

    Mijn punt is verder hoofdzakelijk dat die rit allesbehalve de race van het jaar was, zoals jij stelt. Daarvoor kwamen de toppers net iets te veel in andere omstandigheden aan de start. Pogacar & van Aert knallen de dag voordien een berg op; VDP komt 20 minuten later fluitend met een wheely boven (bij wijze van spreken, ik heb er geen bewijs van). VDP mag wegrijden omdat hij in het klassement niet meedoet. Of denk je dat ze op dat punt in de wedstrijd Pogacar of van Aert zouden laten wegrijden?

    Als je dan toch VDP wil ophemelen, neem dan gewoon de Strade, zoals Romans al stelde. Daar is het man tegen man tussen de toppers en komen ze met gelijke kansen en wapens aan de start. En het is VDP die verbluffend sterk iedereen de baas is.

    Michelangelo, doe me een lol en kijk hoeveel tijd Pogacar & van Aert goedmaken op VDP. Respectievelijk 3 minuten en 2min15 knallen de mannen van het voorjaar in een mum van tijd nog dicht.
    27 april 2021 10:20
    @Beer,
    je draait het zoals het je uitkomt. Het ene moment gaat het er bij jou om wie er als eerste over de finish komt. Maar het volgende moment is het toch knapper hoeveel tijd Van Aert (en Pogacar) ineens goed weten te maken. Misschien moeten we dan speciaal voor Beertje in plaats van een finishlijn gewoon de tijd opnemen van de laatste 3 kilometer, en wie het snelst de laatste 3 km rijdt is de beste renner...
    27 april 2021 10:58
    Nee hoor Michel.; we maken er gewoon een demarragekampioenschap van; zoals jij recent voorstelde. Alles om VDP hoger in de ranking te krijgen ;-)
26 april 2021 18:40
Als je kijkt naar 'wat' (resultaten) heeft hij waarschijnlijk gelijk. Maar als je de 'hoe' factor erbij haalt dan zou ik Mathieu er toch wel naast zetten. En zet daar maar Pidcock naast met de 'doorbreek' factor.

Sowieso was die hele Tirreno het hoogtepunt van het voorjaar zowat. Waar (niet geheel toevallig) Pogacar, Van Aert, en Mathieu de grote uitschieters waren. Hun prestaties daar zal ik waarschijnlijk langer onthouden dan bv. de winst van Van Aert in G-W/AGR of Pogacar in Baskenland/LBL.
    26 april 2021 19:39
    Misschien de juiste samenvatting, top!
    26 april 2021 20:57
    Da's inderdaad misschien wel de belangrijkste conclusie. Eigenlijk was na de Tirreno alles maar een beetje saai en gezapig. Zelden zo'n mooi voorbereidingsrondje gezien, een wedstrijdje verplassen tussen Alaphillipe, Van Aert, VdP en Pogacar.
    26 april 2021 22:42
    Mooi hoe jullie je best blijven doen om Mathieu naast Tadej en Wout te tillen, maar de feiten en resultaten zijn natuurlijk anders. Daar verandert een kadootje in de Tirreno en een verre aanval zonder enig resultaat in Kuurne natuurlijk niks aan.
    26 april 2021 23:56
    Tirreno was uiterst vermakelijk maar zo ongelofelijk goed als sommigen hier pushen was het nou ook weer niet. Ik had zelf trouwens wel het gevoel dat Pogacar aan het einde de keuze maakte om niet helemaal door te rijden naar MvdP.

    Het hele verdere voorjaar was ok met 3 leuke monumenten, geen waanzinnige maar alle 3 dik in orde.
    27 april 2021 09:40
    Om te weten of Pogacar al dan niet zijn remmen heeft toegeknepen, moet er iemand misschien eens de moeite doen om de tijd van zijn laatste kilometer te vergelijken met die van van Aert. Als hij verder bleef uitlopen op van Aert, dan is er van bewust vertragen geen sprake.
    27 april 2021 09:56
    Het ging in de laatste kilometer van 49" tussen Pogi en WvA naar 39" aan de meet. Zegt niet alles natuurlijk, maar het leek mij ook alsof Pogacar in ieder geval niet aandrong. Waarom zou hij ook?

    MvdP heeft het ook gewoon zelf afgedwongen van daar te (mogen) winnen. Ferm nummer, maar voor mij niet van het niveau van de Strade. Daar was hij duidelijk de sterkste man in koers in een zware wedstrijd. Met de kanttekening dat er daar velen zo vroeg op het seizoen nog niet hun topvorm hadden, maar zo kan je bij elke wedstrijd kanttekeningen plaatsen. Hangt er hier op de site maar van af wie je favorietje is blijkbaar, waar de kanttekeningetjes bij moeten.
26 april 2021 19:05
edit wf: let op je taalgebruik
v d.Poel is gewoon de beste, maar niet de slimste.
    26 april 2021 19:25
    Om de beste te zijn moet je ook slim zijn, wielrennen is meer dan schuimbekkend op pedalen stampen.
    26 april 2021 19:41
    Vraag me vooral af of de Bikeslaves 1 t/m 53 bezet zijn.
    26 april 2021 19:51
    Slaven van de fiets steken natuurlijk een 54 buitenblad.
    26 april 2021 19:54
    Sterk Wheely.
26 april 2021 19:40
Van Aert oerdegelijk voorjaar gereden en de enige die zowel een Vlaamse als een heuvelklassieker wint.

Anderzijds wel eraf gereden door Van der Poel en anderen in 1) Strade Bianche (Tolfe) 2) de E3-prijs (Tiegemberg) en 3) de Ronde van Vlaanderen (Kwaremont).

De meest verpletterende indruk gaf Asgreen voor mij.
    26 april 2021 20:06
    Van Aert ook slechts twee keer buiten de top 10 geëindigd en dan alsnog 11e en 13e. Veel puntjes gesprokkeld.
26 april 2021 20:18
Wat een lulkoek, Asgreen wint de generale repetitie en het eindexamen van het vlaamse voorjaar. Wielrennen=de beste zijn op het juiste moment. Asgreen heeft dat perfect gedaan en was op de kasseien dit jaar gewoon onklopbaar. De man van het voorjaar wat mij betreft. Van Aert en vdp allebei constant voorjaar, maar missen gewoon dat ene moment wat ze met MSR en RVV vorig jaar allebei wel hadden. Na Asgreen is Pogacar nummer 2. Monument gewonnen+ ook nog de beste in TA. Waarom iedereen Roglic zo hoog zet snap ik niet. Ronde van het Baskenland is een veredelde voorbereidingskoers. Dan zet ik Alaphilippe met een Waalse Pijl en veel podium plekken toch wel hoger.
    26 april 2021 20:27
    Eerlijk is eerlijk, Nice zat dik in de tas en klinkend ook.
    26 april 2021 21:13
    Jij kan over de E3 net zo goed zeggen dat het een voorbereidingskoers is. Pogacar kloppen in een ronde van een week is altijd fantastisch. En zoals RV zegt Roglic zou PN met de vingers in de neus hebben gewonnen.

    Hoe jij Asgreen boven Pogacar kan plaatsen is ook een raadsel. Luik = RVV, Tirreno ( mooiste ronde van een week van de laatste jaren) en UAE > E3. Plus Pogacar is ook nog veel consistenter en veel meer compleet want kan op bijna alle domeinen meedoen.
    26 april 2021 21:51
    Voor mij wegen de klassiekers toch ook zwaarder door dan de rondjes als het gaat over ‘beste voorjaarsrenner’. Bij het voorjaar denk ik toch eerder aan de Ronde van Vlaanderen dan aan de Ronde van het Baskenland.

    Niettemin Pogi op 1, gewoon omdat hij het allebei kan. Dat is eigenlijk enkel weggelegd voor de allergrootsten, en hij doet het al als snotjong.

    Verder hoeft er wat mij betreft maar 1 keer per jaar een balans worden opgemaakt en niet na elk seizoensdeel of, godbetert, elke maand. Hoezeer ik ook fan ben van lijstjes.

    Vooral benieuwd naar de rest van het seizoen, waar de grootste doelen van het jaar voor de meeste toppers nog moeten komen. Wie doet het in de Giro? Hoe zullen Po en Ro zich straks tot elkaar verhouden in de Tour? Wie pakt er goud in Tokio? En hoe liggen de waardeverhoudingen aan het eind van een lang seizoen op het WK en diep in het najaar op de piste van Roubaix?

    Binnen de beperkte tijdsvork van een voorjaar zie je dat de vorm wel nog een beetje maar vaak niet zo erg veel meer kan evolueren. Straks in de zomer en het najaar kunnen de waardeverhoudingen evenwel weer helemaal anders liggen.

    2 renners waar ik in ieder geval zeer benieuwd naar ben, zijn Hirschi en Evenepoel. Wat later op gang gekomen, maar nog genoeg moois in het verschiet om in de volgende lijstjes wel terug te komen.
    26 april 2021 23:25
    Wat zijn dit nou voor argumenten. Als je Parijs Nice wilt winnen moet je niet 2x tegen het asfalt flikkeren in de slotetappe...
    Daarnaast vind ik de vergelijking tussen de E3 en het Baskenland erg krom. Voor elke kassierenner is de E3 verplichte kost, een enkeling slaat hem over. Baskenland is gewoon een van die vele voorbereidingskoersen, je kunt net zo goed voor een Romandië of TdeAlps kiezen.
    Mijn keuze voor Asgreen op 1 komt voort uit dat ik de Ronde hoger in schat dan LBL, heel subjectief dus.
    27 april 2021 00:12
    RVHB is een voorbereiding koers op de ardense klassiekers die elke topper graag wil winnen. E3 voorbereiding op de RVV die elke topper graag wil winnen. Het klopt dat elke kasseirenner aan de start staat in de E3, maar de top is gewoon veel minder breed dan bij het rondewerk. Baskenland is trouwens een andere voorbereiding als TOTA en Romandië, want dat zijn echt voorbereidingen op de GR.

    Baskenland had ook het beste deelnemersveld van elke rittenkoers van een week met Roglic, Yates, Gaudu, pogacar, Valverde, Hirschi, schachmann en co. Niet voor niets renners die mee domineren in de Ardennen. Met dit ‘veredelde rondje’ kan jij trouwens meer pcs en WT punten verdienen dan de E3.

    De reden dat ik PN benoemde was omdat jij jij afvroeg waarom mensen Roglic zo hoog inschatte. Dit komt omdat hij ondanks zijn val daar een geweldige indruk gaf. Sprint bergop tegen Matthews, solo bergop, bergrit gewonnen en geweldige tijdrit.
26 april 2021 20:29
Pogacar is voor mij de man.

WvA overal goed, en dus regelmatig, maar niet subliem en daarom zeker niet de man van het voorjaar.
MvdP in te weinig wedstrijden super geweest.
Asgreen hetzelfde als MvdP.
Roglic heel goed ja, maar Pogacar was echt super.
    26 april 2021 23:10
    Tijdrit in de Tirreno vond ik redelijk subliem, net als zijn meesterschap in Gent-Wevelgem.
    27 april 2021 14:17
    @assen:
    Voor mij de perfecte (beknopte) samenvatting.
26 april 2021 20:51
v.d.Poel was gewoon de sterkste maar (soms) niet de beste.
26 april 2021 22:43
Mrlrddr
26 april 2021 22:50
Van Aert natuurlijk. Wint een massasprint, een tijdrit, een waaier/kasseikoers en een heuvelklassieker. Rijdt 14 koersen en finisht niet slechter dan 13e. Mag van die 14 wedstrijden 9 keer het podium op. Komt volledig buiten zijn comfortzone meedoen in de Tirreno en m'n moet de Tourwinnaar optrommelen om hem van de zege te houden. De rest van het indrukwekkend deelnemersveld zet hij op minuten. Alsof Pogacar 2e zou worden in zijn eerste RVV. Indrukwekkend.

Pogacar natuurlijk ook super sterk. Met z'n 2'en steken ze er toch mooi bovenuit.
    26 april 2021 23:11
    v.d.Poel werdt ook overtuigend wereldkampioen dit jaar. Effe niet vergeten Beer. In de RVv kwam v.Aert tekort t.o.v. van Mathieu.v
    27 april 2021 09:17
    VDP wordt natuurlijk wereldkampioen omdat van Aert lek rijdt. Zo overtuigend zou ik dat niet noemen. RVV heb je gelijk, daar kwam van Aert duidelijk te kort tov VDP.
    27 april 2021 10:27
    edit wf: niet doen

    "volledig buiten zijn comfortzone blablabla". Volgens mij was jij diegene die juist al heel vaak heeft lopen te verkondingen dat Wout een uitstekende klimmer is. Dat ie voor geel en voor groen zou moeten gaan. En nou moet ie een keer klimmen voor het klassement, en dan is het ineens buiten zijn comfortzone.

    Tja, als je nu zou praten over Sam Bennett, dan kon ik mee in je onzin over de comfortzone. Maar bij Wout? Laat me niet lachen, beer...

    Ach ja, alles om je held op te hemelen....
    27 april 2021 11:02
    Michelangelo, kan je aub stoppen met liegen om je gelijk te halen? Ik heb nooit geschreven dat van Aert voor geel moet gaan; laat staan in combinatie met groen. Ik heb samen met iedereen die koers kijkt ook enkel kunnen vaststellen dat van Aert uitstekend klimt. Dat dit nog iets anders is dan in de Tirreno meespelen in het klassement en de bergrit begrijp jij ook vast.

    Dat naamsverbasteren om een ander wat belachelijk te maken, mag je trouwens ook laten.
27 april 2021 09:14
1. Pogacar
2. Asgreen
3. Van Aert
4. van der Poel
5. Roglic
6. Stuyven
7. Alaphilippe
27 april 2021 09:43
Heerlijk toch, die diverse meningen over wie de man van het voorjaar was. Iedereen heeft wel een valide argument waarom zijn keuze te rechtvaardigen is. Ik denk wel dat het goed is om alle renners te blijven respecteren in deze draadjes. Scherp naar elkaar heb ik nooit zo'n moeite mee hier (dat weten jullie ;))
27 april 2021 12:33
Het peloton is de man van het voorjaar.
Prachtige koersen gezien, waarbij soms de ene en soms een andere wat beter was. Precies zoals het hoort.
Wat boeit het nou wie dè man was, net als dat gezeik altijd over een patron. Hoe meer baasjes en concurrentie, des te beter voor de koerswaarde. Lang leve de anarchie en aanvalslust heden ten dage!

Reacties zijn gesloten.